logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۳۶۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

اخلاق نیکوی پیامبر(ص) الگویی نمونه سعادت جامعه بشری است

اخلاق-نیکوی-پیامبر(ص)-الگویی-نمونه-سعادت-جامعه-بشری-است-
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اينکه جامعه ما به عنوان جامعه اسلامی از اخلاق پیامبر گرامی اسلام نباید فاصله بگیرد گفت: اخلاق نیکوی پیامبر(ص) الگویی نمونه سعادت جامعه بشری است.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهارداشت: خداوند متعال برای بشریت نعمات مادی و معنوی را آفریده است که نیاز بشر بوده تا بشر بتواند در راه و مسیر درست گام بردارد.

وی افزود: انسان دارای دو پیامبر درونی با عنوان عقل انسان و پیامبر بیرونی که همانا مرسلین هستند، است که خداوند متعال آنها را برای هدایت بشر فرستاده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: انسان با کمک پیامبر درونی و هدایت پیامبر بیرونی برای رسیدن به سعادت و قرب الهی گام بر داشته و مسیر را با طیب خاطر انتخاب می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: بین پیامبران الهی، پیامبران اولوالعزم دارای رتبه بالاتری هستند که در بین آنها نیز پیامبر گرامی اسلام اشرف مخلوقات محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به ویژگی رحمه للعالمین پیامبر گرامی اسلام، گفت: حضرت محمد (ص) به این دلیل که هم در دنیا و هم در عقبی رحمتش شامل حال امت می‌شود به رحمه للعالمین مشهور هستند در حالی که سایر پیامبران تنها دارای رحمت در این دنیا بوده و در دنیای آخرت نیز نیازمند رحمت پیامبر گرامی اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه همه بشریت در آخرت به عظمت و بزرگی پیامبر گرامی اسلام محو می‌شوند، افزود: پیامبر گرامی اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت برای هدایت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام برای مکارم اخلاق برگزیده شده و یکی از ویژگی‌های ایشان داشتن اخلاق نیکو است.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه جامعه ما از اخلاق پیامبر گرامی اسلام فاصله گرفته است، افزود: جامعه اسلامی در ابعاد خانوادگی، تربیتی و آموزشی باید اخلاقیات را مورد توجه قرار دهد تا از ناهنجاری‌ها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در زمان پیامبر گرامی اسلام انصار و مهاجر در کنار هم بوده و نسبت به یکدیگر بسیار  رئوف بودند، یادآورشد: متاسفانه در دنیای امروز دنیا پرستی و  فرزند پرستی می‌تازد و اخلاقیات زیر سئوال رفته است.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام را در بین و کنار مردم بودن عنوان کرد و افزود: ضروری است مسئولان، روحانیت و دانشمندان همواره در کنار مردم باشند در حالی که برخی از مسئولان آنقدر که انتظار می‌رفت در کنار مردم نبوده‌اند که امیدواریم در دولت جدید شاهد چنین رفتارهایی در جامعه نباشیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر