logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مجلس و دولت در پیشگیری و مقابله با فساد و گسترش آن نقش پیشینی دارند

مجلس-و-دولت-در-پیشگیری-و-مقابله-با-فساد-و-گسترش-آن-نقش-پیشینی-دارند
امام جمعه ماهنشان گفت: نقش مجلس و دولت در پیشگیری و مقابله با فساد، گسترش و تعمیق آن نقش اولی و پیشینی بوده و این مجلس و دولت است که باید بسترهای فساد را محدود کنند و زمینه شکل‌گیری فساد اداری، اقتصادی و فرهنگی را بررسی کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به صدور حکم قوه قضاییه نسبت به 2 تَن از مسئولین سابق بانک مرکزی و قدردانی از اقدام این قوه، اظهار داشت: انتظار و درخواست تداوم، تعمیق و گسترش این اقدامات هستیم تا مردم، طعم عدالت انقلابی را بیش از پیش بچشند.

وی با بیان اینکه مقابله با فساد و مفسدان، نیازمند عزم ملی است، خاطرنشان کرد: نقش مجلس و دولت در پیشگیری و مقابله با فساد، گسترش و تعمیق آن نقش اولی و پیشینی بوده و این مجلس و دولت است که باید بسترهای فساد را محدود کنند و زمینه شکل‌گیری فساد اداری، اقتصادی و فرهنگی را بررسی کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه نیاز شدید عربستان به مذاکره و ارتباط با ایران بنا به دلایل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به مراتب بیشتر از ایران است، تصریح کرد: احیای روابط ایران و عربستان، بخش عمده‌ای از تنش موجود در منطقه را برطرف خواهد کرد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به جنایت داعش علیه شیعیان در منطقه و محکوم کردن آن گفت: این تشدید تنش‌های مذهبی، توطئه استکبار جهانی است و با درایت باید عمل شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: 30 مهر (15 ربیع‌الاول) و بنای مسجد قبا به عنوان نخستین پایگاه عبادی در اسلام توسط پیامبر(ص) است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه مسجد، مهمترین پایگاه در اسلام است، خاطرنشان کرد: باید در رشد شکوفه‌های مساجد بکوشیم و زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را مهیا کنیم.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر مکرم اسلام(ص) در 16 ربیع‌الاول به تشریح نقش نماز جمعه در جامعه اسلامی پرداخت.

وی همچنین با اشاره به روز آمار و برنامه‌ریزی ضمن گرامیداشت این روز از زحمتکشان عرصه آمار و برنامه‌ریزی نیز قدردانی کرد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به 4 آبان1343 روز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون گفت: کاپیتولاسیون، نتیجه مجلس فاسد و تبعیت از حکمرانان فاسد بود که آن طرح ننگین را برای ملت سرافراز ایران به وجود آورد.

وی افزود: کاپیتولاسیون، یک طرح ننگینی بود که نشانه سلطه آمریکا و آمریکایی را برای ایران سرافراز هویدا می‌کرد و با تلاش امام راحل و با روشنگری ایشان و شجاعت دلیرمردان ایرانی، تبدیل به نقطه افتخار شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر