logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۵۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پلنگ، یک نفر را در روستای سلیمانبلاغ زنجان زخمی کرد/ بازدید روزانه 100 تا 120 نفر از مناطق حفاظت‌شده استان زنجان

پلنگ،-یک-نفر-را-در-روستای-سلیمانبلاغ-زنجان-زخمی-کرد-بازدید-روزانه-100-تا-120-نفر-از-مناطق-حفاظت‌شده-استان-زنجان
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یک قلاده پلنگ طی روزهای اخیر در روستای سلیمانبلاغ (از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان) به یک فرد، حمله‌ور و وی را از پشت زانوی چپ، زخمی کرده است.

اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یک قلاده پلنگ طی روزهای اخیر در روستای سلیمانبلاغ (از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان) به یک فرد، حمله‌ور و وی را از پشت زانوی چپ، زخمی کرده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی همکاران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان از رد پای حیوان مذکور مشخص شده که پلنگ بوده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم برای تفریح به روستای سلیمانبلاغ رفته بودند که در باران، گیر کرده و قصد پناه گرفتن و در امان ماندن از باران در زیر صخره‌ای را داشته‌اند.

قلی‌زاده افزود: ظاهراً پلنگ در آنجا و زیر صخره بوده که به محض مشاهده این افراد و برای دفاع از خود به یکی از آن‌ها حمله کرده و دهانش را به پشتِ زانویِ چپ این فرد وارد کرده و وی را زخمی می‌کند.

وی با بیان اینکه پلنگ پس از زخمی کردن این فرد بلافاصله فرار می‌کند، گفت: زخم وارده نیز جزئی بوده و خود آن فرد به زنجان آمده و زخمش را مداوا کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص تخلفات صورت‌گرفته در حوزه محیط زیست در تعطیلات نوروزی ابراز کرد: خوشخبتانه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دیروز (دوشنبه 8 فروردین) تخلفی در این حوزه نبود اما چند مورد تخلف در سطح استان در روز گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه 2 قطعه لک‌لک سفید در شهرستان خدابنده شکار شده بود که متخلفان دستگیر شدند، اظهار داشت: یک مورد نیز شروع به صید و زنده‌گیری کبک در شهرستان ایجرود بود که به چنگال قانون درآمدند.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: 5 رشته تور زنده‌گیری و یک دستگاه سیستم صوتی (باند کوچک که برای ترغیب و جذب کبک‌ها استفاده می‌شود) از این متخلفان ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه 3 مورد تخریب مرتع در مجموع به میزان یک و نیم هکتار در شهرستان طارم نیز در روز گذشته اتفاق افتاده که متخلفان دستگیر شده‌اند، افزود: تعداد کل متخلفان 7 نفر و تعداد پرونده‌های قضایی نیز 5 فقره است که تشکیل شده و در حال پیگیری است.

وی در خصوص میزان بازدید مسافران نوروزی از مناطق حفاظت‌شده استان زنجان در تعطیلات نوروزی گفت: بازدیدکننده خارجی نبوده و تعداد بازدیدکنندگان داخلی از مناطق حفاظت‌شده استان زنجان در تعطیلات نوروز امسال زیاد است.

قلی‌زاده بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون به‌طور متوسط روزانه بین 100 تا 120 نفر از مناطق حفاظت‌شده سهرین (زنجان)، انگوران و خرمنه‌سر (طارم) بازدید می‌کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر