logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۳۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه موقت زنجان:

ایران اسلامی بزرگوارانه با کشورهای همسایه رفتار کرده است

ایران-اسلامی-بزرگوارانه-با-کشورهای-همسایه-رفتار-کرده-است
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اظهارات نسنجیده الهام علی‌اف گفت: صبر و تحمل ایران بسیار زیاد است و ایران اسلامی سعی کرده که با همه به‌ویژه همسایه‌ها بزرگوارانه رفتار کند اما در صورت مشاهده کوچکترین خطایی با آن‌ها مقابله می‌کند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به آیه شریفه «جاء الحق و زهق الباطل...» اظهار داشت: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) فرمود برای امت بیان کن که حق آمد و باطل نابود شد چون باطل همیشه نابودشدنی است.

وی با بیان اینکه باطل با نظام آفرینش، هماهنگ نیست، خاطرنشان کرد: محور باطل‌گرایان، عبارت از دوز و کلک و مخالفت با برنامه‌های آسمانی است اما حق همیشه با آفرینش عالم، مرتبط و هماهنگ بوده و محور و مبنای حق عبارت از راستی، درستی، صداقت، عدالت و برنامه‌های آسمانی پروردگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: بنابراین پیروزی همیشه از آنِ حق و شکست و نابودی از آنِ باطل است.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به ایام حزن اهل بیت(ع) گفت: با گذشت 4 روز لز اربعین حسینی، هنوز هم هوای اربعین برای شیعیات اهل بیت(ع) حاکمیت دارد.

وی اظهار داشت: این حقیقت دارد که اگر امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی جز یک نام، باقی نمی‌ماند اما سیدالشهدا(ع) تمام هستی خود را در برابر اسلام، قرآن، عدالت، آزادی و حریت فدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه امام سجاد(ع) وارد مسجد دمشق شدند در حالی که یزید اعلام کرده بود تا همه مردم در آن مسجد حاضر شوند تا آنچه در کربلا اتفاق افتاده را با خواندن قطعنامه اعلام کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که ازدحام جمعیت بسیار بود و فرستاده یزید نیز قطعنامه را قرائت می کرد، امام سجاد(ع) صدای فرستاده یزید را شکست و فرمود وای بر تو ای خطیب بی‌حیا! آیا رضایت مردم را با غضب پروردگار جذب می‌کنی؟

وی با بیان اینکه آنگاه خطیب به‌ناچار و ذلیلانه از مبنر پایین آمد، افزود: فشار افکار عمومی سبب شد تا یزید به امام سجاد(ع) اجازه دهد تا بر بالای منبر قرار گیرد.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه امام سجاد(ع) در آن منبر ثابت کرد که حق، پیروز و باطل، نابود شدنی است، گفت: ایشان با یک خطبه توانست پایه‌های حکومت یزید را متزلزل کند و یزید برای اینکه خطبه امام سجاد(ع) را قطع کند، به موذن گفت اذان بگو.

وی افزود: وقتی اذان به «اشهد ان محمداً رسوا الله» رسید، امام سجاد(ع) عمامه‌اش را بر دست گرفت و خطاب به یزید فرمود محمد(ص) که اسمش با این عظمت در مناره و ماذنه‌ها شنیده می‌شود، جدّ من است پس چرا بچه‌هایش را خربه‌نشین کرده و دستبند بسته‌ای؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: بعد از این بود که مردم از جای خود برخاسته و به یزید گفتند که ما این نماز جمعه را نمی‌خواهیم.

خطیب جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر و اظهارات نسنجیده و اقدامات نپخته دولت باکو گفت: الهام علی‌اف، آمریکا، ترکیه و اسرائیل هماهنگ شده‌اند تا اقداماتی علیه ایران اسلامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه این کشورها از حرکت کامیون‌های ایرانی جلوگیری کرده‌اند، اظهار کرد: هدف آن‌ها نشان دادن عکس‌العمل از سوی ایران است اما غافل از اینکه صبر و تحمل ایران اسلامی بسیار زیاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به خوبی درک کرده که تحولات اخیر در افغانستان و جریانات روزهای گذشته در مرزهای ایران، تله سیاسی و امنیتی برای درگیر کردن ایران است تا فتنه‌های دشمن به جریان بیفتد.

وی افزود: آن کشورها غافل هستند که ملت ایران، تربیت‌یافته امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی نیز تربیت‌یافته شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه صبر و تحمل ایران بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی سعی کرده که با همه به‌ویژه همسایه‌ها بزرگوارانه رفتار کند اما در صورت مشاهده کوچکترین خطایی با آن‌ها مقابله می‌کند.

امام جمعه موقت زنجان گفت: ملت مسلمان ایران در هر زمینه‌ای باید چشم خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی بدوزند و ایشان هرچه بیان فرمایند برای ما ملاک عمل و طریق و راه است.

وی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات افغانستان اظهار داشت: در این مورد، نظرات مختلفی بیان می‌شد اما ایشان فرمودند ما طرفدار مردم افغانستان هستیم و طرفدار حکومت آن کشور نیستیم و مردم اغانستان هر حکومتی را قبول کنند ما هم طرفدار ان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود، مناسبت‌های مختلف هفته آتی را یادآور و گرامی داشت و گفت: رحلت علامه حسن‌زاده آملی، نابغه بسیار باعظمت و ذوالفنون را محضر امام زمان(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، شاگردان و بیت ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به شهادت علی لندی خاطرنشان کرد: وی، حسین فهمیده دیگری شد و با گذشت و ایثار خود 2 نفر را از مرگ نجات داد و جان خود را در این راه فدا کرد که چنین جوانان فراوانی در کشورمان داریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر