logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۲۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا:

ولایت فقیه در امتداد ولایت و امامت قرار دارد/ مساله غدیر به اندازه عاشورا باید مود توجه قرار گیرد

ولایت-فقیه-در-امتداد-ولایت-و-امامت-قرار-دارد-مساله-غدیر-به-اندازه-عاشورا-باید-مود-توجه-قرار-گیرد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه در امتداد ولایت و امامت قرار گرفته و وظیفه داریم که ولایت فقیه را نیز مورد توجه و حمایت خودمان قرار دهیم.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; روز غدیر، عیدالله‌الاکبر و عید ولایت است که در فرمایشات اهل بیت(ع) به عنوان برترین عید، معرفی شده و فرموده‌اند که روزی برتر از این روز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً بر ما شیعیان است که این روز را تکریم کرده و گرامی بداریم و تمام تلاش خودمان را در جهت پاسداشت این روز و اعلان ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) به کار ببندیم.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه مساله ولایت اگر به صورت صحیح و دقیق در جامعه به اجرا گذاشته شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، تصریح کرد: در صورت اجرای صحیح مساله ولایت، خیلی از مشکلاتی که ناشی از عدم توجه به منویات ولایت است از بین خواهد رفت.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم نیز ما را به پیروی از ولایت اهل بیت(ع) دعوت کرده است، گفت: ولایت فقیه در امتداد این ولایت قرار گرفته و وظیفه داریم که ولایت فقیه را نیز مورد توجه و حمایت خودمان قرار دهیم.

وی در پاسخ به علت توجه کمتر به مساله غدیر در گذشته اظهار داشت: علت اینکه کمتر در گذشته به عید سعید غدیر توجه شده این بوده که با توجه به عظمتی که عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارد، مساله غدیر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

آیت‌اله دولابی خاطرنشان کرد: توجه ما به عزای حضرت امام حسین(ع) که به‌جا و مناسب هم هست شاید در برخی موارد باعث شده که نسبت به ایام غدیر و جشن و شادی اهل بیت(ع) توجه کمتری به خرج دهیم.

وی تصریح کرد: وظیفه داریم به همان اندازه که در ماجرای عاشورا اهتمام داشته و تلاش می‌کنیم که یاد سیدالشهدا(ع) در جهان طنین‌انداز باشد نسبت به غدیر هم باید اهتمام داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه داریم ماجرای غدیر و حضرت امیرالمومنین(ع) را در این ایام به یکدیگر گوشزد کنیم، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» لذا دستور پیامبر(ص) است که آن‌هایی که در غدیر حضور دارند این ماجرا را به کسانی که غایب هستند، منتقل کنند تا همگان از این موضوع مطلع شوند.

وی در خصوص تاثیر عدم اطلاع‌رسانی غدیر در فراموشی این موضوع مهم اظهار داشت: اطلاع‌رسانی غدیر در آن زمان نیز انجام شد اما دست‌هایی که مانع تحقق ولایت بود باعث شد که ولایت به حاشیه رانده شود و مساله‌ای که از نگاه قرآن کریم، مهمترین مساله بوده و مورد توجه جدی پیامبر(ص) و اهل بیت(ص) قرار دارد، مورد توجه جدی مسلمانان قرار نگیرد.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه در نتیجه، غدیر و مساله ولایت به فراموشی سپرده شد، تصریح کرد: لذا لازم است که موضوع ولایت را با تکیه بر ایام غدیر برجسته کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر