logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۲۳۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

99 درصد هیات‌های مذهبی سال گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمره قبولی گرفتند

99-درصد-هیات‌های-مذهبی-سال-گذشته-در-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-نمره-قبولی-گرفتند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی برای هیات‌های مذهبی در محرم و صفر سال گذشته گفت: تعداد معدودی از هیات‌ها که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی نبودند، شاید پروتکل‌ها را رعایت نکردند اما 99 درصد هیات‌ها نمره خوب و قابل قبول نسبت به محل، مدت زمان برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کسب کردند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در دیدار اعضای هیات‌امنای هیئات مذهبی با استاندار زنجان اظهار داشت: 700 هیات مذهبی فعال ثبت‌شده، دارای شناسنامه و مسئول، مداح و روحانی مشخص در استان داریم هر چند تعداد هیات‌های مذهبی بیش از این آمار است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 40 هیات مذهبی شاخص در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: این هیات‌ها فعالیت‌های ویژه‌ای نسبت به سایر هیات‌ها دارند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به انتقال محل برگزاری مراسم محرم و صفر از فضای بسته به فضای باز در سال 1399 ابراز کرد: این کار، هزینه‌های زیادی برای هیات‌ها داشت و برخی هیات‌ها هنوز هم هزینه‌های سال گذشته را پرداخت نکرده‌اند اما به دلیل وجود همدلی و همراهی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری و کمک هیئات مراسم سال گذشته برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی برای هیات‌های مذهبی در محرم و صفر سال گذشته گفت: تعداد معدودی از هیات‌ها که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی نبودند، شاید پروتکل‌ها را رعایت نکردند اما 99 درصد هیات‌ها نمره خوب و قابل قبول نسبت به محل، مدت زمان برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کسب کردند.

وی با بیان اینکه امسال نیز شرایط و شیوه‌نامه‌های پارسال برای هیات‌های مذهبی برقرار است، اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی که از طریق ستادهای ملی و استانی کرونا می‌رسد، جمعبندی و به هیات‌های مذهبی ابلاغ می‌شود تا ضمن رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت هیات‌ها در مواسات و کمک به کادر درمان نیز بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام علی ناصر، نماینده هیات‌امنای زینبیه اعظم زنجان در این جلسه گفت: طبق تاییدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان کشوری و استانی، قشر مذهبی و هیات‌های مذهبی، یکی از قشرهایی بودند که بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در برنامه‌های خود داشتند.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم مدیریت برنامه‌ها را بر عهده خود هیات‌ها بگذاریم و یک نفر از ستاد کرونا یا مرکز بهداشت در جلسات هیات‌ها حضور پیدا کند و نگاه نظارتی و برنامه‌ریزی از طرف ستاد باشد، بهتر می‌شود و امسال را نیز به سلامتی پشت سر می‌گذاریم.

نادر شامی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان نیز گفت: هیئات مذهبی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، منبع خیر و برکت برای جامعه بودند و آثار و برکات آن از زمان انقلاب اسلامی تاکنون نیز مشاهده شده و شاهد فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بودیم و در دوران شیوع کرونا نیز در تولید ماسک و ضدعفونی معابر، شاهد اقدامات ارزشمندی از سوی هیات‌های مذهبی بودیم.

وی با اشاره به رضایتمندی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی در سال گذشته اظهار داشت: 700 هیات مذهبی در استان به ثبت رسیده اما نگرانی از این بابت است که بیش از 150 هیات، دیگر فعال نیستند و اگر توجه نکنیم شاید این سرمایه را بعد از کرونا نداشته باشیم لذا باید کمک شود تا سرمایه اندکی که از هیات‌ها مانده را حفظ کنیم.

خلیل جزءمطلبی، نماینده هیات‌امنای حسینیه اعظم زنجان نیز گفت: پیسنهاد می‌شود کنترل کرونا به خود هیات‌ها سپرده شود چون عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ناظم و نظم‌دهنده هستند و نمی‌خواهند کسی مریض شود.

وی اظهار داشت: هیات‌های مذهبی در سال گذشته پروتکل‌های بهداشتی را با تمام توان رعایت کردند ضمن اینکه اگر بنا باشد در فضای باز برگزار شود، هیات‌ها از ظرفیت نیروهای مقاومت بسیج هم استفاده می‌کنند.

جزءمطلبی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه امسال در 3 مکان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، خاطرنشان کرد: عدم برگزاری دسته‌های عزاداری در سال گذشته، بازتاب خاصی داشت هرچند برگزاری مراسم یوم‌العباس در کمک‌های مومنانه، برنامه خوبی بود اما مردم همچنان در مقابل مسجد حسینیه اعظم به سر و سینه می‌زدند که این را هم باید مد نظر قرار دهیم.

رستمی، نماینده هیات‌امنای هیات فاطمیون زنجان نیز گفت: برنامه‌های امسال این هیات نیز طبق روال سال گذشته، برنامه‌ریزی شده که در محوطه کانون امام علی(ع) در جوا مزار شهدای گمنام برگزار شود.

وی با بیان اینکه عدم برگزاری دسته‌های عزاداری در سال گذشته، اولین تجربه استان زنجان بود، خاطرنشان کرد: امسال پیشنهاد می‌شود که حتی‌القمدور با همکاری نهادهای حاکمیتی و تشکل‌های مردمی و مذهبی و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در یک نقطه مشخص انجام شود و نگاه به مجموعه‌های مذهبی باید به عنوان یک فرصت برای نظام باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر