logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۳۶۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

وحدت بین شیعه و سنی نابودی اسرائیل را به دنبال دارد

وحدت-بین-شیعه-و-سنی-نابودی-اسرائیل-را-به-دنبال-دارد
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: توجه به اشتراکات بین مسلمانان موجب می‌شود تا امثال صهیونیست قدرت رشد نداشته و خواه و ناخواه مضمحل می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: آیه ۱۰۳ سوره عمران با عنوان "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا" تکلیف جهان اسلام و بشریت را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه در روایات متعدد دین خدا، دستورات دینی و ولایت ائمه معصومین (ع) به عنوان ریسمان الهی معرفی شده است، افزود: توجه به مشترکات بین مسلمانان باید مورد توجه باشد چرا که اشتراکات در جهان اسلام بیش از اختلافات است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: اختلاف فاحشی مگر در موارد کمی بین مسلمانان وجود ندارد و نماز، روزه، مسجد، قرآن، دستورات پیامبر گرامی اسلام جزو اشتراکات بین مسلمانان محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه آیات و دستورات الهی را شیعه و سنی قبول دارند، افزود: در این آیات و دستورات وظیفه جهان اسلام در باب امربه معروف و نهی از منکر، جهاد،زکات، حج.خدمات اجتماعی و اقدامات جهادی مشخص شده و خطاب آن به همه مسلمانان است که اهل تشیع و سنت آن را پذیرفته‌اند.

حجت‌الاسلام بیگدلی برضرورت توجه به اشتراکات برای وحدت بیشتر بین شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: دشمنان از اشتراکات بین مسلمانان می‌ترسند چرا که یکی از زیبایی‌های وحدت عدم رسیدن دشمنان از جمله وهابیت، آل سعود، نصارانیت به اهداف خود است.

وی یادآورشد: وحدت بین مسلمانان در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و علمی قدرت مافوق تصوری را ایجاد می‌کند که دشمنان را به زانو در می‌آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: توجه به اشتراکات بین مسلمانان موجب می‌شود تا امثال صهیونیست قدرت رشد نداشته و خواه و ناخواه مضمحل می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) اگر هر مسلمانی بر روی رژیم غاصب اسرائیل یک سطل آب بریزد، این رژیم غاصب را آب می‌برد.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: دشمنان از اختلافات بین مسلمانان بیشترین استفاده کرده و این اختلافات را رشد می‌دهند تا به اهداف خود برسند در حالی که با وحدت بین مسلمانان منافع بیشتری مادی، معنوی و امنیتی حاصل می‌شود.

وی گفت: اگر وحدت بین مسلمانان در کشوری همچون افغانستان بود این کشور با جنگ ۴۰ ساله دست و پنجه نرم نمی‌کرد همانگونه که عدم وحدت در کشورهایی همچون عراق و  سوریه مشکلات متعددی را ایجاد کرده و مانع رشد و توسعه اقتصادی در چنین کشورهایی شده است.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اگر جامعه اسلامی به این توان برسد که به دنبال هم‌افزایی و وحدت باشد، جهان اسلام به اوج وحدت رسیده و  کفار ذلیل می‌شوند.//ن 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر