logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

راه خنثی‌سازی تحریم‌ها در دست خودمان است

راه-خنثی‌سازی-تحریم‌ها-در-دست-خودمان-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که خنثی شدن تحریم‌ها 2 راه دارد؛ اول اینکه خود دشمن تحریم‌ها را بردارد و دوم اینکه ما طوری رفتار کنیم که تحریم‌ها خنثی شوند، گفت: اگر دشمن قرار بود تحریم را بردارد که از اول تحریم نمی‌کرد پس راه حل دوم باقی می‌ماند که به رفتارهای ما مربوط می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: خداوند دنیا و هستی و ما انسان‌ها را آفریده آفریده که در واقع یکی از ابعاد تجلی رحمت پروردگار در ارتباط با خلقت انسان است که خود را نشان می‌دهد یعنی تمام صفات جلال، جمال و کمال ذات اقدس احدیت است.

وی با بیان اینکه بقیه هم اگر در این مسیر باشند، گوشه‌ای از جَلَوات رحمت پروردگار در آن‌ها است، خاطرنشان کرد: خداوند پیامبر(ص) را نیز اینگونه معرفی می‌کند که پیامبری از میان خودتان و از نوع خودتان فرستاد که همه شما را دوست دارد و کوچکترین دشواری مومنان، پیامبر را نارحت می‌کند.

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند می‌فرماید پیامبر(ص)، علاقه‌مند است که شما مسیر درست را بیابید و نسبت به همه شما لطف، مهربانی، رحمت و رافت دارد اما نسبت به مومنین، حساب ویژه‌ای می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضرت علی(ع) در بیش از 25 خطبه نهج‌البلاغه، ویژگی‌ها و خصوصیات پیامبر(ص) را معرفی می‌کند، گفت: در قرآن کریم نیز آیات متعددی نسبت به معرفی پیامبر(ص) وجود دارد.

وی اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید پیامبر برای شما شاهد، الگو، نمونه کامل، بشارت‌دهنده، نشان‌دهنده راه و بیان‌کننده مسیر خلاف است و از مهربان‌ترین پدر برای شما مهربان‌تر است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امیرالمونین(ع) می‌فرماید ریشه خانوادگی پیامبر(ص) سالم‌ترین، بهترین، پاکترین، مومن‌ترین و موحدترین خانواده است که مسلمانان و حتی کافرانی که در مکه زندگی می‌کردند نیز به این موضوع اعتراف داشتند، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) در ادامه می‌فرماید که پیامبر(ص) در حکم پزشک و طبیب برای جامعه است و او به دنبال دردمندان و بیماران می‌گشت تا آن‌ها را بیاید.

وی افزود: یعنی پیامبر نمی‌خواهد در جامعه‌اش درد باشد چرا که سلامت روان و نفس جامعه برایش بسیار مهم است و با یک نسخه قوی و محکم، شفا می‌دهد چون درد جامعه را می‌داند و نسخه‌هایش نتیجه‌بخش، هدایت‌کننده و بهبوددهنده است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: در ادامه نهج‌البلاغه آمده که پیامبر(ص) بنده افضل و اعلای خداوند است و به راهی که پیامبر(ص) به شما نشان می‌دهد، اقتدا کنید که نتیجه آن سعادت و بهشت است و پیروی کنید از پیامبری که از همه پاک‌ها پاک‌تر است.

وی گفت: قرآن کریم نیز خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید به مردم بگو اگر خدا را دوست دارید از من تبعیت کنید تا خدا نیز شما را دوست داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرتاسر ماه ربیع‌الاول و مناسبت‌های آن نعمت و برکت است، گفت: پیامبر(ص) که در روز اول ربیع‌الاول از مکه به یثرب هجرت کرد در روستایی در نزدیکی یثرب به نام قبا 3 روز اقامت داشت.

وی اظهار داشت: اولین اقدام پیامبر(ص) در قبا، پایه‌گذاری مسجد قبا به عنوان پایگاه عبادت بود چرا که مسجد، بافضیلت و باشرافت است و پایه مسجد برای رضایت خداست و مسجد، خانه خدا و مکان عبادت است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: فردای آن روز که پیامبر(ص) حرکت کرد، اولین نماز جمعه را در محلی اقامه کرد که امروز مسجدی به نام مسجد جمعه در آنجا قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک و تهنیت سالروز ولادت باسعادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: اَعمال مخصوص این روز در کتاب‌های مفاتیح آمده است.

وی با اشاره به اول آبان 1356 سالروز شهادت مظلومانه عالم مجاهد حاج سید مصطفی خمینی، فرزند ارشد امام راحل ابراز کرد: جرقه انقلاب اسلامی با شهادت مظلومانه ایشان ایجاد شد و امام فرمود که ایشان، امید آینده انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نامگذاری روز ولادت پیامبر(ص) به عنوان روز مهرورزی اظهار داشت: پیامبر(ص) رحمه للعالمین است و بر همه مهربان بود و حتی دلش برای کافران نیز می‌سوخت تا هدایت شوند.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: 40 درصد مبانی فقهی ما احادیث آن بزرگوار است و علامه طباطبایی می‌فرماید اگر روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را در یک کفه ترازو و روایات مربوط به پیامبر(ص) و سایر امامان(ع) را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، روایات آن 2 امام بزرگوار، سنگین‌تر است لذا اساس فقه ما قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالرزو امضای قرارداد ننگین ترکمانچای گفت: این قرارداد ننگین باعث شد تا 17 شهر بزرگ ایران به اَشغال روسیه درآید و با وجود اینکه زمان آن 100 ساله بود اما با سپری شدن 200 سال باز هم عده‌ای امروز ادعا دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که خنثی شدن تحریم‌ها 2 راه دارد؛ اول اینکه خود دشمن تحریم‌ها را بردارد و دوم اینکه ما طوری رفتار کنیم که تحریم‌ها خنثی شوند، خاطرنشان کرد: اگر دشمن قرار بود تحریم را بردارد که از اول تحریم نمی‌کرد پس راه حل دوم باقی می‌ماند که به رفتارهای ما مربوط می‌شود.

آیت‌الله خاتمی افزود: رئیس‌جمهوری نیز در 25 مهر مطالبی نسبت به ساماندهی امور و خنثی‌سازی تحریم‌ها بیان کرده و معاون اول را به عنوان فرمانده این کار انتخاب کرد چرا که رفع تحریم‌ها در دست خودمان است.

وی با اشاره به کنگره 3535 شهید استان زنجان که 6 آبان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم سال است که بر روی این موضوع کار می‌شود و یادواره‌های متعددی نیز برای اقشار مخلف شهدا قبل از اجلاسیه پایانی برگزار شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر