logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۳۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]

پیام‌های قدرت‌نمایی یمنی‌ها در سیاسی‌ترین مراسم مذهبی

پیام‌های-قدرت‌نمایی-یمنی‌ها-در-سیاسی‌ترین-مراسم-مذهبی
حضور میلیونی مردم یمن در مراسم بزرگداشت سالروز میلاد نبوی(ص)،حامل پیام‌های متعددی به طرف‌های مختلف است...

به گزارش موج رسا; حکومت سعودی با تشکیل ائتلافی از  روز پنجشنبه ششم فروردین ۱۳۹۴ برابر با بیست و ششم مارس ۲۰۱۵ میلادی، جنگ تمام عیاری را علیه ملت بی‌دفاع یمن به راه انداخت.

تکاپوی گسترده متجاوزان برای خروج از باتلاق جنگ یمن و نشانه‌های آن

اما اکنون در هفتمین سال این جنگ، محمد بن سلمان ولیعهد ماجراجویی سعودی به این حقیقت رسید که توان پیروزی در این جنگ را ندارد و  نه تنها به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ نرسیده بلکه تمام تلاش‌ها و تحرکات خود را برای خروج از این باتلاق و بن بست سخت به کار گرفته است و تنها دستاورد و رهاورد این تجاوز بی‌رحمانه، به شهادت رساندن بیش از ۳۰۰ هزار شهروند یمنی و آوارگی میلیون‌ها نفر و تخریب گسترده تاسیسات زیربنایی و حتی مدارس و بیمارستان‌های یمن و به وجود آوردن بزرگترین بحران انسانی، غذایی و بهداشتی در فقیرترین کشور عربی همسایه عربستان بوده است.

در هفتمین سال جنگ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به رهبری جنبش انصارالله توانسته‌اند معادلات را به نفع خود تغییر داده و موازنه‌های بازدارندگی فعال را در برابرمتجاوزان ایجاد کنند، توسعه یگان پهپادی موشکی و هدف قرار دادن تاسیسات استراتژیک اقتصادی و نظامی عربستان به ویژه شرکت بزرگ آرامکو، متجاوزان را بیش از پیش وادار کرده تا هر چه زودتر از گرداب جنگ یمن خارج شوند

ارائه پیشنهادهای مختلف از سوی جنگ  افروزان برای پایان جنگ بهترین دلیل بر پیروزی ملت و رزمندگان یمنی و به ثمره نشستن ایستادگی و مقاومت اسطوره‌ای آنها طی شش سال و اندی است که از جنگ گذشته است.

پیشنهادهای عربستان برای پایان جنگ هر چند هنوز جدیت و عزم راسخی از سوی آنها به  اعتقاد یمنی‌ها دیده نمی‌شود و ورود به مسیر دیپلماسی و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین و تنها حامی ملت و گروه‌های مردمی یمن بیانگر تلاش ریاض برای خلاص شدن از باتلاق عمیقی است که اعتراف کرده امیدی برای پیروزی در آن وجود ندارد.

رزمندگانی یمنی نه تنها صنعاء و بخش‌های بزرگی از مناطق شمالی و ساحلی یمن را در کنترل خود دارند، که این روزها در آستانه فتح و آزادی استان استراتژیک و نفت‌خیز مأرب قرار دارند و حملات سنگین و بی‌وقفه جنگنده‌های سعودی آمریکایی اماراتی نتوانسته است پیشروی شگفت انگیز آنها را متوقف کند که به گفته تحلیلگران و ناظران مسائل نظامی، آزادسازی این استان به مثابه تیر خلاص بر پیشانی متجاوزان به شمار می‌رود.

هر چند عربستان و دیگر متحدانش طی سال‌های جنگ بارها اتهامات بی‌اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص جنگ یمن همچون ارسال سلاح و پهپاد و موشک برای رزمندگان یمنی متهم کرده‌اند، اما محاصره همه جانبه یمن و بستن اجباری فرودگاه صنعاء و تنگ شدن حلقه محاصره دریایی یمن بر پوچ و بی اساس بودن این اتهامات و ادعاها مهر تایید می‌زند و اینکه تمام دستاوردهای تحسین برانگیز یمنی‌ها در سطح دفاعی و بازدارندگی و موشکی و پهپادی با تکیه بر توانمندی‌های ذاتی و داخلی بوده است. هر چند جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعفی را که در معرض تعدی و تجاوز اشغالگران و ظالمان قرار دارند،‌و تقویت آنها به ویژه در زمینه دفاعی و بازدارندگی در برابر استکبار جهانی و مزدورانشان را جزء یکی از اصول اساسی خود می‌داند و ملت مظلوم یمن هم از این قاعده مستثنی نیستند و به همین سبب هفت سال اخیر بارها مواضع قاطعی در محکومیت تجاوزگری عربستان و متحدانش اتخاذ کرده و به حمایت معنوی و رسانه‌ای و سیاسی از یمنی‌ها مبادرت ورزیده است.

به نظر می‌رسد که حاکمان عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راهی جز پایان دادن به ماجراجویی نظامی در یمن با توجه به برهم خوردن معادلات میدانی و تغییر آن به نفع ملت و نیروهای مردمی ندارند، به همین سبب یکی از اهداف ریاض از تغییر موضع در قبال تهران پس از یک دوره خصومت‌ورزی و تنش‌آفرینی شدید، تلاش برای کم کردن تنش‌ها در منطقه و به طور خاص در برابر جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ و برتر منطقه‌ است، علاوه بر آنکه سعودی‌ها پیش از این در برابر قطر کوتاه آمدند، در حالی که  هیچ یک از شروط سیزده گانه‌ای که در برابر قطر قرار داده بودند از جمله کاهش سطح روابط با ایران محقق نشد و این بار هم در خصوص یمن به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه زودتر باید از باتلاق جنگ خارج شوند.

بنابراین، بازنگری در مواضع ضد ایرانی یکی از نشانه‌های شکست تمام عیار حکومت عربستان در جنگ یمن و اعتراف به ناکامی در رسیدن به  اهداف بلندپروازانه برای روی کار آوردن دولتی وابسته و مزدور است.البته جمهوری اسلامی ایران هم شروط و خواسته‌های برحقی دارد که سعودی‌ها در صورتی که واقعا در گفتگو و هدف خود برای عادی‌سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران صادق هستند، باید در راستای اجرای آن گام بردارند، از جمله اینکه تعهد دهند به حمایت‌های رسانه‌ای و مالی و سیاسی از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب ضد انقلاب پایان دهند.

انصارالله بر لزوم پایان یافتن فوری محاصره دریایی و هوایی یمن و عدم هرگونه پیش شرط برای رسیدن به توافق تاکید می‌کنند.البته تحلیلگران غربی، تغییرات در هیئت حاکمه آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید پس از شکست ترامپ به عنوان حامی سرسخت تجاوزگری سعودی و اعمال فشار دولت جدید در واشنگتن بر عربستان برای پایان دادن به جنگ را یکی دیگر از دلایل تصمیم ریاض برای نجات از باتلاق یمن قلمداد می‌کنند.

اخیرا «گیدو اشتاین برگ» تحلیلگر امور غرب آسیا در بنیاد علوم و سیاست برلین آلمان تاکید کرده بود که عربستان، در جنگ یمن شکست خورده است که یکی از دلایل آن،‌تاکید دولت بایدن بر عدم پشتیبانی از ادامه جنگ است.

 با پیشروی‌ها و موفقیت‌های مستمر انصارالله در جبهه‌های نبرد به ویژه جبهه مأرب، این گروه مردمی و ارتش یمن، موقعیت خود را برتر می‌بینند و  امیدوار هستند تا شکست نهایی عربستان و متحدانش را در این نبرد نابرابر رقم بزنند.

پیام‌های قدرت‌نمایی کم‌نظیر در مراسم بزرگداشت میلاد نبوی(ص)/ حضور میلیونی مردم یمن در سیاسی‌ترین مراسم معنوی

ملت یمن طی هفت سال اخیر پس از سرنگونی دولت مزدور عبد ربه منصور هادی و فرار وی به عربستان هر چند در معرض بی‌رحمانه‌ترین جنگ نظامی کشورهای عربی غربی به سرکردگی حکومت سعودی با حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارند، با این حال همه ساله به صورت گسترده و پرشور در مراسم سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در مناطق مختلف شرکت می‌کنند،‌اما حضور آنها در مراسم امسال به گواه تصاویر تلویزیونی و تاکید تحلیلگران گسترده‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته بوده و منابع یمنی از حضور بیش از سه میلیون نفر در این مراسم خبر دادند.

به گفته فعالان یمنی، حضور میلیونی مردم یمن در این مراسم مذهبی، حامل پیام‌های متعددی به طرف‌های مختلف است، اینکه جهانیان با مشاهده این حضور میلیونی به اراده مردم یمن احترام می‌گذارند و این حضور بسیار گسترده می‌تواند جامعه جهانی را برای متوقف کردن این جنگ ظالمانه و پایان دادن به محاصره بی‌رحمانه یمن وادار کند.

«حسن الوریث» رئیس مرکز مطالعات و رسانه‌ها در صنعاء پایتخت یمن هم در این زمینه ابراز عقیده می‌کند که حضور میلیونی مردم یمن در این مراسم، این مسئله را مورد تاکید قرار می‌دهد که مردم یمن با وجود تجاوز ظالمانه و محاصره شدید همچنان پای اصول و رهبری خود ایستاده‌اند.

به گفته وی، مردم یمن با این حضور باشکوه و میلیونی خود، ایستادگی و پایداری خود را به رخ متجاوزان و جنگ افروزان کشیدند.

نکته دیگر اینکه دستاوردهای بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی در عرصه میدانی و نبرد مستقیم با متجاوزان و مزدوران آنها، انگیزه و عاملی برای تقویت ایستادگی مردم یمن در برابر محاصره و تجاوزگری دشمن است.

پیام دیگر این حضور میلیونی،تاکید بر پایبندی مردم یمن به اصول اسلامی و مواضع خود در خصوص مسائل مهم امت اسلام به ویژه مسئله فلسطین با الگوگرفتن از سیره نبوی(ص) و عزم راسخ برای آزاد کردن کشورشان از سلطه استکبار و مزدورانش است.

این حضور باشکوه مردم یمن دلیل دیگری بر شکست جنگ نرم و ناکامی امپراطوری بزرگ رسانه‌ای دشمنان آنهاست که از همان ابتدای جنگ،‌ تمام توان و امکانات خود را برای ایجاد شکاف و جدایی میان آنها و رزمندگان یمنی و حتی تحریک به نافرمانی و اعتراضات به کار گرفتند تا بتوانند اهداف خود در سطح نظامی و نبرد میدانی را محق کنند که البته ره به جایی نبردند.

مراسم میلیونی جشن سالگرد میلاد باسعادت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) نشان داد که مردم همچنین با عزم و روحیه و امیدواری بالا با وجود تشدید محاصره و مشکلات فزاینده اقتصادی در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارند و به دشمنان هشدار دادند که ادامه تجاوزگری و محاصره تنها سبب غرق شدن بیشتر آنها در باتلاق یمن قهرمان و استوار است.

یکی دیگر از پیام‌های این حضور میلیونی، اثبات دروغ بودن ادعاهای امپراطوری رسانه‌ای متجاوزان بود که بارها با خبرهای ساختگی مدعی افسردگی و ناامیدی و سرخوردگی مردم مناطق تحت کنترل انصارالله می‌شدند، اما مراسم بزرگداشت سالروز میلاد نبوی(ص)، پیام حاکم بودن فضای طراوت و سرزندگی و نشاط در این مناطق بوده با وجودی که طی هفته سال اخیر تحت شدیدترین و وحشیانه‌ترین حملات جنگنده‌های سعودی اماراتی آمریکایی قرار داشته‌اند.

حمایت مردم یمن از سخنان سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله و دعوت وی از مردم برای ادامه ایستادگی و مقاومت در برابر تجاوزگری ظالمانه ائتلاف آمریکایی سعودی پیام مستقیمی به عربستان و متحدان و حامیان و مزدورانش است که مردم هرگز رهبران صادق و مقاوم خود را که برای استقلال و رهایی کشورشان از زیر سلطه اشغالگران و جنگ افروزان مبارزه می‌کنند، تنها نخواهند گذاشت و فریب وعده‌های توخالی آنها به ویژه ادعای رفاه و بهبود اوضاع معیشتی در صورت همراهی با متجاوزان را نخواهند خورد.

تاکید رهبر انصارالله مبنی بر اینکه یمن بخشی از معادله منطقه‌ای تاریخی اعلام شده از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان است، و اینکه زوال رژیم صهیونیستی بر اساس آیات قرآنی و روایات قطعی است، مورد تایید و حمایت جمعیت میلیونی شرکت کننده در مراسم سالگرد میلاد نبوی(ص) قرار گرفت و نشان داد ملت یمن با وجودی که خود در معرض جنگ و تجاوز نظامی ظالمانه‌ای قرار دارند، اما هرگز ملت مظلوم و تحت اشغال فلسطین را تنها نخواهند گذاشت.

و اینکه همانطور که مجتهد فعال فضای مجازی و افشاگر اسرار آل سعود توئیت کرده است، اینکه این رژیم باید با دیدن تصاویر مراسم میلیونی یمنی‌ها عبرت گرفته و در محاسبات غلط خود بازنگری کنند و تا فرصت پایان نیافته، فورا به تجاوزگری و اشغالگری در یمن پایان دهند تا مردم این کشور برای سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند.

باید دید و منتظر ماند که آیا حکام عربستان واقعا در مقاصد خود برای بازنگری در محاسبات اشتباه خود و خروج هر چه سریعتر از باتلاق یمن و اجازه دادن به ملت این کشور برای تعیین سرنوشت خود جدی و صادق هستند، یا خیر؛ گذشت زمان همه چیز را نشان خواهد داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر