logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

بلیت روسیه در گرو عبور از سد ازبک ها

بلیت-روسیه-در-گرو-عبور-از-سد-ازبک-ها

تیم ملی فوتبال ایران برای قطعی کردن صعود خود به جام جهانی 2018 مقابل ازبکستان به میدان می رود.

به گزارش موج رسا; تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار هفته هشتم رقابت های گروه اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا از ساعت 21:15 دوشنبه 22 خرداد در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ازبکستان می رود.
 
سه امتیاز این بازی می تواند صعود ملی پوشان فوتبال کشورمان به جام جهانی را تضمین کند تا به این ترتیب ایران پس از برزیل دومین تیمی باشد که بلیت سفر به روسیه را کسب می کند.
 

کارلوس کی روش و شاگردانش خوب می دانند ایران با وجود صدرنشینی مقتدرانه در این گروه برای شکست دادن ازبکستان کار بسیار سختی پیش رو دارد. ازبک ها در سال های اخیر همواره رقابت تنگاتنگی با ملی پوشان کشورمان داشته اند و هیچگاه به راحتی قافیه را به تیم ما نباخته اند. شاید اگر بازیکنان تیم ملی ایران این نکته را در ذهن داشته باشند که آخرین شکستشان در جریان یک بازی رسمی در قاره آسیا مقابل همین حریف رقم خورده، خود را برابر شاگردان ساموئل بابایان به هیچ وجه از پیش برنده ندانند و البته همین عامل می تواند به نکته مثبتی برای تیم ما تبدیل شود.
 
بلیت روسیه در گرو عبور از سد ازبک ها/ شاگردان کی روش یک گام تا تاریخ سازی 

 
ایران در حال حاضر بدون گل خورده و با کسب 17 امتیاز صدرنشین گروه است اما ازبک ها با پنج امتیاز اختلاف در رتبه سوم گروه اول قرار گرفته اند. البته ازبک ها هم از خط دفاع تقریبا قدرتمندی برخودار هستند به گونه ای که در هفت دیدار قبلی خود در مقدماتی جام جهانی تنها چهار گل دریافت کرده اند. البته عملکرد ایران و ازبکستان در به ثمر رساندن گل با هم برابر بوده و هر 2 تیم تنها 6 بار موفق به گلزنی شده اند.

 
سابقه حضور در جام جهانی:
 

ایران در سال های 1978، 1998، 2006 و 2014 به جام جهانی راه یافته و برای نخستین بار به دنبال دومین صعود متوالی به این رقابت ها است اما "گرگ های سفید" تاکنون موفق به راهیابی به جام جهانی نشده اند و به همین دلیل برای کسب هر سه امتیاز به تهران آمده اند. بازیکنان ازبکستان خوب می دانند که در صورت از دست دادن امتیاز مقابل تیم کشورمان تقریبا شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست می دهند.

 
جدال های قبلی:
 

ایران و ازبکستان تاکنون هفت بار به مصاف هم رفته اند که سهم ملی پوشان کشورمان از این بازی ها، 5 برد، یک تساوی، یک باخت، 9 گل زده و 2 گل خورده بوده است. دیدار رفت 2 تیم در این مرحله 15 مهر 1395 با تک گل سید جلال حسینی به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید و باید هشتمین رویارویی ایران و ازبکستان را به نوعی حساس ترین تقابل به حساب آورد چراکه برد ایران یعنی امصا شدن سند صعود به روسیه 2018 و برتری ازبک ها یعنی احیا شدن شانس راهیابی این تیم به جام جهانی.
 

یوزپلنگ های آسیا بدون هیچ بازیکن محروم یا مصدومی به مصاف ازبکستان می روند اما ساموئل بابایان نمی تواند از مورات بیکمائف، ویتالی دنیسوف، توختوخوژائف و الکساندر میرزالیکوف، از چهار بازیکن کلیدی خود در این دیدار استفاده کند.
 
بلیت روسیه در گرو عبور از سد ازبک ها/ شاگردان کی روش یک گام تا تاریخ سازی 

 
احمد ابوبکر داور عمانی با کمک 2 هم وطن خود به نام حامد سلیمان و ابوبکر سلیم دیدار ایران و ازبکستان را قضاوت می کنند. همچنین یعقوب عمر مبارک عمانی هم داور چهارم این بازی است.  محمد صالح سوبخیدین و کایدتوم هیرو مالزیایی هم به عنوان ناظر داوری و ناظر بازی فعالیت می کنند.
 
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:
 
علیرضا بیرانوند، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، مهدی طارمی و سردار آزمون  
 

ترکیب احتمالی تیم ملی ازبکستان:
 
الکساندر لوبانوف، ایگور کریمتس، داورون خاشیموف، آنزور اسماعیلوف، ایگور سرگئی اف، سردار رشیدوف، سرور جپاروف، عزیزبک حیدروف، اودیل احمدوف، الدور شومورودف، اولگ زوتوئف
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر