logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۴۴۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد زنجان:

زینب کبری(س) الگوی زن انقلاب اسلامی/ بانوی بزرگواری که تاریخ را متحول کرد

زینب-کبری(س)-الگوی-زن-انقلاب-اسلامی-بانوی-بزرگواری-که-تاریخ-را-متحول-کرد
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به دو الگوی موجود در جهان برای زنان، گفت: هر کس می‌خواهد الگوی انقلاب اسلامی از زن را ببیند در تاریخ به سراغ زینب کبری برود.

حجت الاسلام مجید نقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا؛ با بیا ن اینکه زن امروز دو الگو در پیش روی خود دارد، اظهار کرد: زن تراز تمدن غرب و زن تراز انقلاب اسلامی دو الگو زن در جامعه جهانی امروز است. 

وی با بیان اینکه زن تراز در تمدن غرب ویژگی های خود را دارد، ابراز کرد: غرب می‌گوید زن باید رها باشد و مانند یک مرد کار هایی که مردان انجام می دهند را انجام دهد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد واحد زنجان با بیان اینکه غرب می‌گوید چرا زن نباید راننده کامیون، جوشکار، فوتبالیست باشد اصلا چرا باید زن ازداوج کند و بچه دار شود، عنوان کرد: غرب رهایی را در برابر زن می‌گذارد و می‌گوید تو هیچ فرقی با یک مرد نداری و تفاوت های زن و مرد فقط در ظاهر است و هر کاری که مرد می‌کند زن هم باید بکند.
وی خاطر نشان کرد: در برابر نگاه غرب یک الگوی دیگری از زن یعنی زن تراز انقلاب اسلامی وجود دارد که ظاهرش محدودیت برای زن است و در این نگاه به ظاهر زن نمی‌تواند برخی از کار ها را انجام دهد.
نقی‌لو با اشاره به حقیت الگوی زن تراز انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در نگاه الگوی زن تراز انقلاب اسلامی می‌گوید خداوند در طبیعت یک مرد و یک زن آفریده است و این دو باهم متفاوت اند نه اینکه یک مرد در دو شکل آفریده باشد و این گفته اسلام را علم تجربی ثابت کرده است.
وی با بیان اینکه کارل در کتاب انسان موجود ناشناخته اش که برنده جایزه نوبل شده است می‌گوید تک تک سلول های بشر در زن مهر زنانگی دارد. ادامه داد: نمی‌توانیم زن را مثل مرد بدانیم و بین زن و مرد فقط یک تفاوت ظاهر ی وجود ندارد و نمی‌توان تفاوت این دو را فقط به تفاوت ظاهری خلاصه کرد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه اسلام می‌گوید که خداوند در دنیا یک زن آفریده و یک مرد، افزود: از نظر اسلام زن بودن نه نقص است و نه ضعف.
وی با بیان اینکه زن بودن نه تنها نقص و ضعف نیست، خاطر نشان کرد: زن اساسا کمتر از مرد نیست و حیات مرد وابسته به زن است به عنوان مادر.
نقی لو با بیان اینکه زنده ماندن و رشد مرد وابسته به زن است به عنوان مادر، ابراز کرد: هیچ شخصی مانند مادر در کنار فرزند نمی‌ماند و شب و روز را صرف فرزند نمی‌کند.
وی با بیان اینکه گرمای زندگی مرد وابسته به زن است به عنوان دختر، تصریح کرد: اسلام می‌گوید نه تنها زن ضعیف تر از مرد نیست بلکه قدرترمند تر از مرد است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه مرد قدرت ظاهری دارد، عنوان کرد: زن قدرت معنوی دارد و این قدرت معنوی به قدری قوی است که می‌تواند قدرت ظاهری یعنی مرد را در اختیار خود دهد.
وی با بیان اینکه زن بازوی کلفت و صدای خشن ندارد، تاکید کرد: زن قدرتی دارد که  می‌تواند مدیریت خانه را به عهده داشته باشد.
نقی لو با بیان اینکه زن اگر با سلاح مرد به نبرد مرد برود قطعا شکست خورده است، ادامه داد: زن اگر با سلاح خود به نبرد مرد برود قطعا پیروز است.
وی با بیان اینکه الگویی که تمدن غرب از زن ارائه می‌هد هویت زن را می‌گیرد، ابراز کرد: زمانی که هویت زن را از او گرفتند او با سلاح مرد به میدان خواهد رفت و قطعا شکست می‌خورد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد زنجان بیان کرد: زمانی که غرب هویت زن را از زن گرفت و جامعه را از  وجود زن بی بهره کرد، ادامه حیات جامعه بدون زن ممکن نخواهد بود.
وی با بیان اینکه با این تفکری که غرب نسبت به زن دارد جامعه بشری را با خطر نابودی مواجه می‌کند، خاطر نشان کرد: بشر برای ادامه حیاتش به زن احتیاج دارد؛ مرد برای گرمای زندگی و حیاتش به زن احتیاج دارد.
نقی لو ابراز کرد: انقلاب اسلامی با الگویی که از زن تراز انقلاب ارائه می‌دهد، می‌گوید که شما زن هستید با تمام ویژگی های زنانگی و ناقص نیستید؛ بلکه اساسا حیات بشر وابسته به تواست این نگاه انقلاب اسلام به زن نیاز واقعی بشر است و این الگو هم چیز تازه ای نیست و این الگو در زینب کبری و حضرت زهرا (س) تجلی پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه بشر امروز این الگو را به واسطه انقلاب اسلامی لمس می‌کند، تصریح کرد: حضور اجتماعی، بلوغ و تاثیر او را به واسطه انقلاب اسلامی لمس می‌کند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد  با بیان اینکه خطر الگوی زن غربی این است که حیات بشری را به معنای واقعی کلمه تهدید می‌کند و زن را از جامعه حذف می کند و جامعه بدون زن محکوم به فنا است، عنوان کرد: الگوی انقلاب اسلامی از زن چیز جدیدی نیست و یک الگوی خود ساخته نیست؛ بلکه ریشه در اصل اسلام دارد که الگو های مشخصی را اسلام تربیت کرده که می‌توان زینب کبری را را نام برد.
وی با بیان اینکه زینب کبری هیچ وقت ضعیف تر از مردان نبود و هیچ وقت ناقص تر از مردان نیست، تاکید کرد: زینب تاریخی را متحول کرد و مردان تاریخ در برابر زینب احساس حقارت کردند. 
وی با بیان اینکه بشر امروز به الگوی زینب کبری عطش دارد، خاطر نشان کرد: هر کسی می خواهد الگوی انقلاب اسلامی از زن را ببیند در تاریخ به سراغ زینب کبری برود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر