logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۳۷۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

تغییر محل مذاکرات از وین به بروکسل برای تقویت بُعد تهاجمی در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا است

تغییر-محل-مذاکرات-از-وین-به-بروکسل-برای-تقویت-بُعد-تهاجمی-در-مقابل-زیاده‌خواهی-آمریکا-است
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به مذاکرات بروکسل که سنگ محک ایران برای غرب است، گفت: انتخاب بروکسل به جای وین، اقدامی در راستای نمایش تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران و تقویت بُعد تهاجمی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و تشکر و قدردانی از همه زحمتکشان این عرصه، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند استان زنجان، مرکز پُرافتخار از نظر علمی و عملی بوده و شهدا در راس افتخارات زنجان می‌باشند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از شهادت به عنوان قله، خاطرنشان کرد: ایشان دامنه این شهادت را معنویت، اخلاص، ایثار، مجاهدت، گذشت، کار برای مردم، برای عدالت و تلاش برای حاکمیت دین عنوان کرده و فرمودند که برگزاری این یادواره، پایان کار نبوده بلکه شروع کار است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 17 ربیع‌الاول گفت: صبر، عدالت و اخلاق و تاکید معظم له بر پیوست عدالت در تمام تصمیم‌گیری‌ها نشات‌گرفته از احساس ایشان در مورد بی‌عدالتی‌های موجود در جامعه است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اولاً؛ پاسخ عملی به دغدغه‌ها و مطالبه رهبری از طرف همه قوا باید انجام گیرد و از این فرصت همدلی بین قوا برای تحقق عدالت استفاده شود، افزود: ثانیاً؛ فسادستیزی، مقدمه لازم برای عدالت‌خواهی است و ثالثاً؛ شناسایی و رصد چالش‌ها، حفره‌ها و منافذِ نفوذ فساد اداری و مالی در دستگاه‌ها باید مورد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به مذاکرات بروکسل که سنگ محک ایران برای غرب است، اظهار کرد: انتخاب بروکسل به جای وین، اقدامی در راستای نمایش تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران و تقویت بُعد تهاجمی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه اجلاس کشورهای همسایه افغانستان در تهران، فرصتی برای افغانستان است، خاطرنشان کرد: این اجلاس بدون حضور افغانستان بوده و با عدم به رسمیت شناختن طالبان و درخواست تشکیل دولت فراگیر با مشارکت تمام احزاب و گروه‌ها و بیان و بررسی تهدیدها علیه همسایگان بود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 8 آبان، روز پدافند غیرعامل و دفاع بدون سلاح که نیازمند توجه ویژه مدیران است، گفت: در صورت بی‌توجهی در این زمینه، مشکلاتی به وجود می‌آید که قابل جبران نیست.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت نوجوان بسیجی، شهید محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد: باید این شهدا الگو و اسوه برای نوجوانان قرار گیرد و نیازمند معرفی این الگوها به جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به 13 آبان خاطرنشان کرد: این روز، مصادف با 3 واقعه مهم تاریخی تبعید امام(ره) به ترکیه، شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی است که به تعبیر امام راحل، انقلاب دوم بود.

وی بزرگداشت این روز و برگزاری راهپیمایی یا تجمع با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را خواستار شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر