logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مخالفت نعمت زاده با تفکیک وزارتخانه‌اش

مخالفت-نعمت-زاده-با-تفکیک-وزارتخانه‌اش

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با لایحه اخیر دولت مبنی بر تفکیک این وزارتخانه گفت: ما از 20 سال قبل اعتقاد داشتیم که اینها باید منسجم شوند تا سیاست‌گذاری یکپارچه شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که درباره تفکیک وزارتخانه های صنعت و بازرگانی اظهارنظرهای مختلفی مطرح شده است با توجه به مطرح شدن این موضوع نظر نهایی وزارتخانه و جنابعالی درباره این تفکیک وزارتخانه چیست؟ اظهارداشت: ما از 20 سال قبل اعتقاد داشتیم که اینها باید منسجم شوند تا سیاست‌گذاری یکپارچه شود، آمار و ارقامی هم که از کشورهای مختلف جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که جهت‌گیری به این سمت است.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع ادغام قطعه سازها و خودروسازها چیست؟ آیا موافق این کار هستید یا خیر ؟ گفت: قرار نیست ادغامی صورت بگیرد و ما همچنین چیزی نشنیده‌ایم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته (یکشنبه) پارلمان با 105 رأی موافق، 104 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از 238 نماینده حاضر در صحن علنی با دوفوریت لایحه تفکیک وظایف و اختیارات 2 وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین تشکیل سازمان ملی جوانان مخالفت کردند اما سپس نمایندگان با 124 رأی موافق، 79 رأی مخلف و 7 رأی ممتنع از 239 نماینده حاضر در صحن علنی با یک‌فوریت لایحه مذکور موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی جزئیات این لایحه، وظایف و اختیارات 2 وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت تفکیک شده و به ترتیب وزارتخانه‌های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» و همچنین به منظور توسعه بازرگانی داخلی و خارجی در اقتصاد کشور وظایف مربوط به امور بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی تفکیک شده و وزارت «بازرگانی» تشکیل می‌شود.

همچنین با تأیید نهایی جزئیات لایحه مذکور، به منظور ساماندهی امور جوانان و هماهنگ‌سازی اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان، سازمان ملی جوانان با شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر