logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۶۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

معیار جاهلیت در دستگاه اهل بیت(ع)، دوری از حق است

معیار-جاهلیت-در-دستگاه-اهل-بیت(ع)،-دوری-از-حق-است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: معیار جاهلیت در دستگاه اهل بیت(ع) بیسوادی نیست بلکه معیار، دوری کردن و فاصله گرفتن از حق است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی در شب سوم محرم در جمع عزارادان مسجد احمدیه زنجان اظهار داشت: امروز در شرایط اوج و عظمت جریان شیعه، زندگی می کنیم لذا نمی‌توانیم غربت اهل بیت(ع) و شهادت حضرت مسلم(ع) را درک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خبر شهادت حضرت مسلم(ع) به امام حسین(ع) رسید در مسیر کوفه بود که نفس عمیق و آهی کشید و فرمود شیعه ما را خار کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به نامه و بیعت ۱۸ هزار نفر از اهل کوفه با سیدالشهدا(ع) افزود: امام همه آن نامه‌ها را نگه داشته بود و وقتی حر ابن ریاحی از امام پرسید که چرا به کوفه آمده‌ای؟ امام حسین(ع) گونی‌گونی نامه‌ها را نشان داد و گفت که کوفیان به من نامه نوشته‌ و دعوت کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امام حسین(ع) پس از شنیدن خبر شهادت حضرت مسلم(ع) فرمود که دنیا تغییر کرده و زیر و رو شده و جای معروف و منکر در دنیا جابه‌جا شده و از دنیا چیزی غیر از ته‌مانده یک لیوان آب نمانده است.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع)  می‌خواهد اینطور بگوید اگر کل دنیا را به دست بیاورید اما در آن دنیا به حسین جا نشود، ارزش آن به اندازه ته‌مانده لیوان مصرف‌شده یک بیمار است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه ما امروز در زمان غیبت امام عصر(عج) با ولی فقیه زندگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مردم کوفه با امام علی و امام حسن(ع) زیست کرده و با امام معصوم، حشر و نشر داشتند اما ارزش همین کوفیان در نهایت مانند ته‌مانده لیوان مصرف‌شده یک بیمار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جاهلیت به دلیل دوری از حق است، گفت: در زمان جاهلیت، عرب‌های جاهلی اهل سواد بودند اما جاهلیت آن‌ها به دلیل دوری از حق بود لذا ممکن است انسان، استاد تمام دانشگاه باشد اما به دلیل فاصله گرفتن از حق، عین دوران جاهلیت باشد.

وی تصریح کرد: معیار جاهلیت در دستگاه محاسباتی معصومین(ع) بیسوادی نیست بلکه معیار، دوری از حق است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه جاهلیت سبب می‌شود که مردم کوفه، تسلیم ابن مرجانه‌ای شود که اصلا تربیت توحیدی ندارد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند در دنیایی که به حق، عمل نشود اما به باطل عمل شود، ولیّ خدا را به مسلخ کشیده و مظلومان به شهادت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه اشاره‌های امام حسین(ع) در مسیر کربلا به یارانش، امروز برای ما درس است، گفت: مردم کوفه، فریب دنیا را خوردند وگرنه یزید را کامل می‌شناختند.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: جاهلیت سبب می‌شود که جامعه به حدی از انحطاط می‌رسد که علی(ع) را کنار زده و به سراغ خلیفه می‌روند پس در نتیجه، جریان نفاق به قدری تحریف می‌کنند که کوفیان در سال ۶۱ هجری قمری به این تن می‌دهند که ولی خدا یعنی حسین ابن علی به مسلخ کشیده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه معصومین(ع) گواه حق در تاریخ هستند، گفت: سیدالشهدا(ع) خط محتوایی درست را به ما نشان داده اما باید هوشیار باشیم چرا که ما را نیز از زاویه دید دنیا ترساندند که اگر توافق نشود، جنگ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید دقت کافی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش معاندان و دشمنان این است که به انقلاب اسلامی، ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، حق است، افزود: امام، معیار را مشخص کرد و همه ما و مسئولان باید خود و سبک زندگی خود را با معیارهای انقلاب اسلامی، تنظیم‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: وقتی به حق، عمل نشد کوفیان با شخصیت بی‌نظیری مانند حضرت مسلم(ع) که نماینده تام‌الاختیار امام‌حسین(ع) در کوفه بود و از طرف امام تام الاختیار رفته بود، بیعت می‌کنند و او نیز به امام نامه می‌نویسد اما سپس بیعت خود را می‌شکنند.

وی ابراز کرد: وقتی کوفیان، نماینده امام(ع) را نتوانستند تحمل کنند، خدا هم آن‌ها را از حضور سیدالشهدا(ع) محروم کرد و متاسفانه پشیمانی بعد از آن‌هم سودی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در عصر غیبت با ولی فقیه زندگی می‌کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز هم سخنان حکیمانه‌ای در رابطه با بیماری کرونا داشتند و در خلا جابه‌جایی دولت و استقرار دولت و وزرای جدید، خودشان شرایط را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان، معاندان و بدخواهان انقلاب اسلامی اینطور جلوه می‌دهند که علت شیوع ویروس کرونا دلتا، هیات‌های عزاداری است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هیاتی‌ها هم مراسم را در فضای باز برگزار کرده و هم فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند لذا رهبر انقلاب نیز امروز فرمودند که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا هیات‌های عزاداری  محل شیوع ویروس نشود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب، مساله اصلی امروز کشور بیماری کرونا است، اظهار کرد: آسان‌ترین راه برای پیشگیری از این بیماری، استفاده از ماسک است اما ممکن است حتی فردی باسواد هم باشد اما رعایت نکند در حالی که باید رعایت کرد چرا که دشمن به دنبال ضربه زدن به دستگاه سیدالشهدا(ع) است لذا باید اجازه سو استفاده ندهیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر