logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۴۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

حضرت زهرا(س) اولین مدافع حق و ولایت بود/ ولایتمداری؛ ویژگی بارز شخصیت حضرت زهرا(س) است

حضرت-زهرا(س)-اولین-مدافع-حق-و-ولایت-بود-ولایتمداری؛-ویژگی-بارز-شخصیت-حضرت-زهرا(س)-است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت زهرا(س)، ولایتمداری و دفاع و حمایت از ولیّ زمان خود بود که امروزه باید الگوی همه ما باشد.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به شخصیت وجودی آن حضرت اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان، ولایتمداری و حمایت از ولیّ زمان خود بود.

وی با بیان اینکه امروز هم بسیار به این ویژگی نیاز داریم و باید از آن الگو بگیریم، خاطرنشان کرد: ولیّ حضرت زهرا(س) در زمان خودش، همسر گرامی‌شان یعنی امیرالمونین(ع) بود که در جامعه حق‌شان را گرفته بودند.

حجت‌الاسلام قره‌داغی تصریح کرد: وقتی ادعا می‌کنیم که در بحث ولایت باید از حق ولایت، دفاع کرده و ولایتمدار باشیم و محور زندگی ما ولایت باشد باید از حضرت زهرا(س) درس بگیریم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه گوشه‌گوشه زندگی حضرت زهرا(س) حمایت از ولایت را نشان می‌دهد، گفت: ایشان وقتی طفل کوچکی بودند و در دوران کودکی، وقتی که پیامبر(ص) مورد اذیت و آزار دشمنان قرار می‌گرفت، کسی که از پدر بزرگوارشان پرستاری و از حق او دفاع می‌کرد، حضرت زهرا(س) بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) همواره از پدرشان حمایت می‌کرد و در خدمت پدر بود تا جایی که پیامبر(ص) فرمودند «فداها ابوها» یعنی پدرت فدای تو شود.

حجت‌الاسلام قره‌داغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ولایت پدر را حق می‌دانست و بنابراین از ولایت پدر دفاع می‌کرد، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص) نیز دفاع از ولایت را با تمام وجود در گوشه‌گوشه زندگی کوتاه اما پُربرکت حضرت زهرا(س) می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی زمانی که حضرت زهرا(س) در پشت درب خانه از هوش می‌روند و دوباره به هوش می‌آیند، فریاد می‌زنند و نمی‌گویند که قفسه سینه‌ام درد می‌کند و یا فرزندم (محسن) سقط شده بلکه می‌فرمایند علی(ع) را کجا بردند؟

حجت‌الاسلام قره‌داغی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان ولی زمان خود با آن وضعیتی که داشتند، وارد مسجد شده و در آنجا صحبت و فریادی می‌کنند بر سر کسانی که از حضرت امیرالمومنین(ع) به زور، بیعت می‌گرفتند و علی(ع) را از دست آن نامردان رها می‌کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه در آنجا دفاع از ولایت را از حضرت زهرا(س) می‌بینیم، گفت: حضرت زهرا(س) ولایتمدار بود و در حول محور ولایت، زندگی می‌کرد.

وی ابراز کرد: ایشان وقتی مریض بودند، دست حسن و حسین(ع) را گرفته و به منزل انصار و مهاجر می‌رفتند و می‌فرمودند مگر شما در غدیرخم نبودید و ندیدید که ولایت از باب علی(ع) است و بعد از پدرم این ولایت و حکومت باید به امیرالمومنین(ع) برسد؟

حجت‌الاسلام قره‌داغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در مسیر دفاع از ولایت، تلاش می‌کرد و فریاد می‌زد، اظهار داشت: وقتی زنان انصار و مهاجر را می‌دید به آن‌ها می‌گفت مگر شما شاهد نبودید که حق، حق علی(ع) است؟

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با فریاد، ندا و گریه‌های خود، دفاع از ولایت و حق را نشان می‌داد، خاطرنشان کرد: زمانی که اجازه ندادند تا ایشان در داخل شهر گریه کند، بیت‌الاحزانی برای خود بنا کرد و در آنجا گریه می‌کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) که در راه دفاع از حق، قرائت شد، گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه به تک‌تک مسائل از جمله دفاع از حق و دفاع از ولایت اشاره می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اولین مدافع حق و ولایت را بشناسیم باید در زندگی حضرت زهرا(س) مشاهده کنیم، اظهار کرد: امروزه وظیفه هم مردان و هم زنان این است که از زندگی حضرت زهرا(س) الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام قره‌داغی با اشاره به خانه‌نشینی حضرت علی(ع) در 1400 سال پیش بیان کرد: امروز حضرت زهرا(س) باید اسوه حسنه ما باشد و باید با الگوگیری از زندگی و ولایتمداری ایشان اجازه ندهیم که جایگاه ولایت فقیه خدشه‌دار شود و همواره ولایتمدار بوده و در دفاع از ولایت بکوشیم و بتوانیم از انقلاب اسلامی ایران دفاع کرده و آن را به انقلاب جهانی حضرت صاحب‌الزمان(عج) برسانیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر