logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۲۶۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست شهرداری زنجان:

تجلیل از پیرغلامان حسینی در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی شهرداری است

تجلیل-از-پیرغلامان-حسینی-در-راستای-رسالت-فرهنگی-و-اجتماعی-شهرداری-است
سرپرست شهرداری زنجان گفت: شهرداری زنجان در راستای ایفای رسالت فرهنگی و اجتماعی و معرفی نقش و جایگاه پیرغلامان و خادمان این برنامه را تدارک دیده که با هدف تکریم از پیرغلامان و خادمان و معرفی صحیح فرهنگ حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; منصور سلطانی‌محمدی شامگاه پنج‌شنبه در هشتمین آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی زنجان اظهار داشت: پیام امام حسین(ع) مختص شیعه نبوده و منطقی قابل فهم برای تمام جهانیان است و کل بشریت باید در این راستا منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیرغلامان و خادمان در این عرصه با اگاهی‌بخشی و شور خود، حوادث و واقعه عاشورا را با کمال محبت به مردم معرفی می‌کنند و همین عناوین سبب شده که زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی ملقب شود.

سلطانی‌محمدی افزود: برگزاری آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان، فرصتی است تا از مراسمی که به عنوان آیین‌های اصیل در شهر ما برگزار شده و از گذشتگان به ما به ارث رسیده است به نحو احسن و با شور و شعور کامل از آن‌ها تکریم کنیم.

سرپرست شهرداری زنجان با اشاره به حرکت‌های عظیم مردم زنجان در یوم‌العباس، شب عاشورا و یوم‌الزینب گفت: تمام این حرکت‌ها در مسیر زنده نگه داشتن نام و یاد ائمه معصومین و اهل بیت(ع) اتفاق می‌افتد.

وی اظهار داشت: شهرداری زنجان در راستای ایفای رسالت فرهنگی و اجتماعی و معرفی نقش و جایگاه پیرغلامان و خادمان این برنامه را تدارک دیده که با هدف تکریم از پیرغلامان و خادمان و معرفی صحیح فرهنگ حسینی برگزار می‌شود.

سلطانی‌محمدی با اشاره به سایر فعالیت‌های شهرداری زنجان در ایام محرم خاطرنشان کرد: فضاسازی شهر، اکران‌های شهری، مساعدت در برگزاری مراسم هیات‌ها در فضاهای عمومی، مشارکت در ساخت برنامه‌ها، تامین ایمنی مراسم و مدیریت ذبح قربانی‌ها از جمله اقدامات شهرداری زنجان است.

به گزارش موج رسا؛ در این آیین که آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌الموسوی (مرجع تقلید اهل تشیع) و آیت‌الله علی خاتمی(نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان) و جمعی از مسئولان و همچنین شعرا و ذاکرین حضور داشتند از اثری به نام «وعده‌گاه عشق» ساخته حمیدرضا حیدری، رونمایی شد. این اثر که تولید آن 3 سال زمان برده است برای اولین بار، سبک قهوه‌خانه را به سبک جهان، نزدیک کرده و حالت واقعیت دارد و وقایع عاشورا را در 50 موضوع ترسیم کرده است.

مداحی و مرثیه‌سرایی جمعی از مادحان و تجلیل از خانواده شهید سیدابوالفضل میری از شهدای عملیات بیت‌المقدس نیز بخش دیگری از این آیین بود.

همچنین در ادامه از پیرغلامان هل بیت(ع) آقایان غلامرضا عینی‌فرد، حسین منصوری، مهدی امانی و محمدحسین اسکندری تجلیل شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر