logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

برچیده شدن کاپیتولاسیون از برکات مهم انقلاب اسلامی بود

برچیده-شدن-کاپیتولاسیون-از-برکات-مهم-انقلاب-اسلامی-بود
امام جمعه خرمدره با اشاره به سالروز تصویب کاپیتولاسیون در زمان طاغوت گفت: مصونیت قضایی شهروندان آمریکایی در ایران، اوج حقارت و ننگ در برابر کفار بود که با پیروزی انقلاب اسلامی برچیده شد و به عبارت دیگر، برچیده شدن کاپیتولاسیون از برکات مهم انقلاب اسلامی بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم آزمون برای همه شرکت‌کنندگان ضمن آن که زمینه اشتغال برای جوانان را فراهم می‌سازد، گامی مهم به سوی عدالت نیز تلقی می‌شود.

وی با اشاره به شایعات افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: حتی شایعه افزایش قیمت بنزین نیز به ضرر اقشار محروم جامعه است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعم از برق، گاز و بنزین به صورت جهشی و محاسبه قیمت آن متناسب با قیمت جهانی نه عالمانه است و نه عادلانه؛ چرا که درآمد مردم به صورت جهانی پرداخت نمی‌شود.

امام جمعه خرمدره گفت: استفاده از تجربه دولت‌های پنجم و ششم مبنی بر افزایش سالانه 10 درصدی قیمت‌ حامل‌های انرژی، مناسب بوده و از ایجاد بحران اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به صدور حکم محکومیت قطعی رئیس اسبق بانک مرکزی و سایر اخلال‌گران ارزی اظهار داشت: صدور این حکم، زمینه‌ساز عدالت و امیدواری بوده و نشان از سلامت دستگاه قضایی دارد و در عین حال انتشار مستندات حکم، زمینه برخی سوءبرداشت‌ها مبنی بر تخفیفی بودن احکام صادره را برطرف می‌سازد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عربستان بدون پشتوانه منطقی و فقط از سر بلاهت، خود را در معرض جنگ قرار داده، پالایشگاه‌ها و نقاط حساس عربستان در معرض حمله عربستان واقع شده است.

امام جمعه خرمدره با تبیین مذاکرات عادی‌سازی روابط ایران و عربستان گفت: با توجه به خروج نسبی آمریکا از خاورمیانه و سقوط عربستان در باتلاق‌های مختلف از جمله یمن، این کشور نیاز اساسی به ارتباط با ایران دارد ضمن آن که تجربه قطع ارتباط عربستان با ایران و عدم ایفای نقش درست تیم دیپلماسی در آن زمان، نشان می‌دهد که تیم دیپلماسی کشور باید نقش‌آفرین اصلی در ارتباط با مشکلات دیپلماتیک باشد.

وی ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: تمسک به سیره رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) و حاکمیت عقلانیت الهی در جامعه بشری، اصلی‌ترین عامل ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر فسادستیزی در دولت سیزدهم به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت دولت خاطرنشان کرد: انقلاب مدیریتی و استفاده از مسئولان سالم در کنار نظارت همه‌جانبه بر نحوه عملکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مدیران متناسب با الگوهای دینی، اصلی‌ترین عامل موفقیت دولت در عرصه خدمت به مردم است.

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به سالروز تصویب کاپیتولاسیون در زمان طاغوت گفت: مصونیت قضایی شهروندان آمریکایی در ایران، اوج حقارت و ننگ در برابر کفار بود که با پیروزی انقلاب اسلامی برچیده شد و به عبارت دیگر، برچیده شدن کاپیتولاسیون از برکات مهم انقلاب اسلامی بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر