logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۳۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با موج رسا:

پیامبر(ص) با استحکام و استواری، ثبات قدم خود در برابر بت‌پرستان را نشان داد

پیامبر(ص)-با-استحکام-و-استواری،-ثبات-قدم-خود-در-برابر-بت‌پرستان-را-نشان-داد
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) در جامعه‌ای که مبعوث شده بود با استحکام و استواری، ثبات قدم خود را نشان دادند و هیچگاه در برابر دشمنان تسلیم نشدند.

حجت‌الاسلام رضاعلی خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حدیث «المؤمن کالجبل الراسخ» اظهار داشت: طبق این حدیث، مومن مانند کوه استوار است که در مقابل بادها، طوفان‌ها و گردبادها همچنان استوار و مستحکم می‌ایستد.

وی با بیان اینکه حدیث دیگری وجود دارد که مومن را به خوشه سنبل، تشبیه می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشه سنبل در مقابل برخی گردبادها و بادهای نسبتاً شدید، خمیدگی از خود نشان می‌دهد اما هیچ‌وقت خم نمی‌شود و همچنان استوار است.

حجت‌الاسلام خلفی افزود: این امر باعث می‌شود که شدت بادها و طوفان‌ها به راحتی از روی خوشه سنبل عبور می‌کند اما خوشه، خود را نمی‌شکند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان با بیان اینکه حضرت محمد(ص) نیز در جامعه‌ای که مبعوث شده بود مانند کوه استوار، ثبات قدم از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه بت‌پرست‌ها به پیامبر(ص) می‌گفتند شما بیا بت و رَبّ ما را پرستش کن تا ما هم مقداری رَبّ و پروردگار تو را پرستش کنیم، اظهار داشت: معروف است که پیامبر(ص) در برابر آن‌ها فرمودند «اگر خورشید را در دست راستم و ماه را در دست چپم بگذارند، از راه حق دست برنمی‌دارم و تسلیم نمی‌شوم.»

حجت‌الاسلام خلفی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) این جمله را فرمودند و هیچگاه هم از موضع خود که پیام پروردگار یکتا بود، کوتاه نیامدند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حتی جنگ‌های کذایی که تمام احزاب بر علیه پیامبر(ص) آوردند باز هم ایشان هیچگونه نرمشی از خود نشان نداده و همچنان ثبات قدم نشان دادند.

وی افزود: چنین بود که پیروزی نهایی در طول 23 سال، جامعه اسلامی را به جایگاه و نقطه‌ای رساند که یک جوان می‌گفت اگر می‌خواهی من بهشت را به تو خبر می‌دهم.

حجت‌الاسلام خلفی ضمن تسلیت ایام حزن آل‌الله و فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: بینش، منش و روش حکومت پیامبر(ص) و معصومین(ع) نقشه راه و عبرت‌گیری برای نحوه مواجهه با شرایط مختلف در تاریخ معاصر در برابر دشمنان است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر