logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۵۴۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه تهران:

آیت‌الله حسینی زنجانی، مایه افتخار برای نسل جوان و حوزه‌های علمیه زنجان است

آیت‌الله-حسینی-زنجانی،-مایه-افتخار-برای-نسل-جوان-و-حوزه‌های-علمیه-زنجان-است
استاد سطح عالی حوزه علمیه تهران در خصوص شخصیت آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی گفت: آنچه درباره ایشان می‌توانم بگویم اینکه ایشان جزء وجودهای کم‌نظیر بوده و مایه افتخار برای نسل جوان، روحانیت و حوزه‌های علمیه واقع در استان زنجان هستند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله رضا رضوانی‌زاده، ظهر امروز در آیین تکریم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌الموسوی زنجانی اظهار داشت: تکریم در حد شغار، مفید واقع نمی‌شود بلکه در کنار تکریم باید الگوسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: الگوسازی در حد شعار نیز خوب است اما اصل الگوسازی این است که خصوصیات فردی، درون زندگی، باب معاشرت آن فرد با دیگران و سجایای اخلاقی برگرفته از نور اهل بیت(ع) بیان شود که الگوسازی در این صورت خودبه‌خود انجام می‌شود.

آیت‌الله رضوانی‌زاده با بیان اینکه شاخصه خانواده آیت‌الله حسینی در کلام و خطبه امیرالمومنین(ع) آمده است، گفت: ایشان در خطبه‌ای خطاب به شخصی به نام حمّامه فرمودند شاخصه انسان از 2 رابطه که یکی، رابطه با الله و دیگری رابطه با خَلق ست، بیان می‌شود.

استاد مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهران ابراز کرد: ماحصل این خطبه حضرت علی(ع) 110 صفت از صفات انبیا شد.

وی با بیان اینکه یکی از این ویژگی‌ها این است که فرد یا سخن نمی‌گوید و یا سخنش بر اساس حق و عدل است، اظهار داشت: این خصیصه را در خاندان آیت‌الله حسینی زنجانی می‌بینیم.

آیت‌الله رضوانی‌زاده خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر، قول سدید یعنی سخن محکم و استوار است و همچنین تواضع و فروتنی در زندگی نیز یکی دیگر از ویژگی‌ها است که این ویژگی‌ها در خاندان آیت‌الله حسینی قرار دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حسینی زنجانی، تشنه حقایق علمی است، افزود: هر جا که بحث علمی باشد، ایشان حضور دارند و این‌ها جزء ویژگی‌هایی است که امیرالمونین(ع) بیان فرمودند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تهران با بیان اینکه خانواده آیت‌الله حسینی زنجانی، أباً و جدّاً قدم‌های قابل توجهی در وادی معنویت داشته‌اند، گفت: آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی در اخلاق، گوی سبقت را از خیلی‌ها بردند و آنچه از ایشان یافته‌ام، اخلاق نمونه و کامل است.

وی با بیان اینه معروف است که می‌گویند افراد را در سفر باید شناخت، اظهار داشت: چندین سال در سفر حج در محضر آیت‌الله حسینی زنجانی بودم که در تمام این سفرها حتی یک بار، چهره عبوس از ایشان ندیدم.

آیت‌الله رضوانی‌زاده افزود: آنچه درباره آیت‌الله حسینی زنجانی می‌توانم بگویم اینکه ایشان جزء وجودهای کم‌نظیر بوده و مایه افتخار برای نسل جوان، روحانیت و حوزه‌های علمیه واقع در استان زنجان هستند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک با آیت‌الله حسینی زنجانی گفت: به‌طور خلاصه آنچه که از نزدیک در ایشان یافتم، «اللهم انا لا نعلم منه الا خیراً» است.

آیت‌الله رضوانی‌زاده با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: طبق این حدیث، تکریم از این بزرگوار (آیت‌الله حسینی زنجانی)، تکریم از حضرت حق، علم و تمام فضایلی است که امیرالمومنین(ع) بیان فرموده‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر