logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۴۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
محمد علی الحوثی:

عربستان توان ساخت هواپیمای کاغذی را هم ندارد

عربستان-توان-ساخت-هواپیمای-کاغذی-را-هم-ندارد-
عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: هر گلوله، راکت و بمبی که بر سر ملت یمن فرو می آید آمریکایی است. امریکا شیطان و دشمن است و دشمن ما هم باقی خواهد ماند.

به گزارش موج رسا; به نقل از المیادین، محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: هر گلوله، راکت و بمبی که بر سر ملت یمن فرو می آید آمریکایی است. امریکا شیطان و دشمن است و دشمن ما هم باقی خواهد ماند.

وی افزود: آمریکا دشمن ما و دشمن فلسطینی هاس. آمریکاست که به کشور ما تجاوز کرده است. آمریکا اساس تجاوز و شریک نخست جنگ علیه یمن است. مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی سرنوشتشان در زباله دان تاریخ است.

الحوثی گفت: امریکا شریک متجاوزان و محاصره کننده کشور ماست. آمریکا در پشت پرده شر در کشورماست و همان است که می کُشد و ویران می کند. امارات و عربستان بدون آمریکا نمی توانند کاری انجام دهند. عربستان توان ساخت هواپیمای کاغذی را هم ندارد چه برسد که به ساخت اف ۱۵ و اف ۱۶.

وی افزود: آمریکا مدعی آزادی و دموکراسی است و به مسدود کردن پایگاهها و شبکه های خبری مانند المسیره و دیگر سایت ها روی آورده است. چرا مانع از رسیدن کشتی های ما به بندر الحدیده می شوند و فرودگاه صنعا را می بندند و در گردش مالی مشکل ایجاد می کنند؟

الحوثی خطاب به آمریکا گفت: هر تحریمی علیه ما اعمال کنید تاثیری بر ما ندارد و بی ارزش است. اگر آمریکا نبود جنگی علیه کشور ما رخ نمی داد. آمریکا بود که سفیرش را بیرون برد و خواستار خروج دیگر سفیران از صنعا شد. آمریکا از هفت سال قبل مردم یمنی را می کشد و زیرساختها را ویران می کند. اگر حمایت آمریکا نبود کشورهای متجاوز کاری از پیش نمی بردند.

وی افزود: محاصره اعمال شده علیه کشور ما از سوی کشتی های جنگی آمریکایی اعمال شده است. ملت یمن از فریاد آمریکا هراسی ندارد و بر سر مواضعش است. ما وارد گفتگو شدیم و ملاحظه کردیم که آنها جدیتی ندارند.

الحوثی گفت: ممنوعیت هوایی و دریایی شهروندان یمنی را هدف قرار گرفته است. ما که اصلاً به خارج از یمن نمی رویم و در خارج از کشور چیزی نداریم. ما حتی در صنعا هم چیزی نداریم. ما صاحب شرکت و اموال نیستیم و موانع مالی فقط به مردم یمن آسیب می زند. تحریمها علیه ما اثری ندارد زیرا ما دارایی نداریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر