logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۶۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سیدبشیر حسینی:

عزت و عظمت اسلام و مسلمین را با جهاد تبیین باید نشان دهیم/ هیاتی‌ها دست از خدمت و دامن اهل بیت(ع) برنمی‌دارند+ فیلم

عزت-و-عظمت-اسلام-و-مسلمین-را-با-جهاد-تبیین-باید-نشان-دهیم-هیاتی‌ها-دست-از-خدمت-و-دامن-اهل-بیت(ع)-برنمی‌دارند+-فیلم
سیدبشیر حسینی گفت: مهمترین اتفاق در جهاد تبیین این است که عزت و عظمت اسلام و مسلمین را ابتدا در وجود خودمان و سپس برای مخاطبان نشان دهیم.

به گزارش موج رسا; سیدبشیر حسینی، استاد سواد رسانه و ارتباطات، پنج‌شنبه شب (19 خرداد) در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) در هیات ثاراله زنجان اظهار داشت: 3 نوع ابتلا یا بلا و آزمایش وجود دارد که برای هر کس ممکن است پیش آید.

وی با بیان اینکه نوع اول، ابتلای فردی است، خاطرنشان کرد: خداوند با ابتلای فردی، بساط آزمایش برای یک فرد آماده می‌کند که بنده در آن شرایط باید بندگی کند و این ابتلا مانند فوت عزیزان و اعضای خانواده کم‌وبیش برای همه پیش می‌آید.

حسینی، ابتلای دوم را اتبلای اجتماعی بیان کرد و افزود: این ابتلا کمی بزرگتر از بلای فردی است و برای مثال؛ بیماری کرونا یک بلای اجتماعی و بیماری جهان‌گیر بود که مدت‌ها با آن درگیر بودیم و اکنون نیز کم‌وبیش درگیر هستیم.

وی ادامه داد: کرونا بلای عمومی و اجتماعی بود که تعداد زیادی از افراد را از دست دادیم و تبعات این بیماری هنوز هم در ایران و جهان وجود دارد.

داور برنامه عصر جدید گفت: ابتلای نوع سوم، بلا و آزمایش ولایی و در حوزه ناموس عالَم است و بعضی مواقع از جنس ابتلای الهی در باب غیرت، همیّت و فتوت نسبت به ناموس خلقت، آل‌الله و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه هیات‌ها نماد و نشانه‌ای از این است که بگوییم در این ابتلا دائماً پای کار هستیم، اظهار داشت: هر بار که به هیات می‌آییم، تبعیت با ابتلای نوع سوم است چرا که هیات، حسینیه و مسجد برای ما بلای مقدس و ثابت است.

حسینی تصریح کرد: شرایط اجتماعی، رسانه‌ای و جهانی بعضی مواقع وظیفه ما نسبت به ابتلای نوع سوم را پررنگ‌تر می‌کند و وقت آن است که بار دیگر و به نوعی دیگر تبعیت کنیم و بگوییم هرچه داریم به برکت پرچم امام رضا(ع) است.

استاد سواد رسانه و ارتباطات خاطرنشان کرد: هر کس در هر جا از سر نفهمی و یا هر نیت دیگری به ساخت ائمه معصومین(ع) و امام رضا(ع) جسارتی بکند باید بگوییم امام رضا(ع) برای ما خیلی مقدس‌تر از ان است که کسی بخواهد اهانت کند چرا که ما در مکتبی بزرگ شده‌ایم که ناموس خلقت از ناموس خانوادگی مهمتر، برتر و والاتر است و غیرتمان اجازه نمی‌دهد که کسی بخواهد به ساخت امام رضا(ع) اهانت کند.

وظیفه ما در جنگ جهانی سوم، مجاهده رسانه‌ای و جهاد تبیین است

وی با بیان اینکه وظیفه تک‌تک ما در جنگ جهانی سوم یا جنگ رسانه‌ای، جهاد و مجاهده رسانه‌ای و جهاد تبیین است، ابراز کرد: یکی از مهمترین شعارهای ما این است که می‌گوییم «وای اگر خامنه‌ای اذن جهادم دهد/ لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد» پس اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی، حکم جهاد تبیین را داده‌اند و سلاح این جهاد نیز گوشی‌های تلفن همراه، رسانه‌های و فضای مجازی است.

حسینی با بیان اینکه واجب‌ترین دعای قرآنی «اهدنا الصراط المستقیم» است که روزانه 10 بار در نمازهای یومیه تکرار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مهمترین اتفاق در جهاد تبیین این است که عزت و عظمت اسلام و مسلمین را ابتدا در وجود خودمان و سپس برای مخاطبان نشان دهیم.

وی تصریح کرد: اتفاقات بزرگ و خدمات زیادی اتفاق می‌افتد اما روایت این خدمات و در واقع جهاد تبیین و جهاد روایت، کم است اما باید بدانیم که حضرت زینب(س) الگوی جهاد تبیین است.

استاد سواد رسانه و ارتباطات با اشاره به همه‌گیری سرود «سلام فرمانده» در سطح کشور گفت: دشمن خیلی سریع از این فرصت، دوقطبی ساخت که با اجرای سرود سلام فرمانده، شادی می‌کنند اما مردم آبادان عزادار هستند در حالی که خودشان هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و مهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه هیاتی‌ها و بسیجی‌ها اولین مکتبی هستند که ایثار و ازخودگذشتگی را تمرین کرده‌اند، اظهار داشت: هر جا حادثه‌ای اتفاق بیفتد، هیاتی‌ها و بسیجی‌ها اولین گروهی هستند که به آنجا می‌روند.

لشکر صاحب‌الزمان(عج) با نسل دهه‌های 80 و 90 پُر می‌شود

حسینی با بیان اینکه جهاد تبیین برای همه سنین و برای هر کس در وسع خودش لازم است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که یک بار دیگر این عظمت را به همدیگر نشان دهیم که هیاتی‌ها در هیچ شرایطی دست از خدمت و دامن اهل بیت(ع) برنمی‌دارند.

وی افزود: هیاتی‌ها باید نشان دهند که لشکر صاحب‌الزمان(عج) هستند ودر حالی که دشمن تلاش می‌کند تا جلوه دهد که نسل‌های جدید از دست رفته‌اند اما اینطور نیست و لشکر صاحب‌الزمان(عج) با نسل دهه‌های 80 و 90 پُر می‌شود.

حسینی تاکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) مکتب عشق، محبت و مودت است اما اگر اهانتی به ساحت آن‌ها شود با هیچ کس تعارف نداریم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر