logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۵۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
گزارش موج‌رسا؛

تولید اپلیکیشن تلاوت کل قرآن کریم به 3 شیوه برای نخستین بار در جهان اسلام توسط قاری زنجانی/ جوانان، ارتباط مستقیم با قرآن برقرار کنند

تولید-اپلیکیشن-تلاوت-کل-قرآن-کریم-به-3-شیوه-برای-نخستین-بار-در-جهان-اسلام-توسط-قاری-زنجانی-جوانان،-ارتباط-مستقیم-با-قرآن-برقرار-کنند
قاری ممتاز بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به آثار فاخر خود در تولید اپلیکیشن تلاوت کل قرآن کریم گفت: ضبط و ارائه تلاوت کل قرآن کریم به 3 شیوه ترتیل، تحقیق و تحدیر از قاری واحد در جهان اسلام موجود نیست که برای نخستین بار در جهان اسلام تولید شده است.

به گزارش موج رسا; قرآن کریم با 114 سوره و بیش از 6 هزار آیه، کلام خداوند، معجزه پیامبر اکرم(ص) و آخرین کتاب آسمانی مسلمانان است که توسط جبرئیل به حضرت محمد(ص) وحی شد. معجزه بودن قرآن کریم در آیات آن تاکید شده و در بیان دلیل اعجازش اینگونه آمده که هیچ کس نمی‌تواند مانندی برای آن بیاورد.

قرآن، مهمترین منبع اندیشه مسلمانان و معیار دیگر منابع تفکر اسلامی چون حدیث و سنت است و آموزه‌هایی که از طریق دیگر منابع اسلامی رسیده در صورت مخالفت با آموزه‌های قرآن، اعتبار ندارد. پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرموده‌اند: «هر سخنی که از من برای شما نقل می‌شود اگر با قرآن سازگار باشد، من آن را گفته‌ام و اگر با آن منافات داشته باشد، من آن را نگفته‌ام.

*‌ اهمیت قرائت قرآن

در روایات اهل بیت(ع) بر قرائت قرآن، تاکید بسیاری شده و ثواب فراوانی بر آن شمرده‌اند. حضرت امام محمدباقر(ع) فرمودند: «قرآن را بیاموزید زیرا قرآن در بهترین صورت‌ها که مردم دیده‌اند، روز قیامت بیاید و مردم در 120 هزار صف هستند که 80 هزار آن صف‌ها از امّت محمد(ص) و 40 هزار صف از امّت‌های دیگر است. پس به‌صورت مردی در برابر صف مسلمانان درآید و آن‌ها به وی نظر کنند و گویند: «معبودی جز خدای بردبار و کریم نیست، همانا این مردی از مسلمانان است که به سیما و صفت، او را بشناسیم جز این که او درباره قرآن کوشاتر از ما بوده و از این رو درخشندگی و زیبایی و روشنی بیشتری به او داده شده که به ما داده نشده و سپس از آن‌ها بگذرد تا در صف شهیدان قرار گیرد.» شهدا به او نظر کنند و گویند: «معبودی جز خدای پروردگار مهربان نیست. این مرد از شهیدان است که ما او را به سیما و صفت شناسیم، جز این که او از شهیدان در دریاست و از اینجا به او زیبایی و برتری داده‌اند و به ما نداده‌اند.»

یوسف قاسمی، یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی زنجان است که سالیان سال در عرصه قرائت و تدریس قرآن کریم، فعالیت داشته و مقام‌های متعددی در این حوزه کسب کرده است. وی دارای تحصیلات عالیه در 2 رشته زبان انگلیسی و روانشناسی بالینی بوده و از اساتید دانشگاهی این 2 رشته است. همچنین کسب مقام‌های متعدد قرآنی و سفر به کشورهای مختلف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و سفیر قرآن کریم نیز از دیگر افتخارات یوسف قاسمی است.

یکی از فعالیت‌های این قاری ممتاز بین‌المللی، تولید اپلیکیشن ترتیل و تحدیر قرآن کریم و دوره کامل تحقیق قرآن کریم است که اخیراً با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و برخی دیگر از مسئولان استان رونمایی شد. لازم به ذکر است که یوسف قاسمی، تنها قاری قران در جهان اسلام است که کل قرآن کریم را در 3 شیوه تلاوت تحقیق، ترتیل و تحدیر، ضبط و ارائه کرده و همچنین تنها قاری قرآن کریم است که در 3 رشته قرائت، ترتیل و ابتهال، حائز رتبه برتر در مسابقات سراسری اوقاف شده است. به همین بهانه، گفت‌وگویی با این قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم انجام دادیم که میل و کشش درونی برای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و حوزه تلاوت آن را تنها هدف و انگیزه خود برای تولید اپلیکیشن بیان می‌کند.

*‌ اپلیکیشن تحدیر و ترتیل قرآن، اولین اثر در جهان اسلام است

قاری ممتاز بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه تولید اپلیکیشن از سال 1398 آغاز و تا سال 1400 طول کشیده است، گفت: این کار با حمایت ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان زنجان تولید شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش از این نیز چنین اپلیکیشنی در ایران و یا استان زنجان طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت: ضبط و ارائه تلاوت کل قرآن کریم با 3 شیوه تحدیر، ترتیل و تحقیق از قاری واحد در جهان اسلام موجود نیست و این اپلیکیشن، اولین موردی است که تولید شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن ترتیل، تحقیق و تحدیر قرآن کریم از طریق بازار و مایکت، قابل دانلود بوده و عموم مردم، اساتید، قاریان، حافظان قرآن کریم و فعالان و مدرسان قرآن مجید می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

*‌ جوانان، ارتباط مستقیم با قرآن کریم به عنوان دوست و یاری تمام‌عیار داشته باشند

وی در خصوص هدف و انگیزه‌اش از تولید این اپلیکیشن و همچنین انتظار و درخواست خود از جوانان، مسئولان و... ابراز کرد: میل و کشش درونی برای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و حوزه تلاوت آن، تنها هدف و انگیزه‌ام بود.

قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: آموخته‌ام، انتظاری از مسئولان نداشته باشم اما انتظارم از جوانان این است که خودشان ارتباطی مستقیم با خود قرآن کریم به عنوان دوست و یاری تمام‌عیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرائت کل قرآن کریم به 3 شیوه تحقیق، ترتیل و تحدیر از قاری دیگری موجود نیست، گفت: با رونمایی از این آثار، اینجانب تنها قاری در جهان اسلام به شمار می‌روم که کل قرآن کریم به 3 شیوه مذکور از سوی بنده قرائت، ضبط و ارائه شده است.

*‌ نیازمند توسعه کمّی و کیفی فعالیت‌ها در حوزه قرآن هستیم

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در آئین رونمایی از 2 اثر فاخر قرآنی و اپلیکیشن تحدیر و ترتیل قرآن کریم که طی روزهای گذشته برگزار شد، گفت: هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی مورد تاکید قرار گیرد.

وی بر ضرورت همگانی کردن قرآن در جامعه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به آموزش قرآنی فرزندان، علاقه نشان می‌دهند و باید از این ظرفیت استفاده لازم را کرد.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: از ظرفیت دارالقرآن الکریم زنجان آن‌چنان که باید و شاید استفاده نشده و باید با توسعه آموزش‌ها و فعالیت‌ها در پی زایش و افزایش فعالان قرآنی باشیم تا نسل آینده بی‌بهره از معارف قرآنی نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در دوران و شرایط غبارآلود فتنه‌ها، هیچ چیزی مثل قرآن نجات‌بخش نیست و امروز توجه به قرآن در ابعاد مختلف، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: دعواهای حیدری و نعمتی، ما را از دشمن غافل می‌کند و باعث می‌شود دشمن از خلاء استفاده کرده و کار خودش را بکند.

آیت‌الله خاتمی بر لزوم هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: ما هم نیازمند توسعه کمّی و هم نیازمند توسعه کیفی فعالیت‌ها در حوزه قرآن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ظرفیت و استعداد وجود دارد باید بسترهای لازم برای شکوفایی آنان ایجاد شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر