logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۹۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان خرمدره:

حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی لبنان، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد

حرکت-نفتکش‌های-ایرانی-به-سوی-لبنان،-نشان-از-اقتدار-جمهوری-اسلامی-دارد
امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: برای رسیدن به چشم‌انداز تراز نظام جمهوری اسلامی ایران، نیاز به یک حرکت جمعی در قالب مردم‌سالاری دینی داریم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به آغاز کار دولت سیزدهم و رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز تراز نظام جمهوری اسلامی ایران، نیاز به یک حرکت جمعی در قالب مردم‌سالاری دینی داریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با ریل‌گذاری درست این حرکت، تحولات مدّ نظر برای خروج از چالش‌های اقتصادی را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: قطعاً ورود هوشمندانه و با برنامه بخش خصوصی در فرایند حکمرانی در حوزه اقتصاد به‌ویژه با تاکید بر محوریت تولید داخلی، بسیاری از کاستی‌های اقتصادی را جبران خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر، اصلی‌ترین اقدام دولت، برنامه‌ریزی کلان و ریل‌گذاری در کنار مبارزه با فساد است، ادامه داد: این همان مفهوم حکمرانی شبکه‌ای با نقش‌آفرینی مردم است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر دوش ملت نهاده‌اند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند: «ایجاد برنامه کار، پیدا کردن و ارائه راهکار، برنامه‌ریزی، به عهده جریان‌های حلقه‌های میانی است. این نه به عهده رهبری است، نه به عهده دولت است، نه به‌عهده دستگاه‌های دیگر است؛ بلکه به عهده مجموعه‌هایی از خود ملت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان و در میان مسئولین خودمان داریم. این‌ها می‌توانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند.»

امام جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به جایگاه مهم نهاد امامت جمعه ابراز کرد: متاسفانه برخی دولت‌ها به جای همکاری با این ساختار مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، ائمه جمعه و نهاد نماز جمعه را رقیب خود پنداشته و بعضاً به کارشکنی نیز پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که نهادهای امامت جمعه، یکی از مهمترین ارکان برای پیاده‌سازی حکمرانی انقلابی هستند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به مذاکرات برجام اظهار داشت: دولت سیزدهم به دلیل شعارهای انقلابی، وظیفه سنگین و خطیری در ارتباط با سیاست خارجی دارد و غربی‌های به دنبال ارزیابی عملکرد دولت در این زمینه هستند اما قطعاً تنها راه پیروزی در عرصه‌های دیپلماتیک، تاکید و اصرار بر اصول انقلابی است.

خطیب جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی لبنان، نمایشی از اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از سویی و ضعف و انفعال دشمنان ایران از سوی دیگر است.

وی با بیان اینکه ورود محموله سوختی ایران به لبنان، موجب تثبیت جایگاه حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از اصلی‌ترین متحدان منطقه‌ای ایران اسلامی در داخل و خارج لبنان شده است، اظهار داشت: از سوی دیگر، ضعف و زبونی غرب‌زدگان داخلی لبنان را به رخ جهانیان کشید.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: این حرکت نشان داد که حزب‌الله لبنان نه فقط یک تشکل نظامی مشروع که بلکه یک تشکل فرهنگی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: ساده‌لوحان داخلی با پیروی از تحلیل‌های دشمن، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

امام جمعه شهرستان خرمدره در ادامه با اشاره به اتفاقات افغانستان گفت: خروج فضاحت‌بار و آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان و از طرفی انفجارهای اخیر با بیش از 100 کشته و با دوازده کشته از آمریکا، رسوایی تاریخی برای دولت آمریکا بود.

وی افزود: رسوایی آمریکا در افغانستان در حالی صورت گرفت که آمریکا در طول 20 سال برای حضور نامشروع و بی‌ثمر خود حدود هزار میلیارد دلار هزینه کرده و صدها هزار افغانی را به خاک و خون کشیده یا آواره کرده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه رسوایی فضاحت‌بار آمریکا در افغانستان، نشان از شکست سنگین سیاست‌های استعماری و استکباری این کشور است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین دلیل این رسوایی، نفوذ و ترویج اندیشه‌های مبتنی بر انقلاب اسلامی ایران در بین مردم منطقه است.

وی بیان کرد: ادعای تاد استارنس (مجری و مفسر فاکس‌نیوز) مبنی بر نابودی یک شهر در برابر هر ایرانی کشته شده برای هر آمریکایی (که در انفجارهای امروز فرودگاه کابل) کشته شده باید یک شهر افغانستان را از روی نقشه محو کرد، نشان از حاکمیت اندیشه‌های نژادپرستانه و برتری‌جویی در آمریکا است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر