logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۲۵۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، نماد ترکیب جمهوریت و اسلامیت است

تنفیذ-حکم-ریاست‌جمهوری،-نماد-ترکیب-جمهوریت-و-اسلامیت-است
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی و نمادی از ترکیب جمهوریت و اسلامیت نظام است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به حلول ماه محرم‌الحرام و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف عالیه امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: از تمام عزاداران و هیات‌های مذهبی انتظار می‌رود ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، معرفت‌افزایی نموده و بیان اهداف امام حسین(ع) را در برنامه کاری خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری گفت: تنفیذ طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی و نمادی از ترکیب جمهوریت و اسلامیت در نظام است.

خطیب جمعه ماهنشان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۱ توصیف افتخارآمیز از رئیس‌جمهور داشتند که این توصیفات علاوه بر اینکه مایع مباهات است، سنگینی مسئولیت رئیس‌جمهور را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شعار مردمی بودن در واقعیت هم باید محقق شود، خاطرنشان کرد: مردم یعنی همه مردم و به معنای واقعی با مردم و در کنار مردم و در میان مردم بودن و همچنین مردمی بودن یعنی استفاده کردن از ظرفیت تمام اقشار جامعه و مخصوصاً نخبگان.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به مناسبت‌های پیش رو افزود: ۱۵ مرداد، سالروز بمباران هسته‌ای شهر هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی است.

امام جمعه ماهنشان ضمن محکوم کردن این جنایت کثیف گفت: جنایتکاران تاریخ، حق ندارند در مورد انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نظر بدهند چون آموزه‌های دینی و فتوای رهبر عظیم انقلاب، حکم بر حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای می‌نماید و نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.

وی تصریح کرد: ذات ایرانی و آموزه‌های دینی و قرآنی، نوع‌دوستی ، کمک و  نجات بشریت است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: جهاد دانشگاهی، موفقیت‌های زیادی به دست آورده اما نباید به این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها اکتفا شود.

وی خاطرنشان کرد: باید دنبال پیشرفت و ارتقای علمی بالاتری بود و در این زمینه باید جهاد علمی و دانشگاهی در شهرستان صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۷ و روز خبرنگار و با تبریک این روز به همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه افزود: خبر، مصداق امانت الهی است و باید در حفظ این امانت کوشا باشند و خبرنگاران، حافظان امانت الهی و زحمتکشان این عرصه می‌باشند و مشکلات این قشر زحمتکش باید رفع شود.

امام‌جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم، شهدای الگوی آخرالزمانی بصیرت می‌باشند و ایشان رایحه شهادت را در جهان اسلام نشر دادند و باعث عزت اسلام و مسلمین شدند.

وی در پایان ضمن تبریک روز جهانی جوانان، خواستار رسیدگی واقعی به امور جوانان از جمله مسکن، ازدواج و اشتغال شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر