logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۶۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز:

کلاهبرداري 200 ميليارد ریالی در زنجان/ مامور پلیس راه زنجان؛ فرشته نجات کودک 7 ساله

کلاهبرداري-200-ميليارد-ریالی-در-زنجان-مامور-پلیس-راه-زنجان؛-فرشته-نجات-کودک-7-ساله
فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگيري کلاهبردار 200 ميليارد ريالي در استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار محمد طراقیه، گفت: در پي شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينکه شخصي خود را با عناوين مختلف صادر کننده مواد غذايي معرفي و اقدام به کلاهبرداري از آنها کرد، موضوع به صورت ويژه در دستور رسیدگی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به اهميت موضوع، اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات نامحسوس در اين زمينه آغاز و با بررسي و پالايش اخبار مشخص شد که متهم با جعل مدارک و معرفی خود به عنوان صادر کننده مواد غذایی، مبلغی را دریافت و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان، تصريح کرد: با انجام اقدامات پليسي و پيگيري هاي شبانه روزي متهم شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي توسط کارآگاهان مرکز استان زنجان دستگير شد.

سردار طراقیه با اشاره به اینکه وی از این طریق 200 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، گفت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل دستگاه قضائي و از آن طريق روانه زندان مرکزي زنجان شد.

احتکار مواد دخانی در زنجان

یوسف اسماعیل زاده در تشريح اين خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا در استان از وجود دو انبار احتکار کالاهای قاچاق مطلع شده و با هماهنگی مسئولان مربوطه رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسي از محل انبارهای از پیش اعلام شده توانستند، 701 هزار نخ سیگار و 43 بسته توتون و تنباکو میوه ای توزیع خارج از شبکه و شامل تبصره ۴ ماده ۱۸ و 10 تن کاغذ خارجی قاچاق را کشف و ضبط كنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان عنوان داشت: کارشناسان ارزش تقریبی اموال مکشوفه را 12 میلیارد ریال برآورد کردند و همچنين در اين راستا دو متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ اسماعیل زاده تأکيد کرد: پليس در راستاي مبارزه بي امان با احتکار کالاهای اساسی و به تبع آن رونق و جهش توليد، همه تلاش خود را به کار بسته تا تحرك از قاچاقچيان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

مامور پلیس راه زنجان؛ فرشته نجات کودک 7 ساله

ایمانعلی حسینی فرمانده پاسگاه پلیس راه اتوبان زنجان-تبریز است که در خصوص اقدام خود و نجات جان کودک 7 ساله ای به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از وقوع حادثه تصادف در اتوبان زنجان- تبریز کیلومتر 19  و برخورد یک دستگاه کامیون با تریلر در جاده مطلع شدم.

وی افزود: با مشاهده این صحنه خود را به خودرو آسیب دیده رسانده و مشاهده کردم با برخورد دو دستگاه خودرو دو سرنشین آن ها که یکی از مصدومان دختر بچه 7 ساله ای بود بیهوش شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: با بررسی وضعیت دختر بچه 7 ساله متوجه شدم نفس نمی کشد اما خوشبختانه هنوز نبض داشت و با توجه به تجربیات گذشته حدس زدم که ممکن است راه تنفسی اش مسدود شده باشد.

این مامور وظیفه شناس پلیس راه ادامه داد: از آنجایی که ممکن بود تا زمان رسیدن نیروهای اورژانس زمان برای نجات جان کودک از دست برود ابتدا دهان کودک را باز کردم که متوجه شدم مقدار زیادی خون در گلوی او جمع شده و حالت لخته پیدا کرده است و پس از آن کودک را به آرامی به پهلو برگردانده و سر کودک را به سمت پایین قرار دادم که همین باعث شد لخته های خون از دهانش خارج شود.

وی ادامه داد: پس از خارج شدن لخته های خود و باز شدن مجاری تنفسی، کودک شروع به نفس کشیدن کرد و سپس به گریه افتاد و پس از آن متوجه شدم خوشبختانه خطر رفع شده و کودک نجات پیدا کرده است.

سرهنگ حسینی افزود: پس از بهبودي نسبي مصدوم، والدين کودک به همراه فرزندشان جهت قدرداني و تشکر با گل و شيريني در پاسگاه پليس راه اتوبان زنجان تبريز حضور يافته و مراتب سپاسگزاري و قدرداني خود را از عملکرد پليس راه به ويژه فرمانده پاسگاه اعلام داشتند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر