logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۲۶۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان:

فریضه امر به معروف جامعه را از بی‌تفاوتی و بی‌تحرکی نجات می‌دهد

فریضه-امر-به-معروف-جامعه-را-از-بی‌تفاوتی-و-بی‌تحرکی-نجات-می‌دهد-
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از متکر می‌تواند جامعه را از بی‌تفاوتی و بی‌تحرکی نجات داده و همچون طبیبی دلسوز به مداوای بیماری‌های اجتماعی بپردازد و از کج روی و انحراف جلوگیری کند.

مصطفی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر،اظهارداشت: اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر از اصول اصلی جامعه سازی و جامعه پردازی اسلام است که از خصوصیات جامعه حرکت، تنوع و تکثر در موضوعات مختلف است برای اینکه بتوان هم به تنوع طلبی و به سلایق مختلف ارتباط معقولی ایجاد کرد، بایستی ارزش‌های الهی را در جامعه، بزرگ و شفاف طرح کرد.

وی افزود: برای زدودن ابهام در عامل بودن افراد جامعه به ان، ضمن تشریح فلسفه و هویت وجودی ارزش،  ثمرات اجرایی ان را تشریح و به نمایش گذاشته شود.

دبیر ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماهنشان با اشاره به ویژگی‌های عصر رسانه گفت: عرصه جنگ و مبارزه امروز،عرصه تحمیل اراده‌ها با استفاده از ابزارهای اقناعی رسانه‌ها است و دشمن تلاش می‌کند با روش‌های خود ارزش‌های خود را بر جامعه حاکم کند.

ملکی علاج غلبه بر دشمنان در فضای رسانه را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرد و افزود: تنها این اصل است که می‌تواند جامعه را از بی‌تفاوتی و بی‌تحرکی نجات داده و همچون طبیبی دلسوز به مداوای بیماری‌های اجتماعی بپردازد و از کج روی و انحراف جلوگیری کند.

فرمانده سپاه شهرستان ماهنشان با اشاره به فرمایش امام حسن مجتبی( ع) بیان کرد: از جمله آثار مثبت امر به معروف آن است که شخص «آمر»، در زمره‌ی افراد نیکوکار جامعه قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، اولین فایده‌ی امر به معروف، به خود امر‌کننده می‌رسد؛ چراکه طبعاً انسان خردمندی که به اصلاح دیگران همت می‌گمارد و آنان را به کارهای نیک فرا می‌خواند، در وهله‌ی اول خودش از آن متأثر می‌شود و آن را به کار می‌بندد. در نتیجه امر به معروف، خودش را هم تعلیم و آموزش می‌دهد و از خطاها و اشتباهات احتمالی خودش نیز جلوگیری می‌کند.

وی وظایف افراد متدین و مومن جامعه در احیای ارزش‌های الهی را مهم دانسته و تکلیفی الهی برشمرد و افزود: جبهه سازی نیز با امر به معروف و نهی از منکر برای مومنین محقق خواهد شد چرا که بر اساس حدیثی از امیرالمومنین (ع) « کسی که امر به معروف نماید، به مؤمنان پشت‌گرمی دهد».

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از آثار مترتب بر امر به معروف، محکم نمودن دل مؤمنان و ایجاد پشتوانه برای آنان است تا کسی جرأت تعرض به حدود خداوند و زیر پا گذاشتن فرمان‌های الهی را به خود ندهد و نتواند در بین مؤمنان فساد و تباهی ایجاد کند.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با تقدیر از مومنان و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا که با برگزاری مجالس و محافل یاد و نام اهل بیت و ائمه اطهار را گرامی می‌دارند، گفت: این از الطاف اهل بیت بر ما است که با محبت ایشان رشد می‌کنیم و با یاد انها و ذکر مصائب انها سعی می‌کنیم همانند آنها در میدان‌های مبارزه و کار برای خداوند متعال حاضر باشیم.

وی توجه جدی بر احساس مسولیت اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن در برابر جاری شدن ارزش‌های الهی در جامعه، امربه معروف و نهی از منکر، تعاون بر خیر و نیکوکاری، را از ارزش‌های اصلی و ذاتی نهضت عاشورا دانست و افزود: همگان بایستی در اجتماعات از این ارزش‌ها  بهره ببریم و جامعه را بسوی فلاح و رستگاری ارتقا دهیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر