logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

ریشه آسیب‌ها و چالش‌های موجود بر سر راه مسلمانان ناشی از تفرقه‌‌اندازی کشورهای استکباری است/ وحدت خمیر مایه عزت و پیشرفت امت اسلامی

ریشه-آسیب‌ها-و-چالش‌های-موجود-بر-سر-راه-مسلمانان-ناشی-از-تفرقه‌‌اندازی-کشورهای-استکباری-است-وحدت-خمیر-مایه-عزت-و-پیشرفت-امت-اسلامی-
کارشناس مسائل مذهبی گفت: ریشه و سر نخ آسیب‌ها و چالش‌های موجود بر سر راه مسلمانان را اختلاف و تفرقه‌‌اندازی سران استکبار و کشورهای وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: میلاد پر برکت پیامبر گرامی اسلام عامل وحدت در جامعه بوده و این مولود مبارک محور وحدت مسلمین و اخلاق و مهرورزی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر گرامی اسلام در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد، با مشکلات دست و پنجه نرم نمی‌کردیم، افزود: وحدت همواره خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود چنانکه تفرقه و تشتت برای هر جامعه‌ای مضر است.
کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  با وجود اینکه مسلمانان دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند اما با چالش‌ها، مشکلات، آسیب‌های بیشتری در جهان مواجه هستند.
حجت‌الاسلام رحیمی ریشه و سر نخ آسیب‌ها و چالش‌های موجود بر سر راه مسلمانان را اختلاف و تفرقه‌هایی عنوان کرد که فرمان آن‌ در دست سران استکبار به ویژه سران و سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری همچون انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و حتی کشورهای عربی وابسته به آنها در منطقه است.
وی با بیان اینکه امروزه پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در داخل و خارج از کشور مدیون وحدت و همدلی است، افزود: اگر کشورهای اسلامی همدل و همرنگ می‌شدند هیچ قدرت استکباری نمی‌توانست بر علیه مسلمانان کاری انجام دهد.
کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت:  در حال حاضر مسلمانان در بسيارى از نقاط جهان دچار چالش‌ها و درد و رنج‏‌هاى بسیاری در کشورهایی همچون يمن، بحرين، نيجريه، افغانستان، عراق، سوريه و فلسطين هستند.
حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: ايران اسلامى با تأسى به امام راحل كه منادى وحدت امت اسلام بود و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که اكنون اميد جهان اسلام است، هر صداى تفرقه‏‌افكن و هر نشان اختلافى كه از هر حلقوم، يا قلم و رسانه‏‌اى صادر شود، محكوم می‌کند.
وی بیان داشت: امیدواریم با وحدت راهبردى‌ فراگير و عميق همواره شاهد عزت و اقتدار همه كشورها و ملت‌هاى مسلمان در جهان باشیم.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر