logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۲۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
سخنران مراسم شیرخوارگان زنجان:

همسران و مادران جامعه اسلامی، مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستند

همسران-و-مادران-جامعه-اسلامی،-مقدمه‌ساز-ظهور-حضرت-مهدی(عج)-هستند
سخنران مراسم شیرخوارگان زنجان با بیان اینکه جایگاه همسران و مادران در جامعه اسلامی، مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، گفت: جوانان و سربازان امام زمان(عج) باید در دامن چنین مادرانی تربیت و پرورش یابند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام رضایی الوار امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی زنجان که به دلیل شرایط کرونایی از شبکه اشراق زنجان پخش می شد، اظهار داشت: مراسم شیرخوارگان حسینی طی سال‌های اخیر به عنوان یک روز جهانی تبدیل شده و علاوه بر ایران در سایر کشورها و حتی بلاد کفر نیز به میمنت و برکت اسم حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به معراج پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: آن شب، بوی بسیار خوشی در عرش الهی به مشام پیامبر(ص) رسید که در دنیا بی‌سابقه بود و پیامبر(ص) علت این بوی خوش را از جبرائیل سوال کرد.

حجت‌الاسلام رضایی الوار بیان کرد: جبرائیل اینکونه پاسخ داد که این بوس خوش، بوی همسر و فرزندان حزقیل است.

سخنران مراسم شیرخوارگان حسینی زنجان با بیان اینکه همسر حزقیل، خادم و کارمند درباز فرعون در زمان حضرت موسی(ع) بود، گفت: همسر حزقیل در خفا و پنهانی به خدای موسی(ع) ایمان آورده و ولایتش را پذیرفته بود.

وی با بیان اینکه روزی یکی از دختران فرعون با شنیدن جمله «بسم الله الرحمن الرحیم» از زبان همسر حزقیل به ایمان آوردن وی پی برده بود، اظهار کرد: بر این اساس، همسر حزقیل که 3 فرزند به ترتیب 8 و 3 ساله و چندماهه داشت به دستور فرعون دستگیر شد اما با شجاعت تمام به توحید خداوند و ولایت موسی(ع) اغرار کرد.

حجت‌الاسلام رضایی الوار با بیان اینکه فرعون دستور داد تا کوره آتش را روشن کرده و فرزندان و سپس همسر حزقیل را به کوره بیندازند، خاطرنشان کرد: ابتدا فرزندان حزقیل را به آتش انداختند و وقتی نوبت به طفل چندماهه‌اش رسید، همسرش می‌خواست در ظاهر توبه کرده و از سوختن فرزندش جلوگیری کند اما زبان فرزندش به امر الهی باز شد و به مادرش گفت که تحمل کن.

وی افزود: جبرائیل گفت که خاکستر بدن‌های 4 موحد جانباز یعنی فرزندان و همسر حزقیل است که به امر خداوند به عرش الهی منتقل شده و این بوی خوش آن‌هاست که تا قیام قیامت، حضور دارند.

حجت‌الاسلام رضایی الوار با بیان اینکه اسم همسر حزقیل، صیانه ماشته بود، گفت: امام صادق(ع) فرمودند که این صیانه، جزء آن خانم‌هایی است که در آخرالزمان و در زمان ظهور امام زمان(عج) حضور پیدا کرده و به امام زمان(عج) کمک خواهد کرد.

سخنران مراسم شیرخوارگان حسینی زنجان با بیان اینکه 51 نفر از 313 یار اصلی امام زمان(عج) خانم‌ها هستند کخ 13 نفر از آن‌ها از دنیا رفته‌اند، گفت: این خانم‌ها در زمان ظهور امام زمان(عج) به دنیا باز خواهند گشت که صیانه، یکی از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از این خانم‌ها نصیبه است، اظهار داشت: نصیبه، یکی از اصحاب زمان پیامبر اکرم(ص) بود که در جنگ اُحد وقتی تمام مردان با شدت گرفتن جنگ، پا به فرار گذاشتند فقط علی(ع) و نصیبه در کنار پیامبر(ص) مانده و از ایشان دفاع کردند.

حجت‌الاسلام رضایی الوار با اشاره به فداکاری زنان و پرورش و تربیت فرزندان در تاریخ اسلام و همچنین در قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا که ماندگار شدند، خاطرنشان کرد: همسر جناده ابن کعب انصاری، یکی از این همسران است که علاوه بر همسرش، فرزند 11 ساله و خودش نیز در روز عاشورا به شهادت رسیدند و ایشان تنها زن شهیده روز عاشورا است.

سخنران مراسم شیرخوارگان حسینی زنجان با بیان اینکه ام‌البنین(س) نیز یکی از این مادران است که خودش در کربلا نبود اما در کربلا مشهور شد، گفت: ام‌البنین(س) 4 فرزند رشید خود را پرورش و تربیت کرد و با دستان خودش به کربلا اعزام کرد و گفت حسین(ع) را تنها نگذارید.

وی اظهار داشت: وقتی خواستند خبر شهادت 4 فرزند ام‌البنین(س) را به وی بدهند، او فقط می‌پرسید از حسین(ع) چه خبر؟

حجت‌الاسلام رضایی الوار با بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های دیگر از زنان در طول تاریخ اسلام و تربیت شهدا توسط مادران امروزی خاطرنشان کرد: حتی اسارت 4 خواهر و 3 دختر امام حسین(ع) نیز خواست و اراده خداوند بود و حکمت دارد چرا که آن اسارت نبود ما امروز در اینجا جمع نمی‌شدیم و در واقع «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» چرا که حضرت زینب(س) بود که شجاعانه در برابر ابن زیاد ایستاد و سخنرانی کرد و گفت «ما رایت الا جمیلا»

وی با بیان اینکه جایگاه همسران و مادران در جامعه اسلامی، مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، گفت: جوانان و سربازان امام زمان(عج) باید در دامن چنین مادرانی تربیت و پرورش یابند.

حجت‌الاسلام رضایی الوار با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرمودند تربیت فرزندان در دامن مادران، عنایت خداوند به خانم‌های امت من است پس باید عشق علی(ع) و آل علی را در وجود فرزندان‌تان نهادینه کنید.

وی با بیان اینکه مادر، تاثیر فوق‌العاده‌ای در تربیت فرزند دارد و حتی نیت مادر در تربیت فرزند، موثر است، خاطرنشان کرد: یک خانمی به نام رباب نیز در کربلا بعد از هل من ناصر ینصرنی گفتن امام حسین(ع)، نیت کرد و نگاهی به فرزندش کرد و گفت ای کاش فرزندم بزرگ بود و می‌توانست از پدرش دفاع کند که حضرت علی‌اصغر(ع) در این لحظه خود را از گهواره بر زمین انداخت.

حجت‌الاسلام رضایی الوار افزود: امام حسین(ع) در این لحظه به خیمه‌ها بازگشت و گفت فرزندم را بدهید تا با او وداع کنم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر