logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۴۰۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

سفرهای استانی رئیس‌جمهور عملکرد میدانی دولت در حل مشکلات را نشان می‌دهد

سفرهای-استانی-رئیس‌جمهور-عملکرد-میدانی-دولت-در-حل-مشکلات-را-نشان-می‌دهد
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، نشان از میدانی بودن دولت در حل مشکلات را دارد، گفت: مخالفان سفرهای رئیس‌جمهوری یا درک درستی از اهمیت این سفرها ندارند و یا اینکه با فدا کردن منافع ملی به منافع حزبی و جناحی در صدد شکست دادن دولت هستند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تحول در همه بخش‌های کشور، نیازمند تحول در عرصه فرهنگی متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب است.

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ایجاد تحول در فرهنگ خاطرنشان کرد: یکی از پیش‌نیازهای مهم تحول در فرهنگ، توجه اساسی به نماز جمعه به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی هر منطقه است و دولت باید برنامه‌های فرهنگی را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که نماز جمعه به عنوان محور تحول، تعریف شود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان گفت: پیگیری خواسته‌های آجل و عاجل مردم، ضروری است و دولت باید با ایجاد تحول در فرهنگ و برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای حل معضلات اقتصادی، اقدام و از این طریق برای حرکت آینده کشور ریل‌گذاری کند.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، نشان از میدانی بودن دولت دارد، افزود: مخالفان سفرهای رئیس‌جمهوری یا درک درستی از اهمیت این سفرها ندارند و یا اینکه با فدا کردن منافع ملی به منافع حزبی و جناحی در صدد شکست دادن دولت هستند.

وی با اشاره به حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: درباره اهمیت و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان گفت که این شورا مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار است که متاسفانه تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه در چهلواره و گام دوم انقلاب، بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: اقتضای این ضرورت مهم، داشتن نگاه نو، ارتقای نگاه، احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان فرهنگی به مقوله فرهنگ و اعتقاد راسخ و باور عمیق به این نکته مهم است که راز پیشرفت هرجامعه در 2 نکته مهم است.

وی تصریح کرد: این 2 نکته مهم، «فرهنگ‌باوری» برای حرکت درست و «فرهنگ‌سازی» برای تحقق هر جزء از اجزای تمدن نوین اسلامی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه روح حاکم بر فرهنگ‌باوری و فرهنگ‌سازی در جامعه به محتوای انقلابی و متولیان انقلابی است، یادآور شد: در واقع روح مهندسی فرهنگی و به تعبیر بدیع رهبر انقلاب در این حکم «آرایش فرهنگی» همین وجود محتوای انقلابی است.

وی ادامه داد: به تعبیر دقیق‌تر اگر در گام اول و چله اول، سازه‌ها و اسکلت و زیربناها نهاده شد، اکنون و در گام دوم، هنگامه دمیدن روح فرهنگ در نظام اسلامی است که جز با محتوای انقلابی و مدیر انقلابی، شدنی نیست و چه بسا بازسازی ساختار فرهنگ با همین 2 الزام مهم شدنی باشد.

امام جمعه خرمدره گفت: مدتی است که یک گروه هکری موسوم به «عصای موسی» اعلام موجودیت کرده و هر از چند گاهی با شعار «افشاگری علیه جنایات اسرائیل» اخباری راجع به هک زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی منتشر می‌کند.

وی اظهار کرد: تنها یک روز پس از اعلام هک شدن فایل امنیتی - راهبردی نقشه سه‌بعدی دقیق فلسطینِ اشغالی، انفجاری مهیب در جنوب تل‌آویو رخ داد که تصاویر آتش‌سوزی بزرگ پس از این انفجار در شبکه‌های خبری منتشر شده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: به دنبال موجی از حملات سایبری به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی که ضربات سختی به زیرساخت‌های مخابراتی و امنیتی آنان وارد کرد، واشنگتن و تل‌آویو یک نیروی مشترک حفاظت سایبری ایجاد کردند.

وی افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شراکت جدیدی با وزارت مالی اسرائیل در جهت حفاظت 2 طرف در مقابل تهدیدات فناورانه را آغاز کرده است.

امام جمعه خرمدره تصریح کرد: در طول 2 سال گذشته، ایران و جبهه مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه‌های نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و سایبری به چالش کشیده‌اند.

وی تاکید کرد: طبیعی است هر تکی در میدان جنگ، پاتکی و هر حمله‌ای، ضدحمله‌ای دارد اما در میدان نبرد ایران با امپراطوری دشمن، اقتدار ایران آنگاه روشن می‌شود که بدانیم ایران و جبهه مقاومت در یک جنگ جهانی ترکیبی در حال دفاع و حمله هستند که این خود نشانه‌ای روشن از ایران قوی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به عصبانیت بایدن از اقدامات تحریم‌شکنانه ایران گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا در یادداشتی به وزارت خارجه این کشور نوشته که به اندازه کافی، نفت به بازار جهانی عرضه می‌شود بنابراین امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران توسط کشورهای دیگر فراهم شده است.

وی افزود: این اقدام بایدن، بی‌ارتباط با مذاکرات 8 آذرماه در وین نیست و آمریکایی‌ها هر چند در ظاهر ادعای رویکرد دیپلماتیک و بازگشت به برجام را سر می‌دهند اما در عمل به دنبال تحمیل زیاده‌خواهی‌های خود به ایران و 1+4 هستند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان داشت: در این میان، رایزنی‌های موفق تهران با اعضای برجام از جمله تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتایان اروپایی، روسی و چینی و نیز سفر دوره‌ای علی باقری (معاون سیاسی وزیر امور خارجه) به فرانسه، انگلیس و آلمان، هراس آمریکا از ناکارآمدتر شدن ابزار تحریم را به همراه داشته است.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به تداوم رفتار مخرب گروسی علیه ایران برای خوش‌خدمتی به آمریکا گفت: ظاهراً مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اینکه دولت سیزدهم برخلاف گذشته، تنها به اندازه وزن او و نهاد متبوعش به او اجازه ایفای نقش داده، مکدر است و از اینکه قادر به اجرای تام و تمام منویات سیاسی غربی‌ها برای تشدید فشار بر ایران در فرآیند مذاکرات نیست، سرخورده شده است.

وی با بیان اینکه ادعای عدم تعامل دولت سیزدهم با آژانس انرژی اتمی سخنی دروغ است، اظهار داشت: همچنین تفاهم دوجانبه ایران و آژانس در سفر شهریورماه گروسی به تهران که مفاد آن در بیانیه مشترک او و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی آمده، شاهدی بر این ادعا است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: بدیهی است تعامل ایران با آژانس، تنها در چهارچوب موافقتنامه جامع پادمان صورت خواهد گرفت و انتظار گروسی از اعمال نظر در فضایی فراتر از آنچه که هست، انتظاری بی‌جاست.

وی تصریح کرد: قطعاً درخواست‌های مکرر گروسی برای ملاقات با مقامات ایرانی به غیر از رئیس سازمان انرژی اتمی آن هم در شرایطی که کمترین حُسن نیتی از خود نشان نداده، انتظار غیرمعقولی است.

امام جمعه خرمدره گفت: روند رفتارهای ضدایرانی گروسی که بیشتر به یک سناریوی از پیش طراحی‌شده برای تشدید فشار بر کشورمان در فرآیند مذاکرات آینده شبیه است، نشان می‌دهد که این نهاد بیش از آنکه در چهارچوب وظایف حقوقی- فنی خود ایفای نقش کند به ابزاری سیاسی در دست کشورهای غربی برای وارد کردن فشار به‌کشورهای مستقل، مبدل شده است.

وی افزود: با توجه به آنچه ذکر شد، مشخص است که گروسی با ادعای عدم تعامل ایران با آژانس و اصرار او بر تکرار اظهارات غیرواقعی و غیرفنی از این دست علیه کشورمان قرار است با بهانه‌تراشی‌های واهی، ایران را برای مذاکرات آینده تحت فشار قرار دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر