logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۳۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

نقاط وحدت بین شیعه و سنی باید مورد تاکید قرار گیرد

نقاط-وحدت-بین-شیعه-و-سنی-باید-مورد-تاکید-قرار-گیرد
امام جمعه شهرستان ماهنشان با گرامیداشت هفته وحدت که از 27 مهرماه آغاز می‌شو، گفت: نقاط وحدت بین شیعه و سنی، خیلی بیشتر از نقاط اختلاف است و باید به نقاط وحدت، تاکید کرده و از بیان اختلافات، دوری نمایند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به نقشه راه اقتصادی دولت سیزدهم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید بر اساس شفافیت و صداقت، میزان و درصد تحقق و عدم تحقق وعده‌ها را به مردم گزارش دهید.

وی با بیان اینکه هنوز زنجیره مدیریت دولت به طور کامل، استقرار پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: برای قضاوت در مورد عملکرد دولت سیزدهم، زود است اما از همه مسئولین می‌خواهیم نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی، چاره‌اندیشی کنند چرا که این افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث اذیت و رنجش مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد عدالت افزود: ایشان فرمودند ما در اجرای عدالت، نمره مطلوبی به دست نیاوردیم و همچنین فرمودند ما در اجرای عدالت، وضعیتی داریم که مطلقاً راضی‌کننده نیست.

خطیب جمعه ماهنشان، عدالت را منحصر به مساله اقتصادی ندانست و گفت: عدالت در عرصه‌های مختلف باید رعایت شود در غیر این صورت به هویت نظام که نشات‌گرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است، لطمه خواهد زد.

وی با اشاره به جایگاه معلم و با بیان اینکه شأن، مقام و جایگاه معلم در جامعه باید مشخص و معین و قدر دانسته شود، اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان که از زمان‌های قبل، مطرح بوده هر چه سریع‌تر باید تصویب شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه دشمن در صدد بزرگنمایی برخی مشکلات در جامعه است، خاطرنشان کرد: نباید به دست دشمن بهانه بدهیم و هوشیاری کامل را باید داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن محکوم کردن جنایت خونین مسجد خان‌آباد افغانستان که منجر به شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر از شیعیان شد با تکریم و احترام به شهدای این حادثه دردناک از دولت و مسئولین کنونی افغانستان خواست تا با مسببین این حادثه دردناک برخورد کرده و امنیت را تامین نمایند.

وی گفت: دشمن در حال احیای داعش است تا توسط آن اهرم فشار ایجاد کند و همچنین با احیای داعش به دنبال درگیر کردن کشورهای دیگر از جمله ایران است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی است که لزوم هوشیاری کامل را می‌طلبد.

وی با اشاره به انتخاباتی که 18 مهرماه در عراق برگزار شد، اظهار داشت: این انتخابات، تاثیر مستقیم در انتخاب رئیس‌جمهور و رئیس مجلس دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه ذکر چند نکته لازم است، تصریح کرد: اول؛ مشارکت ۴۱ درصدی مردم عراق با توجه به شرایط کنونی و فشارهایی که به مردم تحمیل شده بود و فساد اداری، این مشارکت نسبتاً مقبول بود و دوم؛ علی‌رغم تلاش‌های پیدا و پنهان جریان غربگرا، جریان‌های اسلامی و مقاومت اکثریت کرسی پارلمانی را کسب کردند.

وی ادامه داد: سوم؛ مقتدا صدر، جزء جریان‌های اسلامی و بیت شیعی بوده و به مرجعیت باور داشته و عنصری ضدآمریکایی محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه پروژه آمریکا برای رای ندادن به جریان‌های اسلامی و به تعویق انداختن انتخابات، شکست خورد، گفت: مطلب مهمتر اینکه جریان انتخابات با امنیت کامل انجام گرفت که در فرآیند این امنیت، محوریت حشدالشعبی انجام گرفت که پیروزی مهمی بود.

وی با گرامیداشت هفته وحدت که از 27 مهرماه آغاز می‌شود با تاکید بر زمینه‌های وحدت جهان اسلام اظهار داشت: نقاط وحدت، خیلی بیشتر از نقاط اختلاف است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: از جمله نقاط وحدت ما خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، مناسک حج واحد، موعود واحد، احادیث مشترک، دشمن مشترک و زبان دینی مشترک است و باید به نقاط وحدت، تاکید کرده و از بیان اختلافات، دوری نمایند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر