logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۱۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

تولید واکسن ایرانی کرونا به عنوان افتخار ملی باید پاس داشته شود

تولید-واکسن-ایرانی-کرونا-به-عنوان-افتخار-ملی-باید-پاس-داشته-شود
امام جمعه ماهنشان با اشاره به تولید واکسن ایرانی کرونا با نام کوو برکت گفت: واکسن ایرانی که اولین واکسن تولید شده جهان اسلام است، افتخار ملی بوده و به معنای واقعی کلمه باید پاس داشته شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به تزریق واکسن ایرانی کوو برکت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه (4 تیر) اظهار داشت: سخنان و ابراز نظرات متفاوتی در این مورد انجام گرفت اما توصیه به همه دوستان و دلسوزان این است که مواظب صحبت‌ها و نظرات خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه دوستان و دلسوزان مواظب باشند که طبق نظر دشمنان، نظر ندهند، تصریح کرد: مطالبی که در مورد واکسن ایرانی کرونا لازم است بیان شود اینکه اولاً؛ واکسن ایرانی، افتخار ملی بوده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه باید پاس داشته شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: ثانیاً؛ واکسن مذکور، نه تنها اولین واکسن تولید شده ایرانی بلکه اولین واکسن تولید شده جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه ثالثاً؛ ایران، تنها کشوری است که جوانان و متخصصان آن در اوج تحریم‌های ظالمانه از دل تحریم‌ها شعار «ما می‌توانیم» را سر دادند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اقدام خود در سطح خارجی و بین‌المللی، پیام قدرت و اقتدار علمی و در سطح ملی و داخلی، پیام اعتماد و خودباوری ملی را سر دادند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به رئیس جدید قوه قضاییه که طبق اصل 157 قانون اساسی از سوی رهبر انقلاب منصوب شد، گفت: دیدار رئیس سابق قوه قضاییه با مقام معظم رهبری در 7 تیر و 3 روز پس از تزریق واکسن ایرانی کرونا انجام شد که معظم‌له با قدرت کامل به مدت ۴۰ دقیقه، بیانات و فرمایشات نورانی فرمودند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید بهشتی را یک انقلابی تمام‌عیار، عالم، متفکر، نظریه‌پرداز، متشرع و پرهیزگار معرفی کردند، اظهار داشت: این یعنی ایشان، معیار و مصداق انقلابی بودن را تعیین فرمودند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، آیت‌اله رئیسی (رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس‌جمهور منتخب) را هم یک مسئول انقلابی و جهادی معرفی کردند که با حرکت جهادی خود در قوه قضاییه باعث ایجاد اعتماد دوچندان مردم به این قوه و با افزایش امید مردم به این قوه، سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یافت.

خطیب جمعه شهرستان ماهنشان ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور منتخب به دلیل دعوت از نامزدهای انتخاباتی و رقبای خود در انتخابات، گفت: این دعوت، نتایج بسیار مهمی داشت که اولین آن ایجاد طمانینه و آرامش لازم در کشور و تبدیل شدن رقابت انتخاباتی به رفاقت و برادری بود.

وی ابراز کرد: دومین نتیجه این دعوت، جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که فرمودند اجماع نظر همه کاندیداها مبنی بر وجود راه حل و فقدان بن‌بست در مسیر آینده ملت که با همدلی و همکاری می‌توان مشکلات موجود در کشور را حل کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به راهبرد روسای جمهور آمریکا بر علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: راهبرد ترامپ، راهبرد فشار حداکثری، رویارویی مستقیم و جنگ ترکیبی، ترور سردار مقاومت و نقش پلیس بد و راهبرد اروپا نیز نقش پلیس خوب است.

وی افزود: راهبرد بایدن، راهبرد مهار حداکثری و نقش پلیس خوب و اروپا نیز نقش پلیس بد از رئیس‌جمهور منتخب و دولت آینده خواست تا با اقتدار و قاطعیت انقلابی، پاسخ گستاخی‌های آمریکا را با هوشمندی بدهد.

خطیب جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به کمبود آب به دلیل پایین بودن میزان بارش‌ها از همه نمازگزاران و همشهریان خواست تا در مصرف آب، صرفه‌جویی کنند تا از این بحران عبور کنیم.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و متعاقب آن کمبود گندم از همه کشاورزان خواست تا گندم تولیدی خود را به  مراکز مجاز خرید، بفروشند و از فروش گندم به دلالان خودداری کنند.

امام جمعه شهرستان ماهشنان با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو یادآور شد: امروز (11 تیر) سالروز شهادت آیت‌اله صدوقی، چهارمین شهید محراب به دست منافقین کوردل در سال ۱۳۶۱ و فردا (12 تیر) سالروز حمله ددمنشانه آمریکایی به هواپیمای کشورمان در سال ۶۷ و روز افشای حقوق بشر آمریکایی است.

وی افزود: 13 تیر (23 ذی‌القعده) به روایتی سالروز شهادت امام رضا(ع) و روز زیارتی آن حضرت بوده و 14 تیر، روز شهرداری و دهیاری و همچنین 15 تیر (25 ذی‌القعده) روز دحوالارض است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر