logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۳۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

امام حسین(ع) با فدای جان خود و فرزندانش، بهترین معامله را با خداوند متعال کرد

امام-حسین(ع)-با-فدای-جان-خود-و-فرزندانش،-بهترین-معامله-را-با-خداوند-متعال-کرد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سیدالشهدا(ع) به درجه‌ای رسید که این دنیا برایش تنگ شده بود و به مرحله‌ای رسید که بهترین معامله را با خدا کرد و خدا هم گفت من مشتری و خریدار خودت و فرزندانت و یارانت هستم.

به گزارش موج رسا; آیت الله سیدحسن عاملی، شامگاه یک‌شنبه (1400/07/05) در جمع عزاداران اربعین حسینی در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به خداوند فرمود: «خدایا! با اراده‌ات اراده‌ام را بگیر.»

وی با بیان اینکه چیزی از جسم و جان حسین(ع) در کربلا نمانده بود، خاطرنشان کرد: بعضی جان‌ها مانند جان امام حسین(ع) به اندازه‌ای خلوص دارند که باید بروند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه کربلا 2 قیافه و چهره دارد، گفت: چهره و قیافه اول کربلا شمر، یزید، ابن زیاد، سنان، حرمله و امثال آن‌ها هستند و چهره و قیافه دوم، سیدالشهدا(ع) است که باید به سمت خداوند می‌رفت چرا که امکان نداشت که بماند.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) در کربلا خطاب به خداوند می‌فرماید: «خدایا! به تو شکایت می‌کنم چرا که با هیچ چیز نمی‌توانم اُنس پیدا کنم و تو بهترین جایگاه برای من هستی و زمین با این بزرگی‌اش برای من تنگ است.»

آیت الله عاملی با بیان اینکه جایگاه و شخصیت امام حسین(ع) به‌گونه‌ای بود که باید به سمت خدا می‌رفت، تصریح کرد: شدت طهارت، معرفت و نفسِ شخصیت و در واقع ژن امام حسین(ع) برگرفته از قدرت روحی پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به شعر معروف «هرکه او آگاه‌تر پُردردتر» گفت: خداوند قیمت هر کس را به اندازه درد او می‌گذارد و این درد یعنی دغدغه و آگاهی آن فرد و به عبارت دیگر؛ آدم بودن، اسم نیست رسم است؛ شکل نیست محتوا است.

وی با بیان اینکه گاهی خداوند لطف و عنایتی می‌کند که ادای آن با زبان و عمل ممکن نیست بلکه برای ادای محبت خداوند فقط باید گریه کرد، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) به درجه‌ای رسید که این دنیا برایش تنگ شده بود و به مرحله‌ای رسید که بهترین معامله را با خدا کرد و خدا هم گفت من مشتری و خریدار خودت و فرزندانت و یارانت هستم.

آیت الله عاملی با بیان اینکه امام حسین(ع) در معامله با خداوند، شبیه‌ترین فرزند خود از لحاظ خَلق، خُلق و منطق به پیامبر(ص) یعنی حضرت علی‌اکبر(ع) و حتی طفل 6 ماهه خود یعنی حضرت علی‌اصغر(ع) را قربانی کرد، افزود: راوی می‌گوید در لحظات آخر فقط از حسین(ع) نوشتم که چهره‌اش رفته‌رفته نورانی شد چون خدا به امام حسین(ع) خواهد گفت که تو را قبول کردم و از تو راضی هستم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه امام حسین(ع) در چند جا به شدت گریه کرده است، گفت: یکی از این‌ها زمانی بود که در میدان ایستاد و فرمود چرا خون من را حلال می‌کنید؟ که در پاسخ گفتند به عداوت (دشمنی) پدرت علی(ع) خون تو را حلال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از جاهایی که سیدالشهدا(ع) به شدت گریه کرده، گوده قتلگاه است، اظهار داشت: زمانی که امام حسین(ع) به گوه قتلگاه افتاده بود، دید لشکر به خیمه‌ها هجوم می‌کند اما نتوانست بلند شود و خود را بر روی زمین کشید.

آیت الله عاملی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در این لحظه به سمت گوده قتلگاه می‌آمد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) چون نمی‌توانست از زمین بلند شود به شدت گریه می‌کرد به خواهرش فرمود به خیمه‌ها برگرد چون نمی‌خواهم نامحرم تو را ببیند.

وی با بیان اینکه مستحب است که شهید را در جایی که شهید شده، دفن کنند، افزود: امام سجاد(ع) هنگام دفت پیکر مطهر شهدای کربلا، پیکر امام حسین را برداشت و در جایی که از اسب بر زمین افتاده بود دفن کرد.// آ  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر