logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۷۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

افزایش قیمت کالاهای اساسی، روزهای سخت معیشتی به مردم پدید آورده است/ حج، فرصتی برای تاکید بر مساله فلسطین و جنایت‌های اسرائیل است

افزایش-قیمت-کالاهای-اساسی،-روزهای-سخت-معیشتی-به-مردم-پدید-آورده-است-حج،-فرصتی-برای-تاکید-بر-مساله-فلسطین-و-جنایت‌های-اسرائیل-است
امام جمعه ماهنشان گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی و سرایت آن به بخش‌های دیگر، روزهای سخت معیشتی را برای مردم نجیب و صبور کشور پدید آورده که این امر نشات‌گرفته از عوامل مختلف داخلی و خارجی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: واژه «تقوا» 2400 مرتبه در قرآن کریم به‌صورت اسم، فعل و صفت به کار رفته و بزرگترین بخش از مواعظ نهج‌البلاغه نیز توصیه به تقوا است.

وی با بیان اینکه تقوا شامل تقوای خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تمدنی و جهانی است، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد تقوای اجتماعی، تقوای رسانه‌ای و خبری است که همراه با تبیین و تبیّن باید باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایام حج، فرصت بی‌نظیری است که می‌توان از آن هم برای تاکید بر مساله فلسطین و هم معرفی جنایت‌های اسرائیل استفاده کرد، تصریح کرد: حج ابراهیمی این فرصت را می‌دهد تا اعتراض عمومی مسلمانان را به گوش دلباختگان به وعده‌های پوچ و دروغین صهیونیسم جهانی برسانند.

وی ادامه داد: افشای خیانت خیانتکاران به آرمان فلسطین، یک رسالت اسلامی و آرمانی بوده که بر عهده همه مسلمانان است و حج، یکی از بهترین فرصت‌ها برای انجام این رسالت الهی به شمار می‌رود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به نزدیک شدن یک‌سالگی دولت سیزدهم گفت: کنترل بیماری کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی، بیمه شدن 5.5 میلیون نفر از محرومان جامعه و حضور فعال مسئولان در بین مردم از مهمترین اقدامات و توفیقات دولت طی این مدت است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی و سرایت آن به بخش‌های دیگر، روزهای سخت معیشتی را برای مردم نجیب و صبور کشور پدید آورده است، ابراز کرد: این امر نشات‌گرفته از عوامل خارجی از جمله تحریم‌های ظالمانه، آثار و تبعات بر جا مانده از بیماری کرونا، خشکسالی جهانی، جنگ اوکراین و برنامه‌ریزی دشمن برای اختلال در بازار ارز و طلا و سکه و همچنین عوامل داخلی مانند ساختار معیوب اقتصاد، کم‌کاری و سیاست‌های غلط دولت قبلی، جراحی اقتصادی برای مردمی‌سازی یارانه‌ها، فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، ضعف دولت در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، ضعف هماهنگی در اجرا و ضعف نظارت بر اجرا است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: فضاسازی رسانه‌ای استکبار برای بُن‌بست‌نمایی نظام و جَوسازی رسانه‌ای برخی عوامل از جناح‌های سیاسی برای ناکارآمدنمایی دولت بوده و دشمن در صدد ناامید کردن مردم است در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هیچ کس حق ندارد مردم را ناامید کند.

امام جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هفته قوه قضاییه، فرصت مغتنمی است تا به بیان اصول و شاخص‌های قوه قضاییه تراز انقلاب پرداخته و فاصله بین وضعیت موجود و شرایط مطلوب، بررسی و تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: قضاوت در اسلام، منصبی از مناصب حکومتی است و قوه قضاییه بر جان، مال و نوامیس مردم سیطره دارد که حدود الهی را باید جاری کند و اولویت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله ساز و کار ویژه و روشن برای اجرای سیاست‌ها و نظارت بر عملکرد قضّات و مدیران، لزوم عدم تاخیر در اجرای احکام، کادرسازی، جانشین‌پروری و پیشگیری از وقوع جُرم را عملیاتی کند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین(ع) بهانه مناسبی است تا  معرّف شخصیت آن بزرگواران شده و سبب معرفت‌افزایی شود که در این موارد، کم‌کاری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات شهرستان ماهنشان از جمله آبزی‌پروران که درآمد و مخارج آنان با یکدیگر خوانایی ندارد، اظهار داشت: مشکلات باغداران زردآلو که مجبور هستند میوه‌های خود را در مرکز شهر و شهرستان به قیمت ارزانی به فروش برسانند و درآمد سرشاری نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود لذا از مسئولین انتظار می‌رود تا تدبیری اتخاذ کنند که کشاورزان، یاغداران و آبزی‌پروران در این مورد، متحمل خسارت نباشند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر