logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۴۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تجلیل از حاج قربانعلی امامی پیر غلام حسینی در زنجان

تجلیل-از-حاج-قربانعلی-امامی-پیر-غلام-حسینی-در-زنجان
آیین تجلیل از مقام ستایشگریِ حاج قربانعلی امامی، شاعر و مداح اهل بیت(ع) فردا (جمعه 10 دی) در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; حاج قربانعلی امامی شخصیت نام‌آشنایی برای مردم زنجان و به ویژه برای جامعه مداحان است؛ مردی که نوایش همواره گرم بوده است و براین اساس آیین تجلیل از مقام ستایشگریِ حاج قربانعلی امامی، شاعر و مداح اهل بیت(ع) از ساعت 15 تا 17 جمعه (10 دی) در مسجد مرحوم قائمی (معروف به میرزامهدی) زنجان برگزار می‌شود.

سیدکریم حرّی، فرزند مرحوم سید عزت حری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به برگزاری مراسم فوق از سوی خادمان هیات شاهزاده حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: حاج قربانعلی امامی، جزء پیشکسوتان عرصه مدح و مرثیه است.

وی با بیان اینکه حاج قربانعلی امامی هم جزء بنیانگذاران هیات شاهزاده حضرت علی‌اکبر(ع) است و هم مداح اصلی آن هیات است، اظهار داشت: این هیات، مدت زیادی در مسجد آقالیق برگزار می‌شد و مدتی هم سیار بودند که هم‌اکنون عصر روزهای جمعه در مسجد مرحوم قائمی برگزار می‌شود.

حری با بیان اینکه حاج قربانعلی امامی از قدمای عرصه مدح و مرثیه استان زنجان است، خاطرنشان کرد: وی با بزرگانی مانند مرحوم حاج تقی شریعتی، حاج اصغر گنج‌خانلو و مرحوم حاج سیدعزت حری، هم‌دوره و هم‌سن هستند.

فرزند مرحوم حاج سیدعزت حری با بیان اینکه علاوه بر هیات شاهزاده حضرت علی‌اکبر(ع) در هیات ثارلله که صبح روزهای جمعه برگزار می‌شود نیز حاج قربانعلی امامی، فعال است، افزود: پایه‌گذاران اصلی هیات ثارالله زنجان، شهدا بوده‌اند و شاید 50 نفر از آن هیات شهید شده‌اند که حاج آقای امامی در هیات ثارالله نیز جزء بنیانگذاران و هم جزء ذاکرین و مادحین اصلی است.

وی با بیان اینکه قرائت دعای توسل، قرآن و تفسیر قران و عزاداری از برنامه‌های هیات ثارالله است، خاطرنشان کرد: این هیات در سال 1362 تاسیس شده و ایشان از ابتدا تاکنون در این هیات به قرائت دعای توسل پرداخته است.

حری با بیان اینکه حاج قربانعلی بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی (جهاد سازندگی سابق) است، ابراز کرد: اصلی‌ترین افتخار حاج قربانعلی امامی این است که فقط صرفاً برای اهل بیت(ع) ذاکری کرده و به هیچ وجه، مبلغی در قبال این کار خود دریافت نکرده است و گرایشی به مسائل مادی ندارد و ساده‌زیست است.

وی افزود: حاج قربانعلی امامی، شعرهایی هم سروده که در سال‌های گذشته یک کتاب از آثار ایشان در قالب دیوان، چاپ شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر