logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۴۳۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر دبستان دخترانه راهیان کوثر ابهر در گفت‌وگو با موج رسا:

جشن عبادت دانش‌آموزان در سال جاری به‌صورت حضوری برگزار شد+ تصاویر

جشن-عبادت-دانش‌آموزان-در-سال-جاری-به‌صورت-حضوری-برگزار-شد+-تصاویر
مدیر دبستان دخترانه راهیان کوثر ابهر گفت: جشن عبادت دانش‌آموزان این مدرسه در سال جاری به‌صورت حضوری برگزار شد.

مرضیه نقی‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;؛ اظهار داشت: امسال با وجود آغاز رسمی بازگشایی مدارس به‌صورت نیمه‌حضوری، توفیق اجرای جشن عبادت با حضور دانش‌آموزان و اولیای گرامی آن‌ها را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: جشن عبادت دانش‌اموزان این مدرسه در سال جاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به مصوبات ستادکرونا مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی با شور و نشاط خاطره‌انگیزی همراه شد.

نقی‌لو با بیان اینکه این اقدام فرهنگی- معنوی با محوریت فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در 23 آذر 1395 برگزار شد، افزود: ایشان فرمودند: اولین چیزی که باید توجه کنیم این است که جشن تکلیف یعنی چه؟ جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند. تکلیف یعنی ماموریتی که خدای متعال به شما می‌دهد ‌که اگر این ماموریت را به بهترین وجهی انجام بدهد، زندگی شخصی‌تان و زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی را به خوشبختی نزدیک می‌کنید. این معنای تکلیف است. تکلیف یعنی ماموریت الهی، انسان تا وقتی که به مرحله تکلیف نزدیک‌تر شد، قابلیت این را دارد که با خدای متعال حرف بزند و خدا با او حرف بزند و به او ماموریت بدهد. این را قدر بدانید...

مدیر دبستان دخترانه راهیان کوثر ابهر گفت: احترام به والدین و قدردانی از زحمات مادران توسط دانش‌آموزان در این جشن باشکوه، جزء برنامه‌های اصلی قرار گرفت و همچنین برنامه ویژه بوسه بر دست و پای مادر از اهداف برگزاری این جشن بود.

وی اظهار داشت: نکته مهمی که در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و تربیتی در این جشن وجود داشت این بود که نه فقط مربی پرورشی بلکه تمام آموزگاران پایه‌های مختلف، خود را در قبال برگزاری این جشن به نحو احسن موظف دانسته و در تک‌تک مراحل، حضور فعال داشتند.

نقی‌لو خاطرنشان کرد: این موضوع از این جهت، حائز اهمیت است که سبب می‌شود در ذهن دانش‌آموز به عنوان مهم‌ترین جشن زندگی ثبت شود.

مدیر دبستان دخترانه راهیان کوثر ابهر افزود: در قالب برنامه‌های متنوع، آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه شد تا این غنچه‌های نوشکفته باغ ایمان از محفلی که آراسته شد با ورود به سن تکلیف دینی برای رسیدن به عبودیت، قدم بردارند و انجام فریضه‌های الهی را به حول و قوه خداوند متعال، سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی گفت: در میان تمام برنامه‌های این جشن زیبا، اجرای نمایش بسیار جذاب و آموزنده و البته طنزآمیز که در آن تمام آموزگاران بدون استثنا به ایفای نقش پرداختند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

نقی‌لو افزود: اجرای ساحَت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهداف مجموعه مدارس راهیان کوثر است.// آ

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر