logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۲۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاد برجسته حوزه علمیه قم:

حضرت ابوالفضل(ع) اجازه نداد که عظمت رشادتش در برابر شجاعت امام حسین(ع) بروز و ظهور کند

حضرت-ابوالفضل(ع)-اجازه-نداد-که-عظمت-رشادتش-در-برابر-شجاعت-امام-حسین(ع)-بروز-و-ظهور-کند
استاد برجسته حوزه علمیه قم، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را به ترتیب خورشید و ماه کربلا تعبیر کرد و گفت: با وجود اینکه خورشید کربلا خیلی فروزنده است اما باز هم وجود ماه عالم در پرتو این نور دیده می‌شود اما خودش هیچ جایی برای بروز و ظهور خود نگذاشت تا فقط خورشید دیده شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمدرضا عابدینی شامگاه سه‌شنبه در نهمین شب از مراسم محرم‌الحرام هیات ثاراله زنجان اظهار داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند دخترداری به اندازه‌ای اهمیت دارد که اگر در خانه‌ای دختر باشد، جهاد که مهم است را از پدر آن خانواده برمی‌داریم تا بتواند وقت بگذارد و دخترها را خوب تربیت کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی در روایت آمده که صدقه و زکات هم از پدر خانواده برداشته می‌شود تا باز هم صَرف تربیت دختران شود.

آیت‌اله عابدینی افزود: روایت دیگری وجود دارد که اگر پدری برای خرید خانه رفت و برگشت، ابتدا آن چیزی که خریده را به دختر بدهد و بعد به پسر بدهد و این اهمیت دارد.

سخنران مراسم هیات ثاراله زنجان گفت: اگر دختر خانه، خوشحال شد بابی که از جهت الهی برای پدر باز می‌شود، غیرقابل قیاس است با وقتی که پسر آن خانه خوشحال شود.

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: امیرالمونین(ع) می‌فرمایند فرزند خوش‌چهره، رشید و بلندقد از خداوند نخواستم بلکه گفتم خدایا! فرزندی می‌خواهم که مطیع خداوند باشد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: فرزند اگر مطیع خداوند بود، آینده را هم برای پدر و مادر و هم برای خودش به خیر می‌کند و جمع زیبایی‌های ظاهری و معنوی، لطف بزرگ خداوند است.

وی با اشاره به روایت دیگری افزود: خداوند رحمت کند پدر و مادری را که بچه خود را بر نیکی، کمک کنند یعنی اگر موقعی فرزندشان بدی کرد به روی او نیاورند و زود رسوایش نکنند و او را ببخشند حتی اگر بدی داشته باشد قابل بخشش است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه عاق والدین را بسیار شنیده‌ایم اما عاق فرزند را نشنیده‌ایم، تصریح کرد: همانطور که پدر و مادر می‌توانند اولاد را عاق کنند در مقابل اگر بچه را به‌گونه‌ای اذیت کنند که حق با بچه باشد، بچه نیز می‌تواند پدر و مادر را عاق کند و آه او پدر و مادر را می‌گیرد.

وی افزود: به تعداد بوسه‌هایی که والدین بر فرزندانشان به‌ویژه در کودکی می‌زنند، دل انسان‌ها روشن و خوشحال می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امشب در عزاداری‌ها به حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) متوسل می‌شویم، گفت: در نهضت جهانی ارتباط با مقاومت‌ها امشب را به نام شهید عماد مغنیه می‌نامند.

وی با بیان اینکه شهید عماد مغنیه، حق عظیمی به مقاومت اسلامی دارد، اظهار کرد: یکی از رئوسی که توانست حزب‌الله را تا این اندازه بزرگ کند، تدبیر و شجاعت عماد مغنیه بود.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امشب فقط تصور جریان حضرت عباس ابن علی(ع) و سراسر وفاداری، ایمان، دوران زندگی، مشی و در کنار امام بودنش درس و عظمت برای ماست.

سخنران مراسم هیات ثارالله زنجان، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را به ترتیب خورشید و ماه کربلا تعبیر کرد و گفت: با وجود اینکه خورشید کربلا خیلی فروزنده است اما باز هم وجود ماه عالم در پرتو این نور دیده می‌شود اما خودش هیچ جایی برای بروز و ظهور خود نگذاشت تا فقط خورشید دیده شود.

وی ابراز کرد: نور خورشید عظیم، ولایت حسین(ع) و ماه نیز جریان عباس(ع) بود اما نور ماه با این همه عظمت، دیده نشد چرا که حضرت ابوالفضل(ع) این اجازه را نداد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر