logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۳۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

امید آفرینی برای جوانان از جلوه‌های مهم اربعین حسینی

-امید-آفرینی-برای-جوانان-از-جلوه‌های-مهم-اربعین-حسینی
کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از جلوه‌های مهم اربعین امید آفرینی برای جوانان است تا پاکی و طهارت و دین را بیاموزند.

 حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت ایام سوگواری و اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ بزرگ همایش بزرگ اربعین است که عظمت و شکوه قیام اباعبدالله الحسین را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نشان داد که مردم با گذشت 1400 سال از تاریخ عاشورا هنوز کسی را که خود را فدای عدالت، دین، آزادی و حق کرد فراموش نکرده‌اند، افزود: پاسداشت اربعین حسینی نشان می‌دهد که با وجود جلوه گری‌ زیبایی‌های دنیا و تبلیغات گسترده برای جلب افراد به دنیا، هنوز هم دل‌های بسیاری متوجه اصل حقیقت است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان بیان داشت: مراسم اربعین حسینی نشان می‌دهد که پس از 1400 جوانان جذب همایش و مراسمی می‌شوند که سراسر از خودگذشتگی، از دنیا گذشتن و از عزیزان گذشتن است و ظرفیت و استعداد در مردم این روزگار وجود دارد جذب معنویت شوند و اینگونه نیست که فقط به مسائل دنیا عشق بورزند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: معنویت خواهی، عدالت خواهی و روی آوردن به دین در دنیا امید آفرین بوده و یکی از جلوه‌های مهم اربعین امید آفرینی برای جوانان است تا پاکی و طهارت و دین را بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌های غرب برای ترویج منکرات و زیبایی‌های مادی دنیا هنوز موفقیت چندانی به دست نیاورده‌اند، افزود: بر اساس روایات دوران حضرت مهدی (عج) آمده است که در آخر الزمان بین مردم صممیت و برادری خاصی به وجود آمده و نسبت به دنیا و رفاه دنیا بی‌توجه می‌شوند که این موضوع در پیاده‌روی و مراسم اربعین دیده می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حضور عاشقانه مردم در مراسم اربعین با وجود بسته بودن مرزها نشان می‌دهد که این مراسم مواسات و همدلی را در خود داشته و مردم عراق نیز میزبان خوبی برای زائران حسینی هستند.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: بر اساس روایات آخر الزمانی در دوران ظهور برادری و همدلی رخ می‌دهد که مراسم اربعین حسینی نشان می‌دهد این موضوع دور از واقعیت نیست و می توان به چنین جهانی در زمان ظهور دست یافت.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: یکی از پیام‌های اربعین برای جوانان و منتظران و افرادی که امید به ظهور دارند این است که می‌توان در این دنیای پر از تزویر و ریا متحول شده و جامعه برادری را ایجاد کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر