logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۰۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت ام البنین(س) دارای شخصیتی شجاع و توانمند در اسلام است/ طرفداری حضرت‌ام البنین (س) از ائمه اطهار (ع) زبانزد تاریخ است

حضرت-ام-البنین(س)-دارای-شخصیتی-شجاع-و-توانمند-در-اسلام-است-طرفداری-حضرت‌ام-البنین-(س)-از-ائمه-اطهار-(ع)-زبانزد-تاریخ-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت ام البنین (س) دارای شخصیتی شجاع و توانمند، با حیا، با عفت، بزرگ منش و بزرگمرد بودند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;با تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین (س)، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام در کنار داشتن یک شخصیت حقیقی با  همسری حضرت علی(ع) دارای شخصیت حقوقی نیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) دارای شخصیتی شجاع و توانمند در اسلام بودند، افزود: ایشان فردی بسیار توانمند در بحث‌های رزمی، با حیا، با عفت، بزرگ منش و بزرگمرد بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به ویژگی‌های قبیله حضرت ام البنین (س) از نظر توان رزمی و جنگی، گفت: در این قبیله و زن و مرد آموزش‌های نظامی را فرا می‌گرفتند و در جزیره العرب به جنگنجویی مشهور بودند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) دارای خواستگاران بیشماری بودند اما هنگامی که از ایشان سئوال می‌شد چرا ازدواج نمی‌کنند، فرمودند هنوز مردی به خواستگاری من نیامده است، افزود: با توجه به شان، جایگاه، حیا و بزرگی این حضرت برخی افراد نیز جرات خواستگاری از این شخصیت والا را نداشتند.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) زمانی که حضرت عقیل برادر حضرت امیرالمومنین (ع) به دنبال فردی شایسته برای این حضرت بودند، به قبیله حضرت ام البنین (س) مراجعه کردند و با توجه به نسب شناسی که داشتند، موضوع را بررسی و پیشنهاد را به خانواده حضرت ام البنین (س) ارائه کردند که ایشان می‌فرماید" من به دنبال مرد می‌گشتم در حالی که مرد مردان به خواستگاری من آمده است و با کمال میل می‌پذیرم.

وی با بیان اینکه شخصیت حقوقی حضرت ام البنین (س) در بین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور ایشان در خانه حضرت علی (ع) نمود یافت، افزود: ایشان با حضور در خانه حضرت علی (ع) نام خود را که فاطمه بود تغییر داد و خدمت ایشان به حضرت امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و حضرت زینب (س) و ام کلثوم زبانزد بود و به این موضوع افتخار می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بررسی تاریخی نشان می‌دهد که حضرت ام البنین (س)، زمانی که فرزندان حضرت زهرا (س) بزرگ نشده بودند، صاحب فرزند نشد، یادآور شد: بعد از شهادت حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) این حضرت در جامعه برای ترویج مقام و عظمت اهل بیت و طهارت (ع) زمانی که خفقان در جامعه وجود داشت همت کرده و این طرفداری از ائمه اطهار (ع)، در تاریخ کربلا به اوج رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه توصیه‌های حضرت ام البنین (س) در کربلا به فرزندان خود مبنی بر مواظبت از ائمه اطهار (ع) و قضایای مدینه منور که از شهادت اباعبدالله (ع) سئوال کردند،  زبانزد است، افزود: از دیدگاه عرفا جایگاه توسلی این حضرت نیز بسیار والا بوده و مردم با توسل به ایشان حوائج خود را دریافت می‌کنند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: قبر مطهر حضرت ام البنین (س) در مدینه منوره محل مراجعه عشاق است و در کتاب‌های تاثیرگذار تاریخی به شخصیت ایشان اشاره شده است و ایشان به عنوان الگوی جامعه امروز محسوب می‌شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر