logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۸۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وقوع تصادفات زنجیره ای با افزایش مسافرت ها

تصادف زنجیره ای کیلومتر 24 آزاد راه زنجان به قزوین ۳۰ نفر مصدوم داشت/ افزایش ۳۵ درصدی تردد ها در محورهای مواصلاتی استان زنجان

تصادف-زنجیره-ای-کیلومتر-24-آزاد-راه-زنجان-به-قزوین-۳۰-نفر-مصدوم-داشت-افزایش-۳۵-درصدی-تردد-ها-در-محورهای-مواصلاتی-استان-زنجان
میزان تردد در سطح محور‌های مواصلاتی استان زنجان افزایش یافته است و در طول روز‌های گذشته چندین مورد تصادف رخ داده به طوری که امروز در کیلومتر ۲۴ آزاد راه زنجان-قزوین چندین خوردو برخورد و قریب به ۳۰ تن مصدوم شده اند.

به گزارش موج رسا; در طول دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد محدودیت های خاصی در سطح کشور شد و یکی از مهم‌ترین محدودیت هایی که اعمال شد منع تردد مسافران در استان‌ها خصوصا در تعطیلات نوروز بود.

اما در چند ماه اخیر با تمهیدات خاصی که توسط دولت جدید اندیشیده شد قشر اعظمی از جامعه دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و علیه بیماری واکسینه شدند و در این بین برخی از افراد با سه دوز واکسن خود را علیه بیماری واکسینه کردند.

همین تمهیدات ویژه سبب شد تا ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا امسال بر خلاف دو سال گذشته سفر به شرط تزریق دو دوز واکسن کرونا را بدون محدودیت اعلام کند و گردشگران و مسافران نوروزی بتوانند به مسافرت رفته و از مکان‌های زیارتی و سیاحتی بازدید نمایند.

با این عدم منع تردد، رفت و آمد در سطح جاده‌های کشور افزایش یافت این در حالی است که وضعیت جوی در برخی استان‌ها نیز نامسائد شد و محور‌های مواصلاتی را لغزنده کرد، با این وجود این امور سبب شده تا تصادفات در سطح جاده‌ها بالاتر رود و به الطبع آن امداد رسانی نیز افزایش یابد.

به طوری که سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی در محورهای شمالی و غربی کشور، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته شرایط خاصی را در این محورها شاهد بودیم و به دلیل برف و بارندگی شدید در این محورها، اعمال محدودیت‌هایی صورت گرفت.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی ناپاپدار و سردی هوا در گیلان و مازندران، منجر به افزایش سفرها در جنوب کشور شده است، گفت: در جنوب کشور نیز شرایط خاصی وجود دارد و متأسفانه تصادفات در محورهای جنوبی نیز افزایشی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، 288 نفر از هموطنان بر اثر تصادفات جان باختند (یعنی هر یک ساعت 2 نفر).

این مقام انتظامی با اشاره به مجروحیت و معلولیت بیش از چهار هزار و 300 نفر در تصادفات ایام نوروز، گفت: اکنون شرایط سفر در محورهای شمالی کشور و مخصوصاً استان‌هایی همچون اردبیل که برف‌گیر است، مساعد نیست لذا هموطنان از سفرهای غیرضروری به این استان‌ها بپرهیزند و در صورت لزوم سفر، حتماً تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

هادیانفر با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات است، تأکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان الزامی است.

رئیس پلیس راهور، با بیان اینکه 30 درصد از تصادفات در 24 ساعت اخیر از نوع واژگونی بوده و به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی روی داده است، تصریح کرد: بیش از چهار هزار و 600 خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توسط همکاران بنده توقیف شدند.

با تمام این ها استان زنجان نیز به دلیل اینکه متصل کننده استان‌هایی از جمله تهران به تبریز است و در مسیر چند استان دیگر قرار دارد در حال تجربه افزایش تردد ها نسبت به دو سال گذشته است، با این شرایط افزایش تردد ها؛ تصادفات نیز در سطح محور‌های استان افزایش یافته است.

این در حالی است که طبق اعلام محمد علی عظیمی، رئیس پلیس راه استان زنجان میزان تردد در سطح محور‌های مواصلاتی استان زنجان ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد و بیشترین تردد در محورهای زنجان قزوین و زنجان تبریز بوده است.

در کنار این امر بعد از آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا حال حاضر چندین فقره تصادف در سطح محورهای مواصلاتی استان زنجان نیز رخ داده و علاوه بر فوت یک نفر، چندین نفر نیز مصدوم و جهت مداوا به بیمارستان‌های زنجان انتقال یافته اند.

به طوری که بیشترین مصدوم که  در سطح محور‌های مواصلاتی استان زنجان رخ داده مربوط به تصادف ساعت ۶ صبح امروز در کیلومتر 24 آزاد راه زنجان به قزوین بوده که به صورت زنجیره ای رخ داده و چندین خودرو بهم برخورد کرده و ۳۰ تن از هموطنان نیز مصدوم شدند.

در این راستا اصغر جعفری روحی ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس استان زنجان اظهار داشت: ساعت ۶ و ۷ دقیقه صبح امروز گزارشی مبنی بر برخورد دو دستگاه نیسان و چند خودروی سواری دیگر در کیلومتر ۲۴ اتوبان زنجان به قزوین در لاین جنوبی اعلام شد.

وی گفت: ۳۰ نفر در این تصادف زنجیره ای مصدوم شدند و تعداد ۵ کد آمبولانس از سلطانیه، مروارید، صبا، قره بلاغ و اتوبوس آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس استان زنجان با بیان اینکه از ۳۰ نفر مذکور ۱۱ نفر از اعزام به بیمارستان امتناع و درمان سرپایی شدند، افزود: ۱۹ نفر از مصدمان برای مداوا به بیمارستان موسوی زنجان انتقال یافتند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر