logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۳۰۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

بقای واقعی نظام اسلامی مبتنی بر رضایت و اعتماد مردم است

بقای-واقعی-نظام-اسلامی-مبتنی-بر-رضایت-و-اعتماد-مردم-است
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دولت سیزدهم مبنی بر بازسازی اعتماد عمومی گفت: بقای واقعی نظام اسلامی مبتنی بر رضایت مردم و اعتماد آنان بوده و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید مصروف این توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به ۱۲ شهریور مطابق با 25 محرم، سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) به روایت مشهور اظهار داشت: با توجه به وضعیت سخت زمان امامت حضرت امام زین‌العابدین(ع) آن بزرگوار خدمات ارزنده‌ای در قالب زنده نگه داشتن یاد کربلا، فرهنگ ناب دعا، مقابله با زمامداران زمان و مقابله با بدعت‌های مختلفی که به وجود آمده بود، ارائه دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام زین‌العابدین(ع) کادرسازی و شاگردانی پرورش دادند که در صف اول شاگردان امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت روز بهورز، افزود: بهورزان، نیروهای اصیل و بومی آموزش‌دیده و سربازان خط اول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند و این روز، نماد ارج‌گذاری یکی از مهمترین و موفق‌ترین دستاوردهای نظام سلامت ایران در گام اول انقلاب است.

وی تاکید کرد: قطعاً تداوم و ارتقای مداوم شاخص‌های سلامت و عدالت در گرو توجه ویژه به این قشر در گام دوم انقلاب است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به اول ماه صفر، روز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام در سال ۶۱  هجری قمری گفت: این روز و واقعه، نشان از مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین 17 شهریور 1357 اظهار داشت: این روز، نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمکاران و جنایتکاران است و در خاطره ملت بزرگوار ایران، زنده بوده و زنده خواهد ماند و یوم‌الله می‌باشد و باید گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین دیدار رئیس‌جمهوری و هیات دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر بازسازی اعتماد عمومی به عنوان مهمترین وظیفه دولت خاطرنشان کرد: شاید این اولین بار باشد که رهبر معظم انقلاب با تعبیر «آسیب دیدن اعتماد عمومی» سخن گفتند.

خطیب جمعه ماهنشان افزود: راز این بازسازی و تاکید، نظام اسلامی است که بر اساس مردم‌سالاری دینی، نامگذاری شده است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: در واقع بقای واقعی نظام اسلامی مبتنی بر رضایت مردم و اعتماد آنان بوده و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید مصروف این توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و شروع آن با شناسایی ضعف‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به فراز دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیدار دولت سیزدهم، اظهار داشت: ایشان فرمودند ما طرفدار ملت افغانستانیم و با این فرمایش، تکلیف دولتمردان مسئولان و صاحبنظران را روشن کردند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اجلاس بغداد که تحت تاثیر حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این اولین آزمون موفقیت‌آمیز دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی و حضور مقتدرانه منطقه‌ای ایران را به رخ جهانیان کشید و برنامه‌های آنان را تحت تاثیر قرار داد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر