logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۳۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

رهبر انقلاب، مدال علوی به نیروهای مسلح دادند

رهبر-انقلاب،-مدال-علوی-به-نیروهای-مسلح-دادند
امام جمعه زنجان با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح، سر خود را بالا بگیرند چرا که رهبر انقلاب، یک مدال علوی به نیروهای مسلح دادند و معلوم شد که ایشان از این نیروها رضایت دارند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه اظهار داشت: 40 نفر از 40 قبیله مختلف، قصد کشتن پیامبر(ص) را داشتند که به همین دلیل قرار شد تا یک نفر در بستر پیامبر بخوابد تا ایشان با استفاده از فرصت تاریکی شب از کانون خطر، نجات یابند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در زمان هجرت 3 شب در غار ثور ماندند، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) در شبی که «لیله‌المبیت» نام دارد، فداکاری کرد و د بستر پیامبر(ص) خوابید و پس از 3 روز به میان مردم مکه آمد و فرمود پیامبر(ص) از مکه رفته و امانت‌های شما را به من سپرده است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در لیله‌المبیت، جانش را به خطر انداخت، افزود: حفظ جان پیامبر(ص)، سپردن امانت‌ها به علی(ع)، ساماندهی امور بعد از هجرت و حرکت دادن برخی خانم‌ها به سمت یثرب از امتیازات این شب بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هجرت پیامبر(ص) از مکه به یثرب، مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت و نام شهر خود را به مدیینه‌النبی تغییر دادند.

وی تصریح کرد: هجرت پیامبر(ص) آثار و برکات زیادی داشت که مهمترین آن گسترش اسلام و مسلمین بود.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به 13 ربیع‌الاول، سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عارق به فرانسه اظهار داشت: ابتدا قرار بود امام راحل از عراق به کویت بروند که به دلیل عدم صدور ویزا ممکن نشد و به فرانسه هجرت کردند که این هجرت، منشا پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 16 مهر سال 1365 سالروز یکی از پیروزی‌ها و افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس است، گفت: نتیجه خون مطهر شهدا و ایثار و فداکرای رزمندگان و جانبازان، منجر به صدور قطعنامه 588 شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و این قطعنامه، عزت و سربلندی برای آن‌هایی بود که 8 سال در دفاع مقدس، جانانه وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه جنگ و استقامت هزینه دارد اما عقب‌نشینی هم هزینه دارد، اظهار کرد: هزینه استقامت، عزت و سربلندی اما هزینه عقب‌نشینی و کوتاه آمدن، حقارت، ننگی و ذلت است.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند ما هم در زمان پیامبر(ص) جنگ می‌کردیم و کشت و کشتار هم می‌شد اما خداوند در ما صداقت دید و نصرت خود را بر ما نازل کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به هفته وقف بیان کرد: اولین کسی که در دین مقدس اسلام اقدام به وقف کرده، وجود مبارک پیامبر(ص) و سپس یک عالم و رئیس بزرگ یهودی به نام «مخیرق» است که اختیار امول خود را به پیامبر(ص) داد.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) مبنی بر اینکه وقف، صدقه جاریه است و تمام‌شدنی نیست، اظهار داشت: وقف جمعی و قبیله‌ای و طایفه‌ای توصیه شده تا جاریه باشد.

آیت‌اله خاتمی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح، سر خود را بالا بگیرند چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک مدال علوی به نیروهای مسلح دادند و معلوم شد که ایشان از نیروهای مسلح، رضایت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: ایشان فرمودند دستاورد همه‌جانبه نیروهای مسلح باعث شد که آمریکا پس از 20 سال حضور در افغانستان به بهانه مبارزه با طالبان، فلاکت‌بار از منطقه خارج شود و افغانستان را هم دوباره به طالبان بسپارد.

وی با اشاره به روز جهانی کودک اظهار داشت: کودکان به عنوان جانشین نسل فعلی، آینده‌سازان کشور هستند اما زاد و ولد در اثر غفلت بعضی‌ها و توطئه دشمنان علی‌رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب، کم می‌شود.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند به کودکان محبت کنید و به آن‌ها قرآن و احکام یاد داده و اسم نیکو به آن‌ها بگذارید.

وی با اشاره به 19 مهر سال 1369 گفت: بنا بود جوامع اسلامی، متحد شوند که امام خمینی(ره) سالروز ولادت پیامبر(ص) را روز اتحاد بین مسلمین مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مجمع علمی از دانشمندان جهان اسلام به عنوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی را طرح کردند که مسلمانان به ید واحده در برابر دشمنان شوند.

امام جمعه زنجان ضمن تبریک انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان گفت: ایشان فرزند زنجان، شخصیت دانشمند و از بیت و خانواده صالح است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر