logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اقدامات حضرت زینب(س)، جهاد تبیینِ ترکیبی بود/ حضرت زینب(س) با جهاد تبیینِ ترکیبی خود با توجه به اقتضای زمان، اقدام می‌کرد

اقدامات-حضرت-زینب(س)،-جهاد-تبیینِ-ترکیبی-بود-حضرت-زینب(س)-با-جهاد-تبیینِ-ترکیبی-خود-با-توجه-به-اقتضای-زمان،-اقدام-می‌کرد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه آشکارسازی و روشنگری حضرت زینب(س) همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بر آن تاکید دارند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که جهاد تبیین، جهاد ترکیبی هم هست و حضرت زینب(س) جهاد تبیینِ ترکیبی وارد شدند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: طبق فرمایش امام سجاد و سایر ائمه معصومین(ع) و تقسیم کاری که حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) انجام دادند، نقش حضرت زینب(س) در تاریخ کربلا بی‌بدیل است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با ویژگی‌های زنانه‌ای که داشت، کارهایی که قبل از کربلا و حین واقعه عاشورا و بعد از عاشورا انجام دادند، نمونه‌اش را در تاریخ اسلام نداریم که یک خانم تا این اندازه تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه عمده این تاثیرگذاری‌ها به 2 شاخصه اصلی برمی‌گردد، افزود: یک شاخه، نباختن حضرت زینب(س) بود یعنی ایشان بر مصیبت‌های عظمایی که با آن‌ها مواجه شد، غلبه کرد و این مصیبت‌ها مانند از دست دادن فرزندان، برادران و سایر شهدای کربلا و تنها ماندن در کربلا مصیبت‌های عظما بودند و سنگینی بودند اما حضرت زینب(س) با تفکر حیدری‌وار و علی‌وار خودش در مقابل این مصیبت‌ها خود را نباخت.

وی تصریح کرد: شاخه دوم و مساله مهمتر اینکه حضرت زینب(س) این مصیبت‌ها را احیا و جامعه و مخاطبان را روشن و آشکار کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه آشکارسازی و روشنگری حضرت زینب(س) همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بر آن تاکید دارند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که جهاد تبیین، جهاد ترکیبی هم هست و بر این اساس، یعنی حضرت زینب(س) هم به جهاد تبیینی عمل کردند و هم به جهاد تبیینِ ترکیبی وارد شدند.

وی افزود: حضرت زینب کبری(س) در جهاد تبیین از نوع ترکیبی در جایی که لازم بود، هجمه و حمله می‌کند و در جایی که لازم بود به مخاطبان اطلاع‌رسانی و در واقع جهاد رسانه‌ای می‌کند و در جایی هم که نیاز بود در صحنه و میدان عمل مانند مجلس عبیدالله ابن زیاد و یزید، مواخذه و محاکمه می‌کند و به مناظره می‌طلبد.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: حضرت زینب(س) در جایی که نیاز بود با حرکت‌های تربیتی و برنامه‌های فرهنگی خود مانند قضیه حضرت رقیه(س) در کربلا، سوریه و شام، نقش‌آفرینی می‌کند و در آنجایی که نیاز می‌دانست بر روی کجاوه، بلند می‌شود و سخنرانی می‌کند و در آنجا که لازم بود یعنی بعد از محکوم و مفتضح نمودن یزید، روضه و نوحه برقرار می‌کند و جمعیت انبوهی را در اطراف خودش جمع کرده و آن‌ها را آگاه می‌کند.

وی تصریح کرد: بعد از واقعه کربلا کار به جایی رسید که یزید مجبور به تسلیم در برابر حضرت زینب(س) شده و حضرت را راهی می‌کند وگرنه بنا داشتند ایشان مدت زیادی در شام بماند اما حرکت، نقش‌آفرینی و جهاد تبیین حضرت زینب(س) اجازه این کار را نداد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه تمام اقدامات حضرت زینب(س) جهاد تبیین و جهاد ترکیبی بود، گفت: وجود حضرت زینب(س) یعنی جهاد، ایثار، میدان‌داری، روشنگری و مناظره و مباحثه؛

وی ابراز کرد: امروز هم اگر جامعه مخاطب رهبر انقلاب از جمله دانشگاهیان، حوزویان، معلمان، فرهنگیان و جامعه اهل بصیرت و ولایتمداری، پای کار بیایند و کار زینبی کنند، نه تنها مشکلی نداریم و انقلاب اسلامی تحریف نخواهد شد بلکه انقلاب به معنای واقعی کلمه به جهان، مخابره و صادر خواهد شد و جهان، تسلیم حرکت روشنگری انقلاب و نظام خواهد شد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه خوشخبتانه حرکت‌های خیلی خوبی تا به امروز بوده است، بیان کرد: علی‌رغم این حرکت‌ها نشان می‌دهد که رهبر انقلاب راضی نیستند و دستور به جهاد تبیین داده‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر