logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۴۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیون معنویت آیت‌الله حسینی زنجانی هستیم/ آیت‌الله حسینی زنجانی مصداق «شجره طیبه» هستند

مدیون-معنویت-آیت‌الله-حسینی-زنجانی-هستیم-آیت‌الله-حسینی-زنجانی-مصداق-«شجره-طیبه»-هستند
استاندار زنجان با بیان اینکه آیت‌الله حسینی زنجانی برای ما خیلی بیشتر از یک روحانی بوده و شاخص و منبع نور هستند، گفت: ایشان و مسجد جامع، مصداق آیه 24 سوره ابراهیم (أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ) برای شهر ما هستند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، ظهر امروز در آیین تکریم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌الموسوی زنجانی اظهار داشت: خودمان را مدیون معنویتی می‌دانیم که توسط شخصیت بزرگوار آیت‌الله حسینی زنجانی در شهر زنجان به وجود آمده و امتداد پیدا کرده است.

وی با بیان خاطره‌ای از معنویت حضور آیت‌الله حسینی زنجانی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدرسه‌ای در زنجان توسط دبیر دینی به سمت مسجد جامع، سوق داده شدند که دانش‌آموزان، حول معنویت آیت‌الله حسینی زنجانی جمع شده بودند.

افشارچی افزود: تمام آن بچه‌ها امروز خیررسان به مملکت هستند و هر زمانی هم که لازم باشد در مسجد جامعه حضور پیدا می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه آیت‌الله حسینی زنجانی برای ما خیلی بیشتر از یک روحانی بوده و شاخص و منبع نور هستند، گفت: ایشان و مسجد جامع، مصداق آیه 24 سوره ابراهیم (أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ) برای شهر ما هستند.

*‌ آیت‌الله حسینی، مملو از عشق، معرفت و تسلیم در مقابل امام معصوم(ع) است

جلال بازرگان، رئیس دانشگاه زنجان نیز در این آیین گفت: بصیرت و موضع‌گیری صحیح آیت‌الله حسینی زنجانی در جریانات سیاسی، اجتماعی و اتفاقات کشور از ویژگی‌های بارز ایشان است و تشخیص خیلی خوبی دارند که برای ما ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسینی زنجانی است، اظهار داشت: مردمی بودن از سجایای اخلاقی معظم‌له است و تمام طبقات جامعه به ایشان دسترسی دارند.

بازرگان، استقلال فکری در موضوعات متفاوت را نمونه دیگری از سجایای اخلاقی آیت‌الله حسینی زنجانی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان استقلال فکری خاصی دارند و سبک زندگی خاصی اتخاذ کرده‌اند که از این منظر حائز اهمیت و قابل توجه است و همچنین رعایت ادب و مبادی ادب بودن معظم‌له نیز واقعاً الگو محور است.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: آیت‌الله حسینی زنجانی با وجود تمام سجایای اخلاقی، شخصی ظلم‌ستیز بوده و از کسی که مظلوم واقع شود در حد وسع، دفاع می‌کنند و یکی از برترین‌ها هستند.

وی با اشاره به «ارکان البلاد» در زیارت جامعه کبیره ابراز کرد: نازله ارکان البلاد، علمای راستین عالم تشیع مانند آیت‌الله حسینی زنجانی هستند.

بازرگان با بیان اینکه بزرگان زیادی در آسمان علم، فقاهت، عرفان، حکمت و فلسفه داریم، اظهار داشت: متوقف نشدن معظم‌له و اینکه تمام توجه و ارادت خود را وقف امام معصوم(ع) می‌کنند، برجستگی زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام وجود آیت‌الله حسینی زنجانی، مملو از عشق، معرفت و تسلیم در مقابل امام معصوم(ع) بوده و وجود ایشان، نعمت بزرگی به شهر، استان و کشورمان است.

زهرا علمی‌فرد، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) نیز در ادامه این آیین به بیان خدمات فرهنگی و اجتماعی آیت‌الله حسینی زنجانی پرداخت.

وی با بیان اینکه لزوم تکریم ایشان، امر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: ایشان سبب رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی جامعه زنان استان شدند و توجه ویژه ایشان نسبت به تربیت طلاب متخصص موجب شده که خواهران طلبه، اشتیاق بیشتری برای ادامه تحصیل داشته باشند.

آیت‌الله سیدمحمدحسینی‌الموسوی نیز در سخنان کوتاهی در این آیین گفت: برگزاری آیین تکریم، نشان از حُسن ظنّ بزرگواران است.

وی از تمام عوامل برگزاری این آیین، تشکر و قدردانی کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر