logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۶۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ریشه‌کنی فساد از ساختار اقتصادی، راهکار اصلی مبارزه با تحریم دشمن است/ تعطیلی پنج‌شنبه‌ها زمینه‌ساز نارضایتی عمومی در طولانی‌مدت می‌شود

ریشه‌کنی-فساد-از-ساختار-اقتصادی،-راهکار-اصلی-مبارزه-با-تحریم-دشمن-است-تعطیلی-پنج‌شنبه‌ها-زمینه‌ساز-نارضایتی-عمومی-در-طولانی‌مدت-می‌شود
امام جمعه خرمدره با اشاره به 10 اردیبهشت 1380 سالگرد فرمان 8 ماده‏ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اصلی‌ترین راهکار برای اصلاح وضع اقتصادی و مبارزه با تحریم‌ دشمن، ریشه‌کنی فساد از ساختار اقتصادی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر خرمدره با تبریک عید فطر و تبیین دستاوردهای معنوی و فرهگی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با فراگیرسازی فرهنگ روزه‌داران و توجه به معنویات آن و پرهیز از نگاه صرفاً تفریحی به عید سعید فطر می‌توان بخش مهمی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را مرتفع کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان دستاورد مهم انقلاب اسلامی در ایران، فرهنگ مقاومت را به یک فرهنگ جهانی تبدیل کرده و زمینه‌ساز معرفی انقلاب اسلامی و محور مقاومت شده است.

امام جمعه خرمدره ضمن انتقاد از تعطیلی پنج‌شنبه گفت: تلقی تضاد فعالیت اجتماعی با تقویت خانواده، یک تلقی اشتباه است؛ بنابراین فلسفه این قانون مبنی بر حمایت از خانواده قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: با تعطیلی حداقل دو هفتم عُمر افراد جامعه، فرهنگ منفی بودن کار که تا حدی به عنوان یادگار سلسله‌های شاهنشاهی در جامعه رسوخ دارد، تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: با افزایش تعطیلات و افزایش روحیه مصرف‌گرایی و به تبع آن افزایش مشکلات اقتصادی خانواده، خانواده‌ها با آسیب‌های بیشتری مواجه خواهند شد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به تعطیلی 2 روزه و قرار گرفتن چهارشنبه به عنوان روز قبل از تعطیل تصریح کرد: اِحاله مسائل اداری به شنبه، موجب زیان‌های اجتماعی و در نهایت زمینه‌ساز نارضایتی عمومی در طولانی‌مدت خواهد شد.

وی گفت: این قانون، تبعیض و بی‌عدالتی در حمایت از خانواده را قانونی می‌کند چرا که خانواده بخش‌های خصوصی هم نیاز به حمایت دارند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: با توجه به تفاوت زمان تعطیلی کشور با کشورهایی که شنبه و یکشنبه تعطیل رسمی آنان است، اقتصاد بین المللی کشور با آسیب‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به 10 اردیبهشت 1380 سالگرد فرمان 8 ماده‏ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اصلی‌ترین راهکار برای اصلاح وضع اقتصادی و مبارزه با تحریم‌ دشمن، ریشه‌کنی فساد از ساختار اقتصادی است.

وی اظهار داشت: اصلاح ساختارهای اقتصادی در کنار ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی و تمسک به شریعت دینی از زمان کودکی با هدف تربیت مدیرانی پاک‌دست برای همه عرصه‌های اقتصادی و غیراقتصادی و به تعبیر دیگر توجه به جامع‌نگری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از اصلی‌ترین روش‌ها برای ریشه‌کنی فساد از اقتصاد است.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس ابراز کرد: این حادثه، نمود عینی بطلان شکست‌ناپذیری آمریکا از سویی و الهی بودن انقلاب اسلامی مردم ایران از سوی دیگر بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر