logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۵۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
به بهانه روز جهانی قدس

فلسطین خط مقدم مبارزه مسلمین

فلسطین-خط-مقدم-مبارزه-مسلمین

رژیم صهیونیستی غده‌ای سرطانی در منطقه است که با جنگ افروزی در کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق، یمن و تا آن سوی مرزهای جهان اسلام قصد دور کردن اذهان عمومی از غصب فلسطین را دارد، غافل از اینکه آزادی‌خواهان جهان همنوا با مردم ایران امسال پرشورتر از سال قبل حمایت‌های خود را از مردم فلسطین نشان دادند.

به گزارش موج رسا; به نقل از «بسیج زنان کشور»؛ زهرا باقری: در عصری به سر می بریم که هرجایی صدایی از مسلمان مظلومی به پا خواسته است، یمن درگیر جنگ با آل سعود است و بحرین خون ها برای آزادی خواهی خود می دهد و مستحکم و پابرجا در حال جنگ تن به تن با آل خلیفه است.

در افغانستان جنگ های طالبان هنوز، هر روز خون می گیرد، پاکستان هر چند وقت یکبار قربانی عملیات های انتحاری می شود و سوریه مهد جنگ های داعشی است، عراق هر از گاهی آماج حملات تروریسیتی قرار می گیرد و دل ها برای مردم مسلمانان پاراچنار که خبرهای نسل کشی اش می رسد، به درد می آید.

هنوز شیخ زکزاکی در اسارت است و نیجریه که به برکت نام امام خمینی(ره) راه شیعه شدن را در پیش گرفته است فوج فوج شهید می دهد و در غرب نیز اسلام ستیزی هر از گاهی خسارت جانی به بار می آورد و مسلمانان مظلوم جهان آنقدر کشته می دهند و بی خانمان می شوند و در مضیغه های مادی قرار می گیرند که دیگر نباید کسی حواسش به فلسطین با 4 میلیون نفر جمعیت باشد که در اکثر مواقع شهدایش در هفته به ده نفر هم نمی رسد!

مگر غیر از این است که پیامبر(ص) فرموده‌اند «هر کسى فریاد و استغاثه انسانى را بشنود که مسلمانان را به یارى وکمک مى طلبد و به یارى او نرود، مسلمان نیست»! پس چرا باید فلسطین در این ابعاد کوچک هنوز اولویت ما باشد و کشورهای مسلمان و مظلوم جهان در اولویت های بعدی ما؟

شاید در زمان امام خمینی(ره) فقط در فلسطین اینطور اقدامات وحشیانه صورت می گرفت و به این خاطر جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نام گذاری کردند، اما الان در اکثر کشورهای مسلمان هر روز شاهد شهادت مسلمانان زیادی هستیم و ضرورت پرداختن به فلسطین از بین رفته است؟!

اما با مروری به اتفاقات منطقه و تحرکاتی که هر از گاهی از سوی رژیم منحوس اسرائیل اتفاق می افتد و حمایت های بی قید و شرط آمریکا از این جریانات، اصل قضیه را مشخص می کند. حمایت های آمریکا از اسرائیل بر کسی پوشیده نیست، از سال ۱۹۸۵ کنگره ایالات متحده آمریکا سالی نزدیک به ۳ میلیارد دلار به اسرائیل پرداخت کرده است و اسرائیل بزرگترین دریافت کنندهٔ کمک سالیانه از آمریکا از ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۴ و بزرگترین دریافت کننده تجمعی کمک (۱۲۱ میلیارد دلار بدون در نظر گیری تورم) از جنگ جهانی دوم است اما این حمایت ها همچنان هم ادامه دارد، به نوعی که امنیت اسرائیل به امنیت آمریکا گره خورده است.

تحویل 440 میلیون دلار تسلیحات دریایی پیشرفته به ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، برگ دیگری از حمایت های بی چون و چرای آمریکا از این رژیم است و آمریکا و رژیم صهیونیستی در همین سال توافقی برای فروش تسلیحات به مبلغ ۳۸ میلیارد دلار در عرض ۱۰ سال به این رژیم امضا کردند که در تاریخ بی سابقه بود.

 همچنین یکی از تنها مواردی که در بودجه آمریکا در سال 2017 تغییر نکرد و کاهش نیافت میزان کمک‌های سالانه واشنگتن به رژیم صهیونیستی است.

بر این اساس، موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و تلاش مزورانه سلطه‌گران و اذنابشان به پشتوانه بوغ های تبلیغاتی و جنگ افروزی در منطقه به منظور فرافکنی امت اسلامی و به حاشیه راندن این مهم است که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و روشنگری صورت گرفته توسط ایشان و سایر دلسوزان نظام، هرگز نخواهد توانست در تغییر این اولویت در افکار عمومی امت اسلامی موفق گردند.

تعبیر امام راحل(ره) و تشخیص ماهیت رژیم صهیونیستی اکنون بر تمام مسلمانان جهان مشخص شده است، رژیم صهیونیستی غده سرطانی ای در منطقه است که همان برنامه جرثومه‌ فسادانگیز جهان‌خواران در برافروختن آتشی است که از سوریه، عراق و یمن تا آن سوی مرزهای جهان اسلام زبانه می‌کشد را رقم زده است.

در واقع فلسطین؛ و پاره تن اسلام نماد مظلومیت مسلمین در برابر مستکبرین جهانی است که گستردگی، شکوه و تازگی هر ساله آن در جای جای جهان، بیانگر این است که گذر زمان، داغ آن را در دل مسلمین نه کهنه می‌کند و نه به فراموشی می‌سپارد.

اشغال قریب به 70 ساله این سرزمین توسط رژیم صهیونیستی، و تلاش های بی نتیجه و شکست‌های پی در پی جبهه در برابر موضوع فلسطین، بیشتر نمایان ساخت که تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راه‌ها، بی‌سرانجام و عقیم است.

و تجربه تلخ تاریخ گذشته نشان می دهد، تا لوث وجود این غده سرطانی از سرزمین‌های اسلامی خشکانده نشود، جهان اسلام همچنان شاهد حوادث ناگوار خواهد شد، هرچند که انتفاضه های مردم مظلوم فلسطین تا حد زیادی قدرت پوشالی اسرائیل را به جهان نشان داده است و هرچند که فریاد مظلومیت مردم فلسطین به عنوان پیشانی جهان اسلام در جهان هر روز مشخص تر می شود، و حتی در داخل کشورهای اروپایی هم این روز گرامی داشته می شود، اما همچنان مردم غزه مظلوم ترین زندانیان سیاسی به جرم وطن خواهی اند.

همین امر باعث شده است که مسلمانان جهان همنوا با مردم کشور اسلامی ایران، هر سال پرشورتر از سال قبل، در حمایت از جبهه مقاوت جهان اسلام به تبعیت از ولی امر مسلمین، با هدف محو رژیم کودک کش شیطان بزرگ، هر ساله روز جهانی قدس را با حضور در راهپیمایی های اعتراضی بر علیه رژیم صهیونیستی نشان دهند.

امسال، چند روز پس از سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش که دست نشانده اسرائیل است و بمباران مواضع آن در سوریه، شاهد حضور پرشورتر مردم روزه دار در این راهپیمایی بودیم و این اقدام، پیامی جز این ندارد که ملت انقلابی ایران با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) از مواضع خود در حمایت از مسلمانان مظلوم جهان، بالاخص ملت مظلوم فلسطین کوتاه نمی آید و تا روز رهایی فلسطین از چنگال رژیم منحوس صهیونیستی این حمایت را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر