logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۲۷۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

دل‌ها در جامعه اسلامی باید برای همدیگر بتپد/ امام حسین(ع) خون خود را فدای تمام بندگان کرد

دل‌ها-در-جامعه-اسلامی-باید-برای-همدیگر-بتپد-امام-حسین(ع)-خون-خود-را-فدای-تمام-بندگان-کرد
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام، جامعه‌ای می‌خواهد که دل‌ها در آن جامعه به هم نزدیک باشد و برای همدیگر بتپد، گفت: حضرت امام حسین(ع) خون قلب خود را برای بندگان خدا داد چون نگران دین بندگان بود.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی شامگاه دوشنبه در هشتمین شب از عزاداری محرم‌الحرام در جمع عزاداران هیات مکتب‌الزهرا(س) زنجان اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند به من ایمان نیاورده است کسی که خودش سیر بخوابد اما همسایه‌اش گرسنه باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع فراتر از همسایه است، خاطرنشان کرد: اگر مردم یک شهری شب بخوابند و گرسنه‌ای در ان شهر باشد، خداوند در روز قیامت به اهل ان شهر نظر نمی‌افکند.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی اَبرار این است که آرامش آن‌ها در حل مشکلات و بی‌قراری مردم است، افزود: خداوند در قرآن کریم به ما نهیب زده از اینکه ما کوچکترین نیاز همنوعان را برطرف نکنیم و قرآن کریم از این افراد اینگونه یاد کرده که آن‌ها دروغ به می‌گویند دین داریم در حالی که فقیر را از خود می‌رانند و همدیگر را برای کمک به فقرا تشویق نمی‌کنند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم آن کسی که از کمک‌های کوچک اما ضروری، دریغ کرده و از کمک‌های کوچک به دیگران خودداری می‌کند را توبیخ کرده است.

وی با بیان اینکه بشر امروز به سمت منفعت‌گرایی حرکت می‌کند، اظهار کرد: علی‌رغم افزایش جمعیت در دنیا مردم تنها شده‌اند و باید این شرایط را «ازدحام تنهایی» نام گذاشت که در دنیا موج می‌زند.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه انواع آسیب‌های احتماعی از جمله خودکُشی از تهدیدات تنهایی است، خاطرنشان کرد: علت این تنهایی در دنیا این است که همه به فکر منافع شخصی خود هستند چرا که جهان، شلوغ و پُر از آدم‌های تنها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام، جامعه‌ای می‌خواهد که دل‌ها در آن جامعه به هم نزدیک باشد و برای همدیگر بتپد، گفت: حضرت امام حسین(ع) خون قلب خود را برای بندگان خدا داد چون نگران دین بندگان بود.

وی تصریح کرد: اگر سیدالشهدا(ع) کُنج اُزلت را برمی‌گزید، دینش لطمه نمی‌خورد اما نگران این بود که اگر یزید به جای پیامبر(ص) بنشیند چه بلایی بر سر جامعه می‌آید.

آیت‌اله دولابی اظهار کرد: امام حسین(ع) روح بزرگی دارد و درد همه عالَم از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان را درد خودش می‌بیند لذا تمام مصیبت‌هایی که به هریک از اصحاب و یاران سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا وارد شد، معادل تمام آن مصائب به امام حسین(ع) تحمیل شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به همین دلیل، سر مطهر امام حسین(ع) را نه یک بار بلکه بلکه به تعداد یاران امام و شهدای کربلا بریدند.

وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که سر مبارک امام حسین(ع) را بریدند در لحظاتی بود که طفل 6 ماهه خود را بغل گرفته بود، گفت: در روایت اینگونه آمده است که هنوز سخنان امام حسین(ع) پایان نپذیرفته بود و با لشکریان صحبت می‌کرد که تیر سه پَر، گوش تا گوش حضرت علی‌اصغر(ع) را برید.// آ    

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر