logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۲۷۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت عباس (ع) خنثی ساز هجمه تبلیغی و فضاسازی دشمنان در کربلا بود/ ولایتمداری ویژگی بارز قمر بنی هاشم

حضرت-عباس-(ع)-خنثی-ساز-هجمه-تبلیغی-و-فضاسازی-دشمنان-در-کربلا-بود-ولایتمداری-ویژگی-بارز-قمر-بنی-هاشم-
کارشناس مسائل مذهبی گفت: در واقعه کربلا نیز وزنه کلی بر دوش حضرت عباس(ع) بود و ایشان ساماندهی و  مدیریت فرزندان امام حسین (ع) را برعهده داشت و موجب خنثی سازی هجمه تبلیغی و فضاسازی دشمنان شد.

 حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: جایگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تاریخ کربلا و زندگی ایشان ویژه و خاص است و خود را برای دفاع از ولایت وقف کرد.

وی ادامه داد: از زمانی که حضرت عباس (ع) خود را شناخت در محضر اباعبدالله (ع) در ولایتمداری و لبیک گویی به امام و ولی زمان خود سرآمد بود.
این مسئول بیان داشت: از همه وجود خود برای حمایت ولی زمان خود چه در زمان امیرالمومنین(ع)، چه در زمان امام حسن(ع) و پس از آن در زمان حضرت امام حسین(ع) همواره تابع ولایت بود و به تمام معنا در برابر ولی زمان خود تسلیم پذیر بود.
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) هیچ گاه در زمان امامان زمان خود خطابه و سخنرانی نمی‌کرد، افزود: به همین دلیل از ایشان خطابه‌ای در تاریخ دیده نمی‌شود.
حجت‌الاسلام بیگدلی یادآورشد: حضرت عباس (ع) در طول مسیر حرکت امام حسین(ع) از مکه و مدینه تا روز عاشورا در کنار ولی خود بود تا هجمه‌ای به ایشان وارد نشود.
وی تصریح کرد: در واقعه کربلا نیز وزنه کلی بر دوش حضرت عباس(ع) بود و ایشان ساماندهی و  مدیریت فرزندان امام حسین (ع) را برعهده داشت و موجب خنثی سازی هجمه تبلیغی و فضاسازی دشمنان شد.
این مسئول ادامه داد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روز تاسوعا نیز در برابر هجمه دشمنان ایستادگی کرد و در قضیه امان نامه نیز ایشان عکس‌العمل مناسبی نشان داده و جواب شمر لعنت‌الله را داد.
کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) چنان رفیع است که ایشان تنها فردی بود که پس از شهادت در کربلا مزار جداگانه‌ای برای ایشان در نظر گرفته شده و شهدای کربلا در یکجا مزار دارند.
وی تصریح کرد: حضرت عباس(ع) الگوی ویژه در تاریخ کربلاست و در بحث معنویت نیز  عنایت ایشان شامل حال مراجعه‌کنندگان به حرم مطهر ایشان شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در روز قیامت نیز مقام ایشان به همگان روشن می‌شود و ایشان شفیع مومنین و شیعیان خواهند بود که این جایگاه ناشی از دین مداری، ولایتمداری و تسلیم پذیری ایشان است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر