logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۲۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاد برجسته حوزه علمیه قم:

ارتباط خوب مومنان با یکدگیر موجب نزدیکی به امام زمان(عج) می‌شود

ارتباط-خوب-مومنان-با-یکدگیر-موجب-نزدیکی-به-امام-زمان(عج)-می‌شود
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: رابطه مومنین با یکدیگر تا این اندازه اهمیت دارد که ارتباط خوب موجب نزدیکی مومنین به امام(عج) و در غیر این صورت، جزای عمل را در دنیا می‌بینند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله محمدرضا عابدینی امروز در مراسم عصر عاشورای هیات مکتب‌الزهرا(س) که در محوطه مسجد جامع زنجان برگزار شد، اظهار داشت: رابطه ما با امام زمان(عج) در هر موقعی، بسته به چگونگی ارتباط ما با سایر مومنان دارد.

وی با طرح این پرسش که امروز اگر می‌خواهیم نظر امام زمان(عج) را به خودمان جلب کنیم چه باید بکنیم؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 10 شب و روز است که برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنیم اگر بعد از گذشت دهه محرم، ارتباط ما با مومنان تغییر پیدا کرد، رابطه امام زمان(عج) نیز با ما تغییر پیدا می‌کند.

آیت‌اله عابدینی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خدمت امام رضا(ع) رسیده بود، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آخرین جلسه که خدمت امام رضا(ع) می‌رسد، امام(ع) می‌فرمایند سلام ما را به دوستان و شیعیان‌مان برسان.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار کرد: از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نقل است که امام رضا(ع) فرمود از جانب من به آن‌ها امر کن که نگذارید شیطان بر شما مسلط شود.

وی با بیان اینکه امام(ع) فرمودند برای اینکه شیطان بر مومنین مسلط نشود چند کار را باید انجام دهید، افزود: از مهمترین این کارها داشتن صدق، ادای امانت و همچنین ملاقات و رفت‌وآمد با یکدیگر است و اینکه شیعیان هوای یکدیگر را داشته باشند.

آیت‌اله عابدینی خاطرنشان کرد: امام(ع) فرمود اگر می‌خواهید به من نزدیک شوید و معرفت من در وجودتان بیشتر شود، راهش ارتباط مومنین با مهربانی با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمودند اگر بخواهید علیه همدیگر حرف بزنید و یکدیگر را تخریب کنید به جان خودم سوگند از خدا خواسته‌ام که آن فرد را در دنیا رسوایش کند و بدترین عذاب در دنیا را برای او نازل کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: رابطه مومنین با یکدیگر تا این اندازه اهمیت دارد که ارتباط خوب موجب نزدیکی مومنین به امام(عج) و در غیر این صورت، جزای عمل را در دنیا می‌بینند.

وی به روایتی از مرحوم آیت‌اله بهجت اشاره کرد و گفت: ایشان نقل می‌کند که فردی، چله‌های زیادی می‌گرفت که به محضر امام زمان(عج) برسد که یکی از این چله‌ها را در خانه کعبه گرفته و در آنجا اُتراق کرده بود.

آیت‌اله عابدینی با بیان اینکه این فرد چله خود را تا روز چهلم، رعایت می‌کرد، اظهار داشت: تا اینکه یک نفر در روز آخر رسید و در حالی که مشغول اَعمال بود، سوالی از وی کرد اما او جوابی داد که در خور شان نبود.

وی با بیان اینکه سپس رفیقش که چشم بصیرت داشت از راه رسید و گفت آیا توانتسی به نتیجه برسی؟ خاطرنشان کرد: آن فرد گفت «نه» در حالی که رفیقش گفت آن فردی که چند لحظه پیش به عنوان سوال‌کننده پیش تو آمده بود، امام زمان(عج) بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر مومنی که به سوی انسان می‌آید و سوالی یا کاری دارد، پیک ویژه خداوند است، گفت: اگر او را رد کنی، پیک ویژه خداوند را رد کرده‌ای و مثل آن شخصی می‌شوی که امام زمان(عج) را دید اما نشناخت و از دست داد.

وی اظهار کرد: مومنین را جلوه‌های ظهور امام زمان(عج) ببینید البته این منافات ندارد که بدی مومن را نبینید اما به خاطر امام زمان(عج) از بدی‌ها بگذرید.

آیت‌اله عابدینی با بیان اینکه 2 نکته در عصر روز عاشورا خیلی بارز بود، خاطرنشان کرد: نکته اول این بود که عده‌ای بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش با اسب‌هایی که تازه نعل زده بودند به پیکرهای مطهر شهدا تاختند و حتی در روایت است که بر روی پیکر امام حسین(ع) هم از پشت و هم از جلو تاختند.

وی با بیان اینکه نکته دوم، حمله به خیمه‌ها بود، افزود: امام سجاد(ع) به عنوان تنها مرد آن جمع فرمودند از خیمه‌ها بیرون بروید  اما دشمنان داخل شدند و هر آنچه در داخل خیمه‌ها بود را برداشتند و حتی گوشواره‌ها را از گوش بچه‌ها کندند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر