logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۲۸۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

تغییر مزاج جامعه بر اثر تبلیغات منفی سبب تعویض جایگاه حق و باطل می‌شود

تغییر-مزاج-جامعه-بر-اثر-تبلیغات-منفی-سبب-تعویض-جایگاه-حق-و-باطل-می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: متاسفانه وقتی مزاج جامعه بر اثر تبلیغات منفی، تغییر پیدا کند، جای حق و باطل نیز تغییر کرده و شهادت جگوگوشه پیامبر و مصائب وارده بر اهل بیت(ع) را برای خود سبب افتخار می‌دانند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت:اگر چهارچوب تقوا در عرصه زندگی بشر وجود نداشته باشد، جنایت‌هایی رخ می‌دهد که حادثه عاشورا یکی از این جنایت‌ها است که هرگز با گذشت زمان در طول تاریخ نه گذشت شده و نه گذشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بی‌تقوایی، قدرت‌طلبی، هوای نفس، مغرور بودن و غرق در دنیا بودن، چشم را از انسان می‌گیرد، خاطرنشان کرد: انسان در این صورت، حق را نمی‌بیند بلکه آن کسی که با وی همراهی می‌کند را خوب و غیر از آن را بد می‌داند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه بنی‌امیه و عُمال آن‌ها در روز عاشورا به دلیل اینکه خود را صد درصد پیروز می‌دانستند، هر جنایتی که از دستشان برمی‌آمد را انجام دادند، افزود: تمام این حادثه، عبرت است و یکی از عبرت‌های حادثه عاشورا این است که آن‌هایی امام حسین(ع) را به شهادت رساندند که ادعای اسلام و پیروی از پیامبر(ص) را داشتند اما بنا به فرموده امام سجاد(ع)، سیدالشهدا را به قصد قربت به شهادت رساندند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه فرمان حمله در روز عاشورا توسط عُمر سعد همان شعار پیامبر(ص) در برابر کفار بود، گفت: متاسفانه گاهی مزاج جامعه بر اثر تبلیغات منفی به اندازه‌ای تغییر می‌کند که شعار مربوط به اسلام اصیل بر علیه دودمان رسالت به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان بعد از مرحله شهادت، وارد مرحله جداسازی سرها از پیکرهای مطهر شدا شده و به آن افتخار می‌کردند، اظهار داشت: در سومین روز شهادت شهدای کربلا به دارالعماره آمده و با رجزخوانی، اقدامات خود را توضیح داده و تقاضای جایزه کردند.

آیت‌اله خاتمی ابراز کرد: مزاج جامعه در حالی عوض شد که هنوز طبق روایت‌ها 92 نفر از صحابه پیامبر(ص) حضور داشتند و زنده بودند و «حسین منّی و انا من الحسین» را از زبان پیامبر شنیده بودند اما متاسفانه تبلیغات منفی، اینطور مزاج جامعه را تغییر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: بعد از گروهی که سرها را از پیکرهای مطهر جدا کرده بودند، گروه دیگری به دارالعماره آمدند و گفتند ما آن‌هایی هستیم که با نعل اسب‌هایمان بر روی پیکرهای شهدا تاختیم و استخوان‌های آن‌ها را شکستیم و ما جایزه بیشتر و بزرگتری می‌خواهیم.

وی گفت: متاسفانه وقتی مزاج جامعه بر اثر تبلیغات منفی، تغییر پیدا کند، جای حق و باطل نیز تغییر کرده و شهادت جگوگوشه پیامبر و مصائب وارده بر اهل بیت(ع) را برای خود سبب افتخار می‌دانند.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن بصیرت اظهار کرد: بصیرت یعنی نگاه دقیق و عمیق، شناخت دوست و دشمن و دانستن زمان اقدام در برابر دشمن.

وی با بیان اینکه عمر سعد بعدازظهر عاشورا و بعد از اتمام جنایت به لشکریان خود استراحت داد و گفت فردا بیایید تا مرده‌ها را دفن کنیم، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که به زینب کبری(س) اجازه ندادند که حداقل پیکر حجت الهی را دفن کند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن و روز تجلیل از اسرا و مفقودین گفت: اسرا و مفقودین، سمبل و نماد مقاومت بودند که سهم زنجان از آزادگان سرافراز 586 نفر است که 6 نفر از آن‌ها غریبانه و مظلومانه در زیر شکنجه‌های وحشیانه در زندان‌های عراق، کربلایی شده و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین اظهار داشت: مسجد برای ما کنون دینداری، دین‌مداری، دین‌باوری و دین‌یاوری است که در زمان پیامبر(ص) مرکز سیاست اسلام بود و در فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید شده است.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به سالروز هفته صنایع دفاعی خاطرنشان کرد: در روزهای اول جنگ تحمیلی، هیچکدام از اسلحه‌ها مال خودمان نبود و در صورت آسیب یکی از قطعات، اسحله بدون کاربرد می‌شد اما امروز تمام نیازهای دفاعی در بخش‌های زمینی، دریایی و موشکی توسط فرزندان غیرتمند ایران، طراحی و قطعه‌سازی و به تولید انبوه می‌رسد.

وی با اشاره به 12 محرم، سالروز ورود اسرا به کوفه افزود: اسرای کربلا را در حالت اسیری و با مرکب‌های نامناسب و با مانور قدرت از کنار قتلگاه عبور دادند که هر کس در آن لحظه به دنبال جنازه عزیز خودش می‌رفت.

آیت‌اله خاتمی ضمن گرامیداشت 2 شهریور، آغاز هفته دولت، افزود: آرزوی موفقیت برای دولت جوان انقلابی داریم و از مجلس شورای اسلامی نیز جهت تسریع در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تشکر می‌کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به رعایت 80 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در دهه محرم تصریح کرد: هیاتی‌های پایتخت شور و شعور حسینی، روسفید از این امتحان و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بیرون آمدند و ادعای ولایتمداری و حسینی بودن زنجانی‌ها خودش را در اینجا نشان داد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر