logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۵۷۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج رسا:

کارگران ساختمانی استان زنجان با ارائه معرفی نامه از اتحادیه عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند

کارگران-ساختمانی-استان-زنجان-با-ارائه-معرفی-نامه-از-اتحادیه-عضو-صندوق-بیمه-اجتماعی-می‌شوند
مدیر صندوق بیمه اجتماعي کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: تفاهم نامه ای با اتحادیه کشوری تعاونی‌های تامین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی منعقد شده است، این اعضا با معرفی نامه ای که از اتحادیه دریافت می‌کنند می‌توانند در صندوق عضو شده و از مزایای آن استفاده نمایند.

علی عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در روز‌های گذشته تفاهم نامه همکاری با اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قران و عترت بسته شده است تا معلمان قرآنی و فعالان این عرصه در صورت واجد شرایط بودن عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند تا مزایای خدمات این صندوق را دریافت نمایید.

وی افزود: تفاهم نامه دیگری نیز با اتحادیه کشوری تعاونی‌های تامین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی منعقد شده است، این اعضا با معرفی نامه ای که از اتحادیه دریافت می کنند می توانند در صندوق عضو شده و از مزایای آن استفاده نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعي کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: نمایشگاهی در وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان دستاورد‌های دولت سیزدهم در ۶ ماهه اخیر برپا شده و استان زنجان نیز از خدمات جدید ارائه شده رو نمایی کرده است.

وی در ارتباط با استقبال از این صندوق و عضویت در آن توسط فعالان رشته‌هایی همچون فرشبافی، ابراز داشت: به دلیل اینکه صندق اجتماعی فاقد دفترچه بیمه درمانی است و میزان مستمری پرداختی به نسبت تامین اجتماعی پایین تر است استقبال کمتری وجود دارد. از سویی دیگر در صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی در سن ۶۰ سال انجام می گیرد اما در صندوق اجتماعی سن بازنشستگی ۵ سال بیشتر بوده و افراد عضو صندوق در ۶۵ سالگی بازنشست می‌شوند.

عباسی خاطر نشان کرد: با این حال خدماتی که در صندوق تامین اجتماعی به اعضا ارائه می‌شود در صندوق اجتماعی کم تر است و همین تمایز سبب می شود تا استقبال بیشتری از صندوق تامین اجتماعی انجام پذیرد اما فعلا مجوز ورود اعضای جدید به صندوق تامین اجتماعی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: افرادی که زیر سن ۵۰ سال قرار دارند با داشتن معرفی نامه از تشکل مربوطه می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند با این حال امکان ثبت نام و بیمه پردازی برای افراد بالای ۵۰ سال در صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد./ب 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر